BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Nog een aanvulling op het vastzetten van tickets met Bluebiz. Als je met blue credits wil betalen en je gaat via Bluebiz naar KLM om de boeking te maken, en kiest dan voor de optie om je tarief vast te zetten (24u of tot enkele dagen voor vertrek, maakt niet uit), weet dan dat je daarna niet meer met blue credits kunt betalen. Ook niet via de service desk.
     
    westi vindt dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Blijkbaar heb ik bij een BC boeking een verkeerd Bluebiz nummer ingevoerd (heel gek), maar ze kunnen dat bij Bluebiz niet meer veranderen omdat de vlucht al gemaakt is. Is dat echt of zo of is er nog een andere mogelijkheid om die punten te krijgen?
     
  3. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik probeer bagage bij te boeken en vervolgens te betale met BlueBiz credits. Een aantal keer is de optie wel gekomen, maar vervolgens komt er een foutmelding. Als ik dan weer kijk staat de optie er niet meer bij. Het gaat om BlueBiz credits die ik voor 2024 heb gehaald. De nieuwe regel met > 5000 Euro uitgegeven aan KLM/Air France gaat naar mijn weten niet op voor de oude credits (er staat op de site alleen: 'Dit betekent dat deelnemers elk kalenderjaar eerst 5.000 euro (of het equivalent daarvan in lokale valuta) moeten uitgeven, voordat er blue credits op hun account worden bijgeschreven'

    Er wordt nergens beschreven (voor zover ik heb gezien) hoe het zit met de oude credits. Hebben jullie enig idee over hoe het kan dat de betaling met BlueBiz credits mij niet lukt?
     
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    680
    Trofeepunten:
    123
    Als je saf koopt, telt dit mee voor €5,000 grens?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoop van wel :D.

    Ik lees het volgende: "De berekening wordt gemaakt op basis van de tickets die in een kalenderjaar zijn opgenomen in het overzicht van het bluebiz-account". Kijk ik naar de ticketprijs in My Trip, dan zie ik daar het bedrag incl. SAF staan.
     
  6. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Als reactie van BlueBiz:
    "Het is helaas niet mogelijk om de blue credits te besteden in boekingen waar kinderen op zijn toegevoegd. Dit zal dan ook de reden zijn waarom u een foutmelding krijgt. Wij vragen u een andere betalingsmethode te kiezen."
     
  7. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Ahhh, da's alleen voor gold/plat+bluebiz, interessant!

    Er was vorig jaar trouwens blijkbaar een storing waardoor de optie een tijdje niet beschikbaar was of alsnog automatisch werd geannuleerd na circa 24 uur. Dit is nu opgelost.

    En voor mensen die hier komen zoeken naar waarom de optie niet beschikbaar is bij het betalen: door het toevoegen van bepaalde opties (zoals CO2-compensatie) verdwijnt de Bluebiz-betaaloptie. Het weghalen van de extra opties is de oplossing.

    Voor hen die soms geen "time to think"-optie krijgen: het lijkt erop dat deze op bepaalde Light-tickets niet beschikbaar is. Een oplossing kan zijn om een duurder tickettype te kiezen. Ook is de optie (vaak?) niet beschikbaar als de heenvlucht niet door KLM of AF wordt uitgevoerd maar bijv. door Delta.
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb zojuist contact gehad met Bluebiz over de €5000 die als instaptarief geldt. Zij geven aan, dat het bedrag alleen op ticketprijs + YR toeslag gebaseerd is. Alle extra's, zoals SAF, stoelopties, bagage etc vallen niet daaronder.

    Dat is voor mij nieuwe informatie. Iemand anders wel eens meegemaakt?
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Even teruglezen in dit topic, er hebben meerdere linkjes gestaan naar de uitleg. Die verwijzen naar FAQs die nu niet meer beschikbaar zijn, maar ik heb indertijd dit screenshot gemaakt:

    upload_2024-4-8_22-3-32.png
    Dus ticket fare + YR charge. De rest niet, tenzij het in de kale ticketprijs zat, maar ook dat had @Ali hierboven al geschreven.

    Even teruglezen.
     
    Ali vindt dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Ze zijn gewoon de broekriem iets aan het aantrekken, ook qua definities voor 'medewerker'. Als je alleen aandeelhouder bent of als subcontractor/consultant werkt voor een bedrijf, val je ook buiten de regels. En dat gaat goed zolang het goed gaat, en daarna bevriezen ze je account en credits.

    upload_2024-4-8_22-7-45.png
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb gisteren een aantal reserveringen gemaakt voor de komende maanden en tot mijn verbazing kon ik voor elke reservering de prijs locken voor 0 fee.

    Dat had ik al tijden niet meer gezien. Ik dacht dat Bluebiz die optie alleen bij de duurdere tickets gaf.
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Voordeeltje van BlueBiz, kon dat in februari ook. Had wel een 'dubbele' reservering gemaakt (andere heenvlucht, zelfde terugvlucht), maar dat vond het systeem niet leuk. Beide tickets werden uit het systeem gehaald. Het ticket wat ik wilde gebruiken moest via de PA lijn handmatig uitgegeven worden.
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    443
    Trofeepunten:
    63
    Hmmm... ook geen familieleden - maar wat als je partner of kind meehelpt in de zaak? En die regel van subcontractor/consultant is ook raar als het bedrijf betaalt.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Hun feestje, hun regels. Als je meedoet, gelden hun regels. Dat zij nog in 2007 leven en alleen personen in loondienst van de BV van de geregistreerde bluebiz account meetellen..

    Ze werken zelf maar al te graag zo.. de hele platinum servicelijn wordt gedraaid door mensen die niet in dienst zijn bij KLM, geen volwaardige KLM-voordelen genieten etc. Dat is zelfs een apart bedrijf, om dat mogelijk te maken.
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg een mail dat in februari punten gaan verlopen.
    Kan je een ticket ook gedeeltelijk betalen met punten de de rest met cash?
     
  16. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Nee, helaas niet. Je zult op zoek moeten gaan naar een ticket voor het aantal punten wat je hebt. Wat wel kan is de punten besteden aan upgrades. Zie site van bluebiz.
     
    westi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina