Meestal wel, maar soms moet je alsnog claimen. Reken meestal op bijschrijven rond de 25e van de maand nadat je de vluchten hebt gemaakt.
De dubbele credits promo van vorig jaar wordt verlengd, net als de "Credit back" campagne. Daar was ik niet mee bekend. Natuurlijk verlengen we ook onze succesvolle 'Credit Back' campagne. Upgrade uw ticket met blue credits en ontvang tot 500 blue credits terug in uw account. (link)
Nu ook blue credits op Transavia France vluchten, evenveel credits als op andere vluchten (bron: flyertalk -goldorak, bevestiging: bluebiz)
Recent een audit aan mijn broek gehad, verder onverwacht. Account volledig geblokkeerd omdat ik mijn bluebiz nummer had toegevoegd aan boekingen waarin ik met familieleden (zelfde achternaam of onder 18) vloog. Moest aantonen dat die op de payroll van mijn onderneming staan. Zzp telt niet, gaat echt om in loondienst. Heb uitgelegd dat je een bluebiz nummer aan een boeking toevoegt en niet aan een persoon, dus het kan zijn dat ik zakelijk reis en mijn partner meereist. Dat is dus verboden, je moet dan de boeking maken zonder toevoegen bluebiz nummer en na afloop een retroclaim doen voor jezelf zonder partner. Natuurlijk. Overigens hebben ze gelijk volgens hun eigen voorwaarden, en die zijn natuurlijk leidend, dus ben er niet tegenin gegaan. KLMs definitie van namens een bedrijf reizen is dat je daar in loondienst moet zijn.
Ik logde net weer eens in op mijn Bluebiz account, en het viel me op dat er weer een vervaldatum staat. Tijdens COVID heeft er heel lang gestaan 'we laten uw credits tot nader bericht niet vervallen', maar nu stond er opeens bij "Vervaldatum 1/1/23" voor een deel van mijn credits. Hebben jullie dit ook weer staan?
Klopt, ik kon dat al een tijdje zien. Trouwens, waarom kun je niet gewoon tickets volledig betalen met bluebiz credits (daar schermen ze namelijk wel mee), maar enkel opties nadat het ticket is afgegeven?
Bij mij staat er nu inderdaad ook een datum. Echter is daar nog geen communicatie over geweest zoals beloofd.
Wat bedoel je daar mee? Ik "koop" gewoon tickets volledig met blue credits. Het is gewoon 1 van de betalingsopties, dus die zie je al voordat het ticket is uitgegeven.
Even een dummy boeking gemaakt, en inderdaad zie ik het nu prominent als betalingsoptie staan... Dat heb ik eerder echt nooit zien staan, en heb toch al aardig wat zakelijke boeking gemaakt.
al typende schoot me ineens te binnen dat dat nu inderdaad de route is die ik bij de dummyboeking gevolgd heb... Stom toevallig omdat direct via klm.nl niet lekker liep, ik niet kon inloggen met FB.
Is zojuist aangepast naar 1 maart 2023, gaat om de credits die in 2018 zijn gespaard. En er is zojuist berichtgeving over gekomen (per mail).
Vraagje: kan je als voorzitter van een VVE ook blue biz doen. Wordt een VVE gezien als bedrijf. Een VVE heeft verplichte inschrijving KvK. Ik heb met KvK inschrijving wel MAKRO, HANOS en Sligro pas gekregen.
Mogelijk kan lid worden, de voorwaarden zeggen daar niet zoveel over. Ook een vereniging kan officieel medewerkers in dienst hebben. Let wel op dat er dit jaar veel audits hebben plaatsgevonden om te controleren of personen die een bluebiz nummer invullen ook officieel medewerker zijn van het deelnemende bedrijf. Dat wordt nu ook heel specifiek gecommuniceerd, zoals bijvoorbeeld in de nieuwsbrief van vorige week: Alleen voor medewerkers Houd er rekening mee dat alleen de tickets van de medewerkers van uw bedrijf kunnen worden geclaimd. Indien in de reservering passagiers zijn opgenomen die niet in dienst zijn van uw bedrijf, bijvoorbeeld familieleden, dan dient het bluebiz-nummer niet bij de reservering te worden vermeld.