Chaos op Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 1 apr 2017.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Net geland uit Zuid-Afrika en transfer door naar Schengen. Kleine rij bij Prioirty security check, maar zeker de helft ging naar secondary check, dus dat duurde maar. Door naar pascontrole, wat een gekkenhuis. Alleen Alle Passpoorten en Privium/Crew en de EU-paspoorten rij was allen "op uitnodiging". Zo af en toe werden een paar passagiers toevallig aangesproken uit de lijn gehaald. Maar goed, het is gelukt om de EU binnen te komen. Nu even wachten op een lege douche, die toch echt nodig is na een veel te warme nachtvlucht.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Geland vanuit Heathrow maar de rij begon al bij de D-gates. Niet normaal. Gelukkig viel het uiteindelijk mee (mij werd nog succes gewenst door een van de medewerkers toen ik vroeg of al deze mensen in de rij stonden) en ik was binnen 15min bij de band.
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dan was het vandaag 'rustig' op Schiphol:D.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Op Schiphol.nl en de app, als je de vertrektijd van een vlucht zoekt, zie je nu ook de actuele wachttijden bij de security.

    Schermafbeelding 2017-07-01 om 00.10.55.png
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    IMG_0236.JPG Net door de Schengen security in 2 minuten. Van niet-Schengen naar Schengen was het een beetje druk.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    IMG_0265.JPG Gisteravond van VIE teruggevlogen. Ik was op tijd uit de landside Jetlounge gegaan om op tijd door de security te gaan. De wachttijd stond vlak voor de security aangegeven.
     
  7. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Zaterdag 8 juli, omstreeks 1-uur niets te doen bij de Security maar een enorme wachtrij bij de paspoortcontrole. Dankzij privium in no time van landside naar airside.
     
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Het is toch vooral bij de paspoortcontrole waar de langste rijen staan blijkbaar. Tijd voor nog meer E-gates.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2017
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik reis voornamelijk zakelijk in de ochtend en heb vaak non-schengen vluchten richting de UK. De laaste 3 weken was er tussen 7-7:30 in de ochtend helemaal niemand bij security. Paspoort controle hooguit een rij van 5 minuten. Dit lijkt redelijk onder controle te zijn, gezien het in april en mei veel drukker was.

    Arrivals lijkt nog steeds een probleem te zijn. Op 22 juni kreeg ik om 22:15 de aankondinging dat de wachtijd 30-40 minuten zou zijn. Gezien ik Privium heb kon ik er na enkele keren 'sorry' roepen wel langs. Maar het blijft irritant dat je nooit fatsoenlijk bij de Privium doorgang kan komen als het zo druk is. De gezichtsuitdrukkingen van mensen blijven echter onbetaalbaar als je er langs loopt :D
     
    Grouchy, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen in 5 minuten door SP/Privium security. Geen second screening van de bagage. Geen pat down voor mijn echtgenote!!!! Voor mij nog wel.
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren naar BRS. Groen licht bij security en een e-gate bij de paspoortcontrole in nog geen 5 minuten.

    Het enige jammere dat ik elke keer als ik naar de UK vlieg he-le-maal naar de Crown Lounge 52 moet lopen terwijl ik bij de D-gates moet zijn. Volgende keer ga ik proberen of ik de CL 25 in kan, naar beneden, paspoortcontrole en dan naar rechts naar de D-gates...
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben benieuwd of dat lukt. Ik vlieg over 2 weken naar LHR. Vanmorgen was de doorgang van Schengen naar Niet-Schengen leeg. Je kunt niets zeggen over de drukte, want 2 weken geleden was het een grote chaos. Gelukkig heb ik Privium
     
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Deze ochtend 15/7 redelijk rustig op schiphol. Wel al kleine file vanaf de afslag van de snelweg.

    Security was nog goed gehumeurd binnen 5 minuten door naar gate B18 dus niet slecht. Volgens mij waren alle security gates open dus goed nieuws voor de druktste dag van schiphol
     
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Waarschijnlijk heeft het met efficiency te maken, en met loonkosten etc, maar op veel Middel en Oost Europese luchthavens zijn alle security gates min of meer altijd open. Met het gevolg dat er soms meer personeel dan reizigers staat. Bij ons moet altijd alles zo efficient (lees zuinig) mogelijk worden ingepland, en als er dan eens iets afwijkt van wat er verwacht wordt krijg je al snel vervelende situaties.
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja precies, dat valt mij ook op. Ik vraag me soms af hoe dat financieel allemaal uit kan. Zoveel mensen bij de security op luchthavens in Oost-Europa. Het loon van die mensen zal wel niet hoog zijn...
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Een random vergelijking:
    Netherlands Security Service Charge (CJ) €10.08
    Bulgaria Security Charge (ZF) €5.50
    Romania Security Charge (DC) €7.00
    Greece Passenger Security Charge (WQ) €5.00
    Italy Security Charge (VT) €3.34
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Vanochtend filter 3 viel reuze mee. Onder 10 min voor security en paspoortcontrole met werkende poortjes.
     
  18. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Heb ik in het verleden ook eens geprobeerd, maar werd toen tegengehouden bij paspoort controle aangezien "mijn LHR vlucht vanuit non-schengen vertrekt en ik dus "niets" te zoeken heb in het schengen gebied".
    Ik ga altijd bij vertrek door de security en dan ben je meteen bij Lounge 52, maar dan weer wel een stuk lopen naar D-gates. En KLM LHR vlucht gaat bijna altijd vanaf 1 van de verre D-gates.
    Dus ik ben benieuwd of je het nu gaat lukken.
     
  19. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist in 10-15 minuten door security gegaan bij filter 3. Helaas daarvoor wel ruim 45 minuten mogen aanschuiven bij QR.
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren rond 09:00 aangekomen op Schiphol vanuit het VK. Hoefde niet te wachten, stond niemand bij de e-gate en dus snel bij de band wachten. Kreeg meteen een push notification van de KLM app waar mijn bagage zou zijn. :)
     

Deel Deze Pagina