BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Aah jammer. Bedankt!
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  2. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    ICA BC bracht per 2 inderdaad 300 op. In no time 940 euroos bij elkaar gevlogen en gesoupeerd. De nieuwe regeling is de moeite niet.
     
  3. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of het mogelijk is om blue credits te besteden bij online check in? Ik wil namelijk een stoel selecteren in Economy Comfort voor een vlucht morgen.
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  4. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Contact opnemen met pa, of platinum lijn.
    Of KLM zelf.
     
  5. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    KLM zei dat zij er niks aan kunnen doen omdat ze geen toegang hebben tot bluebiz.
    Bluebiz zei dat zij er niks aan konden veranderen omdat check in al open is.
    Jammer genoeg heb ik geen platinium kaart. :'(
     
    Mark88 en Matthijs1311 vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag een uitnodiging ontvangen om een enquête over Bluebiz in te vullen.

    Echt ik val van mijn stoel van verbazing over hoe ontzettend sturend deze enquête geschreven is. Het nieuwe spaarschema, waardoor in je bijna alle doorgerekende situaties zo'n beetje de helft minder punten spaart, wordt in de vraagstelling gewoon een 'verbetering' genoemd.
    Ik denk dat er straks een manager daar een flinke bonus krijgt want hee, iedereen was tevreden met de enorme devaluatie van het programma!
    upload_2019-11-27_14-4-48.png
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Heb dit in het opmerkingenveld ingevuld, bij de laatste vraag:

    Ik vond het onderzoek erg sturend en heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid ervan, maar dat strookt wel weer met het Bluebiz programma.

    Als in de vraagstelling al een positieve sturing wordt meegegeven, zoals in de vraag over 'verbeteringen' van het programma, is eigenlijk al duidelijk hoe Bluebiz zelf de programmawijzigingen ziet, namelijk als verbeteringen. Het zou een professionele partij als Kantar sieren om objectievere en minder suggestieve vragen voor te leggen.
     
    SanHor, Thijsk, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Een hele goede. Ik heb de enquete nog niet mogen ontvangen, maar van mij kunnen ze een soortgelijke opmerking verwachten zodra de enquete binnen is.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.632
    Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Is het zinvol om BlueBiz te contacteren voor niet uitgekeerde credits? Ik heb recent een vlucht gemaakt in BC waarbij de heenweg netjes Blue credits heeft gehad maar de terugweg 0 credits.
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Hangt bij BlueBiz nogal eens af van de medewerker die je spreekt, maar nooit geschoten is altijd mis.
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Absoluut, altijd doen!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij moeten de vluchten van januari ook nog verwerkt worden. Eerst staan de vluchten erop met 0 credits, volgende week waarschijnlijk met het juiste aantal credits.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    https://www.bluebiz.com/nl/service-centre/retro-claim/
    PNR + ticketnr invullen en als de boekingsklasse in aanmerking komt, worden de credits bijgeschreven.

    En zoals @MVA20 : wees geduldig. Ik heb vluchten van 1 t/m 26 januari vandaag bijgeschreven gekregen - duurt dus gerust 8 weken. Het kan ook zijn dat je terugvlucht in een andere periode valt (meestal een kalendermaand, maar het blijft Bluebiz, dus you never know..) en nog automatisch wordt bijgeschreven.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Duurt altijd erglangbij Bluebiz, heb soms het idee dat iemand het handmatig zit in te voeren
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.632
    Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Dat moet haast wel...
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.632
    Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Dank! Nog even geduld dan maaro_O
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik kan er oprecht met m'n verstand niet bij, waarom Bluebiz zo traag crediteert. Als het lukt om KL-vluchten binnen een dag bij te schrijven in je Flying Blue account met correcte aantal miles, die afhangen van je ticketprijs, dan moet dat toch ook lukken met je Bluebiz credits, die ook afhangen van ticketprijs?

    Of je miles of Blue credits worden bijgeschreven hangt van exact dezelfde factoren af volgens mij:
    a) de ticketprijs
    b) of je aan boord bent gegaan cq. de vlucht daadwerkelijk gemaakt hebt
    c) of je FB/BB nummer in je reservering stond.

    De website van Bluebiz is ook al KLM-onwaardig. Inloggen op bluebiz.com (klm.com/zakelijk) verloopt via een iFrame (webpagina in webpagina) van airfrance.com, waardoor je 'm op mobiel/tablet (meer dan 50% van de web traffic tegenwoordig) nauwelijks kunt gebruiken, al is het maar omdat je opnieuw een cookie-venster krijgt dat ergens buiten beeld een knop heeft hangen. Als je voor je extra veiligheid een password manager gebruikt ben je al helemaal de sigaar, omdat ze ineens switchen van bluebiz.com naar klm.com naar airfrance.com.

    Hoppa, integreren die handel en een beetje user-friendly maken. Mensen haken af anno 2020 bij dit soort ervaringen.
     
    lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Dacht altijd dat jij ambtenaar bent? En dan Blue biz?
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Als ik ambtenaar was, zou ik wel business class vliegen :cool::cool:
     
    beuse242 en Daan3 vinden dit leuk.
  20. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Haha. Touché.
     
    arjen05 en Daan3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina