De verschralingen van de afgelopen jaren zijn zeker jammer. Ben toch nog wel erg blij met de mogelijkheid om vluchten te kunnen vastzetten en deze tickets dan pas een aantal weken voor de vlucht definitief te boeken en betalen. Met soms wispelturige opdrachtgevers is de mogelijkheid om kosteloos van tickets af te kunnen erg handig. Dit jaar wel een groot gedeelte van de gespaarde credits opgemaakt, om er zeker van te zijn dat de credits niet eens vervallen als ze weer spelregels aanpassen.
Hoe zet jij de vlucht dan vast? Mij is dat 1 keer gelukt en dat was in de tijd dat men een it probleem Had?
Bij het zoekscherm je zakelijke contract ingeven. Bij het afronden van de boeking komt dan meestal de optie om het ticket gratis vast te zetten. Maar dit werkt zeker niet altijd en ik kan er ook geen structuur in ontdekken wanneer wel en wanneer niet. Heb al een paar keer gehad dat het in eerste instantie niet lukt en als ik het een dag later bij exact dezelfde vlucht en prijs weer probeer het ineens wel kan.
Het uitzonderen van de light fares betekent bij ons waarschijnlijk het einde van Bluebiz. Soms kun je een vlucht maar een paar dagen vast zetten, soms een paar maanden. Is inderdaad nooit duidelijk wanneer en voor welke vlucht dit kan. Pas bij het afronden van de boeking zie je dat.
Weet iemand soms wat de voorwaarde is om de prijs van een boeking vast te zetten? Ik had in juni/juli een aantal vluchten gereserveerd voor de periode juli-oktober en bij elke boeking kon ik de prijs vast zetten. Net een boeking gemaakt voor over 3 weken en ook hier kon ik de prijs vast zetten. Maar voor een boeking in december lukt het dan weer niet. Geen idee waar dat dan aan ligt. De routes zijn gelijk, de prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, dus ik denk dat ik in dezelfde fare buckets zit.
Ik zie zelf geen logica hierin, maar business class intercontinentaal kan ik zelden vastzetten, vluchten met overstap alleen als er nog heel veel ruimte is. Economy AMS-XXX binnen Europa met iets hogere tarieven bijna altijd. En natuurlijk de standaardregels: geen kinderen in de boeking.
Net weer dezelfde data gecheckt, het tarief van de retourvlucht is iets hoger (iets van 30-40 EUR) en nu kan ik het tarief wel vastzetten. Het zal wsl dus wel met de fare bucket te maken hebben.
Volgens mij is er op de achtergrond wel een maximum wat je kan vastzetten. Wellicht bouwt het op. Ik wilde ook Mexico vastzetten wat niet lukt. Maar een minuut nadat ik een andere optie daadwerkelijk had omgezet en betaald, lukte het wel.
Ik had nu maar 1 reservering vast staan, in juli had ik er 3. En gisteren was niets in de situatie gewijzigd en toch kon ik de vlucht in december vastzetten.
https://www.bluebiz.com/nl/service-centre/corporate-benefits-program/ en dan naar onderen, bij de FAQ Boek nu, betaal later - wat is dat? Als bluebiz-deelnemer kan uw bedrijf profiteren van onze ‘Boek nu, betaal later’-service (Ticket met Tijdslimiet) en alvast boeken zonder er direct voor te hoeven betalen. Door de boeking aan te houden, stelt u het tarief veilig, maar heeft u toch nog tijd om de reis te plannen. U kunt zelfs uw ticket kosteloos annuleren, omdat u het ticket alleen betaalt wanneer het wordt uitgegeven. Dit voordeel is van toepassing op alle vluchten die worden aangeboden en uitgevoerd door KLM en Air France. Let op, dit voordeel is uitsluitend beschikbaar voor specifieke boekingsklassen. Als het voor u beschikbaar is, wordt het voordeel gratis verstrekt tijdens het boekingsproces. Als u via een reisbureau boekt, kunt u gebruikmaken van onze handige ‘Boek nu, betaal later’-optie voor bepaalde vluchtklassen die worden uitgegeven door KLM of Air France met een vluchtnummer van een van beide luchtvaartmaatschappijen.