Ik heb momenteel 56 blue credits en het ziet er naar uit dat ik de drempel dit jaar niet ga halen. Enig idee waar ik die credits aan uit kan geven?
Hangt er vanaf of je nog gaat vliegen dit jaar. Stoelreserveringskosten, extra bagage kosten. Dat soort dingen.
Gaan ze al vervallen dan? Ze zijn toch een paar jaar geldig? Mss haal je volgend jaar de drempel wel.
Ja, ik ga nog vliegen dit jaar. Als Platinum kan ik een EC stoel kiezen en twee stuks bagage meenemen. Ik had ook al gekeken of ik iemand mee kon nemen in de lounge maar dat was €75 in de non-Schengen lounge en daar kom ik net niet aan. De verwachting voor volgend jaar is minder vliegen met KL/AF. Ik heb al trips gepland naar IST, SOF en VIE en wil graag focussen op *A.
Ik had gedacht dit jaar de threshold wel te halen, maar helaas zijn de light tickets uitgesloten. Dan maar niet. Nu moet ik ook een bestemming kiezen voor die 50 oid punten die ik nog heb staan.
Ik denk dat velen buiten de boot gaan vallen. De limiet is best wel hoog (alleen basisprijs geldt, taxen en toeslagen niet) en inderdaad tellen economy light tickets niet mee. Je moet dus op dure economy tickets zitten of biz vliegen om bluebiz te kunnen blijven gebruiken.
Bluebiz is gewoon een zakelijk programma en niet gericht op eenpitters ofzo. We zitten in de 3e week van Januari al over de threshold en zijn een relatief kleine onderneming.
Gelukkig kan ik (nog wel) gebruik maken van boek nu en betaal later. Dat vind ik wel een fijne optie.
Als eenpitter met wat klusjes in het Caribisch gedeelte van ons Koninkrijk is het ook niet al te ingewikkeld om de threshold te halen. Zeker niet met de absurde bedragen die KL tegenwoordig vraagt voor een business retourtje Bonaire.
Bluebiz is het programma voor kleine ondernemers, dus het is jammer dat de onderlaag daarvan nu wegvalt. Kleine en middelgrote bedrijven die vooral veel binnen Europa vliegen vallen nu buiten de boot, want om wel te mogen blijven sparen op economy tickets moet je 80 euro per boeking bijbetalen voor een hoger tarief. Er zijn best wat bedrijven die veel vliegen binnen Europa, maar niet intercontinentaal business. Die hebben nu weinig incentive om met KLM te blijven vliegen, anders dan dat individuele medewerkers misschien voordelen genieten via Flying Blue. Grotere bedrijven hebben het Corporate Benefits programma en een eigen account manager, sinds kort aangevuld met business travel services.