BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    1.391
    Trofeepunten:
    223
    "Wij delen u graag mee dat we de geldigheid van blue credits die eind 2020 zouden vervallen met een jaar hebben verlengd. U kunt deze uitgeven tot eind 2021. Mogelijk ziet u in uw account dat er credits gaan vervallen, maar u kunt erop vertrouwen dat dit wordt aangepast."

    Mailtje van KLM vanochtend!
     
    Sandor vindt dit leuk.
  2. Eagle

    Eagle Blue Tier

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    243
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand waar ik op de KLM website mijn bluebiz nummer kan toevoegen aan bestaande boekingen? Door de nieuwe lay-out van de KLM website zie ik nergens meer een invulveld voor bluebiz bij mijn boekingen.
     
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    555
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan 'm ook niet meer terugvinden op de site van KL.
    Via de website van Air France kan het zeker.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    1.391
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb het gevoel dat ze het gebruik van Bluebiz codes door vrienden en familie nu echt willen tegengaan. Ze faciliteren vooral het invoeren tijdens het maken van een boeking. Bij een retroclaim staat sinds kort al een extra checkbox:
    upload_2020-7-11_15-54-46.png

    'Medewerker' als term is nu ook overal opgenomen in de T&C en als kers op de taart hebben ze nog even verduidelijkt dat als je blue credits gebruikt hebt voor vluchten in het verleden en de credits niet van je eigen medewerkers afkomstig waren, je als bedrijf nog even de full fare voor reward tickets uit het verleden aan je broek krijgt.
    Klinkt een beetje als de Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken..

    T&C art. 2.5 (...)
    (ii) and/or nullify the BlueBiz Statement, thus nullify all Blue Credits earned or BlueBiz Rewards unused;

    (iii) and when appropriate, request the payment by the Member Company of the full applicable fare for any segment travelled or Paid Options used on any BlueBiz Reward that have been fraudulently acquired.
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    753
    Trofeepunten:
    123
    Het lijkt erop dat er een leger NOW'ers aan de bak is gezet om het CRM systeem eens grondig door te lichten. Ik heb er een slecht gevoel over jongens...
     
    Eagle en arjen05 vinden dit leuk.
  6. RobertFB

    RobertFB Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43
    Een kat in nood maakt rare sprongen... maar ze kunnen natuurlijk niet de nieuwe regels met terugwerkende kracht invoeren.
     
  7. Eagle

    Eagle Blue Tier

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    243
    Trofeepunten:
    43
    Op de AF website zie ik het ook niet meer staan, zelfde lay-out en knoppen als op de KL site. In het vervolg dus wat alerter zijn bij het boeken.
     
  8. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit ook nog te wachten op de dubbele credits van de laatste promo-actie van begin februari: "Na aanmelding ontvangt u het dubbele aantal blue credits voor alle tickets die tussen 4 februari en 3 maart 2020 zijn uitgegeven met een vertrekdatum vóór 31 mei 2020."

    Iemand deze al ontvangen?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    703
    Trofeepunten:
    123
    Nope. Zelf weekend van 7 maart gevlogen. retro-claim ingediend op 22 mei. Tot op heden nog geen enkele credits ontvangen. Ik geef ze nog 1 week en dan ga ik bellen.
     
    ACE48 vindt dit leuk.
  10. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Het heeft mij ook veel tijd gekost om credits terug te ontvangen voor alle geannuleerde vluchten/stoelopties. Met een mailtje naar de BB klantenservice is het uiteindelijk snel opgelost, super service altijd van de medewerker daar, kunnen ze binnen KLM nog heel veel van leren.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    1.391
    Trofeepunten:
    223
    Nou..... hier heb ik wel een aantal andere verhalen over. Ik mijd de Bluebiz klantenservice zover ik kan. Heb vorig jaar nog iets via de gewone KLM klantenservice moeten escaleren omdat ze bij Bluebiz echt maar wat deden. Vijf verschillende medewerkers hebben soortgelijke ervaringen gehad in 2019. Als er contact opgenomen moet worden met Bluebiz is het dobbelstenen gooien op kantoor wie de gelukkige wordt.
     
    RobertFB, Max2000 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Oh, dat is inderdaad een heel andere ervaring. Ik heb eigenlijk altijd contact met dezelfde persoon (heb ook gedacht dat zij de enige medewerker is), en zij heeft me de afgelopen jaren altijd snel en goed geholpen.
     
  13. Tommy

    Tommy Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Blijkbaar een storing! Je kunt een e-mail sturen dan voegen ze het nummer toe.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Eagle vindt dit leuk.
  14. Bjorn

    Bjorn Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Via https://www.klm.com/ams/mytrip/overview.xhtml kom ik nog in de oude interface. Hier kan ik mijn BlueBiz nummer onderaan invullen.
     
    lloydje33, westi en DirkOnTour vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina