Bij mij lukt dit nu niet meer. Een paar weken geleden kon het wel nog. Corporate contract geselecteerd. Optie om BlueBiz-nr in te vullen tijdens boeking is nu wel verdwenen. Op de BlueBiz-website staat vermeld dat reisagenten dit kunnen doen, niets over dat je het ook zelf via de website kan. En btw, wat betekent die "5000 euro revenue" dan? Dat je 5000 euro uitgeeft in een jaar bij KLM, gekoppeld aan bluebiz-nr? Of betekent het iets anders (bijv. minus luchthavenbelastingen e.d.)
Als ik bij KLM in mijn boekingen kijk, dan heb ik onder het tabje 'Loyaliteitsprogramma's' nog gewoon de optie om na het boeken mijn bluebiz nummer toe te voegen.
Ik heb momenteel alleen een paar onbetaalde reserveringen in de app en op de website staan en daar kan ik niets toevoegen of aanpassen. Lijkt erop dat alleen reisagenten nog kunnen reserveren zonder te betalen iig?
Ik heb net gekeken, @RuudHier en je kan gewoon je Bluebiz toevoegen via deze weg die Eagle omschrijft.
Zie mijn reactie op westi. Het gaat niet om het BB-nummer toevoegen maar om de optie om later te betalen. Die lijkt niet meer via de KLM-website te werken nu. Een paar weken geleden wel nog. Je krijgt alleen een optie om tegen betaling de prijs vast te houden.
Oftewel: pas na revenue van 5k wordt er teruggerekend hoeveel bluebiz credits je krijgt. En gezien je in het kalenderjaar goed bent geweest voor 5000 aan revenue, verdien je 150 bluebiz credits dmv de volgende rekenmethode: https://www.bluebiz.com/nl/service-centre/incentive-scheme/ YR-F-toeslag is uitgesloten van de berekening.
Hulp gevraagd: ik wil een gereserveerd ticket graag met BlueBiz credits laten betalen, maar bij de betaalopties komen we maar niet tot de optie 'betalen met BlueBiz credits'. Iemand suggesties of wordt het ouderwets bellen? Voor de volledigheid; ik ben medebeheerder van het BlueBiz account en log in vanuit het BlueBiz account op de AF website.
Bedacht me net dat ik niet helemaal duidelijk was inderdaad in mijn bewoording. Nee hij is nog niet uitgegeven, heb het 'uitstelknopje' gekozen en heb nu tot volgende week om te betalen. Hangende de betaling heb ik nog geen ticket.
Bij ons krijg je de optie alleen als je eerst inlogt via bluebiz en dan van daaruit naar de AF of klm website gaat en dan gaat boeken. Een al gereserveerd ticket (waarbij die betalingsoptie er bijvoorbeeld niet bijstond) hebben wij online later nooit met bluebiz kunnen afrekenen.
Ah, het is me duidelijk. Had deze volgorde wel aangehouden, maar nadat ik reserveerde kon ik niet met bluebiz credits betalen. Heb dezelfde stappen nog eens doorlopen zonder te reserveren en toen stond de betalen met BlueBiz credits optie er wel, maar expliciet vermeld dat ik te weinig credits (exact 15...) heb om met Bluebiz te betalen.
Inderdaad, hier hetzelfde. Helaas lijkt de optie er dan niet bij te staan. Overigens is deze TTL optie waardevoller dan de credits zelf vind ik.
Ik heb vorige week voor oktober een ticket gereserveerd en mijn Bluebiz toegevoegd. Ik hoef pas in September te betalen? Is dat nieuw? Normaal was het 72 uur dat ze de prijs vasthielden voor mij..
Kijk eens of de reservering nog actief is? Er lijkt momenteel een storing te zijn waardoor deze er soms na 24 uur alsnog uit wordt gegooid zonder bericht. Bij mij activeert hij momenteel alleen via de app, niet via de website, die gaat stuk zodra ik ons corporate contract selecteer. Deze functie was normaalgesproken enkel beschikbaar voor reisagenten maar door het selecteren van een corporate contract lijkt hij ook voor gewone stervelingen actief. Ik weet niet of er minimumlimieten zijn om de optie te kunnen gebruiken, bijv. de omzetgrens gehaald hebben het vorige jaar. Als iemand meer informatie heeft zou dat fijn zijn!
Yup staat er nog steeds, tot 17 september is de prijs vast. Ik heb vandaag ook gebeld, de jonge dame wist te vertellen dat die prijs nog steeds vast staat tot 17-9. Verklaring was combinatie van Bluebiz en Gold member "U bent een regelmatige klant en deze combinatie maakt dat die prijs langer vast gehouden kan worden" Ze klonk niet verbaasd, zeker omdat ik specifiek vroeg waarom niet die 72u was. ... ik laat het ook lekker staan nu want het was een goede rate voor WBC AMS - NRT en terug. Einde van het jaar naar Platinum, voor mij een mijlpaal ik ben wel nieuwsgierig hoe snel je naar Ultimate gaat? Is daar een tabel voor? Hoevaak reizen en in welke klasse? Is UXP hetzelfde als gewoon XP?
@NisshinMaru alvast gefeliciteerd! Per januari 2024 heb je 900 uxp in 1 jaar nodig (ipv voorheen 1800 uxp in 2 jaar) om ultimate te worden. Bij elke KL/AF vlucht krijg je zodra je Platinum bent automatisch je XP ook in UXP uitgekeerd. Bijvoorbeeld een EU retour levert 10XP +,10UXP op. Ultimate is dus 3x het Platinum vereiste in een jaar, maar dan exclusief aan vluchten met KL en AF (bij andere SkyTeam partners kriig je het UXP deel niet)
Ja, sinds een paar maanden, afhankelijk van de boekingsklasse. Bij iets duurdere tickets kun je meestal tot twee dagen van tevoren betalen (en dus ook annuleren). Op goedkopere tickets is het een week. Wanneer je welk aanbod krijgt, is me niet duidelijk. Ik merk ook dat de PA service het lastig vindt, want ik krijg vaak (persoonlijke) herinneringen om tickets te betalen, die volgens de voorwaarden vast staan tot een veel latere datum. Als je ze daar op wijst, duiken ze dieper in de boeking en zien ze het ook.
Thanks! Ooh wow dat is echt een hoop. Ik denk dat voor mij Platinum het hoogst haalbare is en ik maar moet mee gleuren met alle Ultimate stories hier