BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Weet iemand waar ik op de KLM website mijn bluebiz nummer kan toevoegen aan bestaande boekingen? Door de nieuwe lay-out van de KLM website zie ik nergens meer een invulveld voor bluebiz bij mijn boekingen.
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan 'm ook niet meer terugvinden op de site van KL.
    Via de website van Air France kan het zeker.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb het gevoel dat ze het gebruik van Bluebiz codes door vrienden en familie nu echt willen tegengaan. Ze faciliteren vooral het invoeren tijdens het maken van een boeking. Bij een retroclaim staat sinds kort al een extra checkbox:
    upload_2020-7-11_15-54-46.png

    'Medewerker' als term is nu ook overal opgenomen in de T&C en als kers op de taart hebben ze nog even verduidelijkt dat als je blue credits gebruikt hebt voor vluchten in het verleden en de credits niet van je eigen medewerkers afkomstig waren, je als bedrijf nog even de full fare voor reward tickets uit het verleden aan je broek krijgt.
    Klinkt een beetje als de Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken..

    T&C art. 2.5 (...)
    (ii) and/or nullify the BlueBiz Statement, thus nullify all Blue Credits earned or BlueBiz Rewards unused;

    (iii) and when appropriate, request the payment by the Member Company of the full applicable fare for any segment travelled or Paid Options used on any BlueBiz Reward that have been fraudulently acquired.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Het lijkt erop dat er een leger NOW'ers aan de bak is gezet om het CRM systeem eens grondig door te lichten. Ik heb er een slecht gevoel over jongens...
     
    Eagle en arjen05 vinden dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Een kat in nood maakt rare sprongen... maar ze kunnen natuurlijk niet de nieuwe regels met terugwerkende kracht invoeren.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Op de AF website zie ik het ook niet meer staan, zelfde lay-out en knoppen als op de KL site. In het vervolg dus wat alerter zijn bij het boeken.
     
  7. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik zit ook nog te wachten op de dubbele credits van de laatste promo-actie van begin februari: "Na aanmelding ontvangt u het dubbele aantal blue credits voor alle tickets die tussen 4 februari en 3 maart 2020 zijn uitgegeven met een vertrekdatum vóór 31 mei 2020."

    Iemand deze al ontvangen?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Nope. Zelf weekend van 7 maart gevlogen. retro-claim ingediend op 22 mei. Tot op heden nog geen enkele credits ontvangen. Ik geef ze nog 1 week en dan ga ik bellen.
     
    ACE48 vindt dit leuk.
  9. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Het heeft mij ook veel tijd gekost om credits terug te ontvangen voor alle geannuleerde vluchten/stoelopties. Met een mailtje naar de BB klantenservice is het uiteindelijk snel opgelost, super service altijd van de medewerker daar, kunnen ze binnen KLM nog heel veel van leren.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Nou..... hier heb ik wel een aantal andere verhalen over. Ik mijd de Bluebiz klantenservice zover ik kan. Heb vorig jaar nog iets via de gewone KLM klantenservice moeten escaleren omdat ze bij Bluebiz echt maar wat deden. Vijf verschillende medewerkers hebben soortgelijke ervaringen gehad in 2019. Als er contact opgenomen moet worden met Bluebiz is het dobbelstenen gooien op kantoor wie de gelukkige wordt.
     
    RobertFB, Max2000 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Oh, dat is inderdaad een heel andere ervaring. Ik heb eigenlijk altijd contact met dezelfde persoon (heb ook gedacht dat zij de enige medewerker is), en zij heeft me de afgelopen jaren altijd snel en goed geholpen.
     
  12. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Blijkbaar een storing! Je kunt een e-mail sturen dan voegen ze het nummer toe.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Eagle vindt dit leuk.
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Via https://www.klm.com/ams/mytrip/overview.xhtml kom ik nog in de oude interface. Hier kan ik mijn BlueBiz nummer onderaan invullen.
     
    arjen05, Heidi, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Tis me wat... na 11 maanden heb ik eindelijk m'n bonus en credits ontvangen voor een gedeelte van m'n vluchten. Ik geef het voor het verleden maar op denk ik....
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Er is weer een nieuwe bonus. 2x credits bij tickets geboekt tussen 15/12 en 28/02. Vliegen tot 31/03. Registreren kan hier.
     
    Javadest, loualex1399 en Thijsk vinden dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik had nog geen mail ontvangen, maar kon me toch registreren. Thx.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag weer een leuk Bluebizje gehad. Kreeg een mail met de strekking dat alle tickets refundable zouden zijn. Boeking gemaakt, moeten annuleren ivm wijziging kleurcode. Blue credits zijn teruggestort, met inhouding van de boekingskosten. Oftewel geen volledige refund. Is misschien mierengeneuk over een tientje of vijfentwintig piek per ticket, maar voor die 25 Blue credits moet je wel weer 900 euro uitgeven om ze terug te krijgen.

    Ze hadden gewoon een sterretje achter refundable kunnen zetten of ‘kleine lettertjes’ kunnen toevoegen aan hun prachtige marketing e-mail mijns inziens.
     
  18. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Hm, ik annuleer m'n BlueBiz boekingen nooit, maar maak altijd meteen een nieuwe boeking voor andere data (+evt bestemming). Ben benieuwd of ik in dat geval voortaan ook nieuwe boekingskosten moet gaan betalen.
     
  19. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg een voucher in euro's terug voor de vlucht die ik met BlueBiz boekte.

    Het lijkt er trouwens op dat CO2-offset niet meer zomaar met BlueBiz betaald kan worden, klopt dat?
     
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik weet 't ook niet wat het is bij Bluebiz, maar het is zeker een zooitje, deze maand zijn tickets van vorig jaar Nov/Dec ineens bijgeschreven. Verder nog niets van dit jaar...
     
    Thijsk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina