BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Meestal wel, maar soms moet je alsnog claimen. Reken meestal op bijschrijven rond de 25e van de maand nadat je de vluchten hebt gemaakt.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Das wel erg snel..... na een maand of 2 op zn vroegst kijk ik weer eens en anders even bellen/mailen
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    De dubbele credits promo van vorig jaar wordt verlengd, net als de "Credit back" campagne. Daar was ik niet mee bekend.

    Natuurlijk verlengen we ook onze succesvolle 'Credit Back' campagne. Upgrade uw ticket met blue credits en ontvang tot 500 blue credits terug in uw account.

    (link)
     
    Thijsk, mgo01, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Nu ook blue credits op Transavia France vluchten, evenveel credits als op andere vluchten (bron: flyertalk -goldorak, bevestiging: bluebiz)
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Recent een audit aan mijn broek gehad, verder onverwacht. Account volledig geblokkeerd omdat ik mijn bluebiz nummer had toegevoegd aan boekingen waarin ik met familieleden (zelfde achternaam of onder 18) vloog. Moest aantonen dat die op de payroll van mijn onderneming staan. Zzp telt niet, gaat echt om in loondienst. Heb uitgelegd dat je een bluebiz nummer aan een boeking toevoegt en niet aan een persoon, dus het kan zijn dat ik zakelijk reis en mijn partner meereist. Dat is dus verboden, je moet dan de boeking maken zonder toevoegen bluebiz nummer en na afloop een retroclaim doen voor jezelf zonder partner.

    Natuurlijk.

    Overigens hebben ze gelijk volgens hun eigen voorwaarden, en die zijn natuurlijk leidend, dus ben er niet tegenin gegaan. KLMs definitie van namens een bedrijf reizen is dat je daar in loondienst moet zijn.
     
    Godenzoon14, lloydje33 en danfl44 vinden dit leuk.
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Wat is hier uiteindelijk uitgekomen? Gebeurt helaas wel vaker bij Bluebiz.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Ik logde net weer eens in op mijn Bluebiz account, en het viel me op dat er weer een vervaldatum staat. Tijdens COVID heeft er heel lang gestaan 'we laten uw credits tot nader bericht niet vervallen', maar nu stond er opeens bij "Vervaldatum 1/1/23" voor een deel van mijn credits.
    Hebben jullie dit ook weer staan?
     
  8. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij ook. Misschien is het gisteren ingegaan en volgt binnenkort een e-mail?
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    idem hier
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee dit is al een tijdje volgens mij sinds juni, toen ook de FB verlengingen stopte.
     
  11. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, ik kon dat al een tijdje zien.
    Trouwens, waarom kun je niet gewoon tickets volledig betalen met bluebiz credits (daar schermen ze namelijk wel mee), maar enkel opties nadat het ticket is afgegeven?
     
  12. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij staat er nu inderdaad ook een datum. Echter is daar nog geen communicatie over geweest zoals beloofd.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Wat bedoel je daar mee? Ik "koop" gewoon tickets volledig met blue credits. Het is gewoon 1 van de betalingsopties, dus die zie je al voordat het ticket is uitgegeven.
     
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Je moet via bluebiz ingelogd zijn, en dan krijg je de betaalmethode 'bluebiz' wel.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Even een dummy boeking gemaakt, en inderdaad zie ik het nu prominent als betalingsoptie staan... Dat heb ik eerder echt nooit zien staan, en heb toch al aardig wat zakelijke boeking gemaakt.
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    al typende schoot me ineens te binnen dat dat nu inderdaad de route is die ik bij de dummyboeking gevolgd heb... Stom toevallig omdat direct via klm.nl niet lekker liep, ik niet kon inloggen met FB.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Is zojuist aangepast naar 1 maart 2023, gaat om de credits die in 2018 zijn gespaard. En er is zojuist berichtgeving over gekomen (per mail).
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: kan je als voorzitter van een VVE ook blue biz doen. Wordt een VVE gezien als bedrijf. Een VVE heeft verplichte inschrijving KvK. Ik heb met KvK inschrijving wel MAKRO, HANOS en Sligro pas gekregen.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Mogelijk kan lid worden, de voorwaarden zeggen daar niet zoveel over. Ook een vereniging kan officieel medewerkers in dienst hebben. Let wel op dat er dit jaar veel audits hebben plaatsgevonden om te controleren of personen die een bluebiz nummer invullen ook officieel medewerker zijn van het deelnemende bedrijf.

    Dat wordt nu ook heel specifiek gecommuniceerd, zoals bijvoorbeeld in de nieuwsbrief van vorige week:

    Alleen voor medewerkers
    Houd er rekening mee dat alleen de tickets van de medewerkers van uw bedrijf kunnen worden geclaimd.

    Indien in de reservering passagiers zijn opgenomen die niet in dienst zijn van uw bedrijf, bijvoorbeeld familieleden, dan dient het bluebiz-nummer niet bij de reservering te worden vermeld.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Wat denk jezelf?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina