Weet iemand waar ik op de KLM website mijn bluebiz nummer kan toevoegen aan bestaande boekingen? Door de nieuwe lay-out van de KLM website zie ik nergens meer een invulveld voor bluebiz bij mijn boekingen.
Ik heb het gevoel dat ze het gebruik van Bluebiz codes door vrienden en familie nu echt willen tegengaan. Ze faciliteren vooral het invoeren tijdens het maken van een boeking. Bij een retroclaim staat sinds kort al een extra checkbox: 'Medewerker' als term is nu ook overal opgenomen in de T&C en als kers op de taart hebben ze nog even verduidelijkt dat als je blue credits gebruikt hebt voor vluchten in het verleden en de credits niet van je eigen medewerkers afkomstig waren, je als bedrijf nog even de full fare voor reward tickets uit het verleden aan je broek krijgt. Klinkt een beetje als de Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken.. T&C art. 2.5 (...) (ii) and/or nullify the BlueBiz Statement, thus nullify all Blue Credits earned or BlueBiz Rewards unused; (iii) and when appropriate, request the payment by the Member Company of the full applicable fare for any segment travelled or Paid Options used on any BlueBiz Reward that have been fraudulently acquired.
Het lijkt erop dat er een leger NOW'ers aan de bak is gezet om het CRM systeem eens grondig door te lichten. Ik heb er een slecht gevoel over jongens...
Een kat in nood maakt rare sprongen... maar ze kunnen natuurlijk niet de nieuwe regels met terugwerkende kracht invoeren.
Op de AF website zie ik het ook niet meer staan, zelfde lay-out en knoppen als op de KL site. In het vervolg dus wat alerter zijn bij het boeken.
Ik zit ook nog te wachten op de dubbele credits van de laatste promo-actie van begin februari: "Na aanmelding ontvangt u het dubbele aantal blue credits voor alle tickets die tussen 4 februari en 3 maart 2020 zijn uitgegeven met een vertrekdatum vóór 31 mei 2020." Iemand deze al ontvangen?
Nope. Zelf weekend van 7 maart gevlogen. retro-claim ingediend op 22 mei. Tot op heden nog geen enkele credits ontvangen. Ik geef ze nog 1 week en dan ga ik bellen.
Het heeft mij ook veel tijd gekost om credits terug te ontvangen voor alle geannuleerde vluchten/stoelopties. Met een mailtje naar de BB klantenservice is het uiteindelijk snel opgelost, super service altijd van de medewerker daar, kunnen ze binnen KLM nog heel veel van leren.
Nou..... hier heb ik wel een aantal andere verhalen over. Ik mijd de Bluebiz klantenservice zover ik kan. Heb vorig jaar nog iets via de gewone KLM klantenservice moeten escaleren omdat ze bij Bluebiz echt maar wat deden. Vijf verschillende medewerkers hebben soortgelijke ervaringen gehad in 2019. Als er contact opgenomen moet worden met Bluebiz is het dobbelstenen gooien op kantoor wie de gelukkige wordt.
Oh, dat is inderdaad een heel andere ervaring. Ik heb eigenlijk altijd contact met dezelfde persoon (heb ook gedacht dat zij de enige medewerker is), en zij heeft me de afgelopen jaren altijd snel en goed geholpen.
Via https://www.klm.com/ams/mytrip/overview.xhtml kom ik nog in de oude interface. Hier kan ik mijn BlueBiz nummer onderaan invullen.
Tis me wat... na 11 maanden heb ik eindelijk m'n bonus en credits ontvangen voor een gedeelte van m'n vluchten. Ik geef het voor het verleden maar op denk ik....
Er is weer een nieuwe bonus. 2x credits bij tickets geboekt tussen 15/12 en 28/02. Vliegen tot 31/03. Registreren kan hier.
Vandaag weer een leuk Bluebizje gehad. Kreeg een mail met de strekking dat alle tickets refundable zouden zijn. Boeking gemaakt, moeten annuleren ivm wijziging kleurcode. Blue credits zijn teruggestort, met inhouding van de boekingskosten. Oftewel geen volledige refund. Is misschien mierengeneuk over een tientje of vijfentwintig piek per ticket, maar voor die 25 Blue credits moet je wel weer 900 euro uitgeven om ze terug te krijgen. Ze hadden gewoon een sterretje achter refundable kunnen zetten of ‘kleine lettertjes’ kunnen toevoegen aan hun prachtige marketing e-mail mijns inziens.
Hm, ik annuleer m'n BlueBiz boekingen nooit, maar maak altijd meteen een nieuwe boeking voor andere data (+evt bestemming). Ben benieuwd of ik in dat geval voortaan ook nieuwe boekingskosten moet gaan betalen.
Ik kreeg een voucher in euro's terug voor de vlucht die ik met BlueBiz boekte. Het lijkt er trouwens op dat CO2-offset niet meer zomaar met BlueBiz betaald kan worden, klopt dat?
Ik weet 't ook niet wat het is bij Bluebiz, maar het is zeker een zooitje, deze maand zijn tickets van vorig jaar Nov/Dec ineens bijgeschreven. Verder nog niets van dit jaar...