Je Bluebiz account wordt eerst bevroren, dan kun je ook niet meer inloggen. Dan ontvang je een mail voor een belafspraak en in die afspraak vragen ze wie er op de loonlijst van het bedrijf dat credits spaart staan. Dan leggen ze nogmaals uit dat alleen medewerkers in loondienst van het bedrijf mogen reizen op de bluebiz account (niet erg van deze tijd gezien de flexibele schillen / interimmers / zzp'ers, maar het is hun feestje dus hun voorwaarden gelden). Ze zullen eerder een eenmanszaak nabellen dan een NV natuurlijk. In mijn geval was de onregelmatigheid een boeking met partner en minderjarig kind erin. Kind is red flag en meerdere mensen met dezelfde achternaam ook. Heb uitgelegd dat ook familie wel eens meegaat op (korte) zakenreis, maar KLM blijft erbij dat je dan geen bluebiz nummer (want pax niet op payroll) in de boeking mag zetten. Bluebiz geldt voor de hele reservering en niet voor individuele personen, dus je moet dan voor 1 persoon achteraf gaan claimen ipv het nummer vooraf in je reservering zetten. Veel teveel administratie en ongemak voor mij en geen zin in aantijgingen van het breken van voorwaarden van KLM, heb ook nog een frequent flyer status daar waar ik geen gedoe mee wil, dus ik heb afstand gedaan van mijn bluebiz account.
Ik had ergens iets gelezen dat je als Bluebiz kosteloos een boeking kan maken, niet betalen en dan de prijs vasthouden. Dat lukt idd, waar je eerst moest betalen om een tarief 2 dagen vast te zetten, blijft het nu vast staan tot 3 dagen voor vertrek en dat zonder kosten. Fijne optie. Ben alleen benieuwd of dat voor KL uit kan. Als ik dat ticket niet koop 3 dagen voor vertrek is er een kleine kans dat die plek alsnog verkocht gaat worden.
Vandaag maar ff claim ingediend om bluebiz tegoed bij te laten schrijven. Ben benieuwd, vorige keer was het in een paar dagen geregeld.
Als je je retourvlucht hebt gekozen krijg je een overzicht van je keuzes en daaronder heb je: Dit is een dummy boeking 7-12 heen en retour, dus tijd tot 05-12 om te betalen, 48h voor vertrek. Je moet wel ingelogd zijn en je corporate contract gekozen hebben op de 1e pagina.
Uit de mail van vandaag. Bluebiz krijgt minimale spend per jaar van 5.000 euro vanaf 1/1/24. Zie ook: https://www.bluebiz.com/nl/campaigns/central-campaigns/introduction-bluebiz-entry-level/
Ja, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Er komen geen nieuwe voordelen voor klanten die WEL de 5K spent halen per jaar. Ik vind Bluebiz klantenservice sws een hel. Ze reageren vaak niet, denken niet mee en zijn onbeleefd af en toe. Althans dat is mijn ervaring.
Voor mij houdt Bluebiz dan op. Die 5000 haalde ik heel misschien nog voordat ze waren overgestapt op revenue based. Nu zeker niet. Klopt het dat ik dan gewoon alles credits in 2023 moet opmaken?
*priority boarding, geen algehele skypriority. voorheen was het zone 3 boarden. Is nogsteeds “priority” boven reguliere pax in zone 4-5?
Ik ben benieuwd of ik die limiet ga halen. Aan de andere kant, ik heb vorig jaar wel 313 credits gehaald. Dat is in mijn geval 313 PLN = 70 EUR, dus niet echt de moeite waard aangezien het programma verder niets extras biedt.
Dat is iets strakker geformuleerd inderdaad. Maar nee, wie op Bluebiz is geboekt krijgt zone 2. Gisteren en eergisteren ervaren bij collega met explorer status. Geen skypriority rood op z'n boarding pass, maar toch zone 2.
Dat zou dan zeer recent aangepast zijn, want anderhalve week geleden had een collega met silver status en bluebiz nog zone 3 op een KL vlucht.
De mail is van gisteren... Nu twijfel ik sterk, dat was inderdaad het geval, alleen staat mij toch echt voor de geest dat boarding zones in één boeking toch nog wel eens afweken.. edit in de mail van Bluebiz staat: Priority boarding Als bluebiz member kunt u gebruik maken van priority boarding wanneer u in Economy Class reist op vluchten van KLM en Air France. Priority valt toch in zone 1/2, me dunkt.
In de mail die ik ontvangen heb staat niets over veranderingen in priority. Het woord priority staat er ook niet in. Als ik zoek op priority + bluebiz vind ik wel mails uit 2017 en 2019, die het allemaal hebben over priority diensten of voorrang. In ieder geval geen woord over skypriority of veranderingen in priority.
Volgens mij is Bluebiz zonder status idd zone 3. Zelfde ''priority als silver''. Kortom priority tov normalen non-status maar geen SP.