ICA BC bracht per 2 inderdaad 300 op. In no time 940 euroos bij elkaar gevlogen en gesoupeerd. De nieuwe regeling is de moeite niet.
Weet iemand of het mogelijk is om blue credits te besteden bij online check in? Ik wil namelijk een stoel selecteren in Economy Comfort voor een vlucht morgen.
KLM zei dat zij er niks aan kunnen doen omdat ze geen toegang hebben tot bluebiz. Bluebiz zei dat zij er niks aan konden veranderen omdat check in al open is. Jammer genoeg heb ik geen platinium kaart. :'(
Vandaag een uitnodiging ontvangen om een enquête over Bluebiz in te vullen. Echt ik val van mijn stoel van verbazing over hoe ontzettend sturend deze enquête geschreven is. Het nieuwe spaarschema, waardoor in je bijna alle doorgerekende situaties zo'n beetje de helft minder punten spaart, wordt in de vraagstelling gewoon een 'verbetering' genoemd. Ik denk dat er straks een manager daar een flinke bonus krijgt want hee, iedereen was tevreden met de enorme devaluatie van het programma!
Heb dit in het opmerkingenveld ingevuld, bij de laatste vraag: Ik vond het onderzoek erg sturend en heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid ervan, maar dat strookt wel weer met het Bluebiz programma. Als in de vraagstelling al een positieve sturing wordt meegegeven, zoals in de vraag over 'verbeteringen' van het programma, is eigenlijk al duidelijk hoe Bluebiz zelf de programmawijzigingen ziet, namelijk als verbeteringen. Het zou een professionele partij als Kantar sieren om objectievere en minder suggestieve vragen voor te leggen.
Een hele goede. Ik heb de enquete nog niet mogen ontvangen, maar van mij kunnen ze een soortgelijke opmerking verwachten zodra de enquete binnen is.
Is het zinvol om BlueBiz te contacteren voor niet uitgekeerde credits? Ik heb recent een vlucht gemaakt in BC waarbij de heenweg netjes Blue credits heeft gehad maar de terugweg 0 credits.
Hangt bij BlueBiz nogal eens af van de medewerker die je spreekt, maar nooit geschoten is altijd mis.
Bij mij moeten de vluchten van januari ook nog verwerkt worden. Eerst staan de vluchten erop met 0 credits, volgende week waarschijnlijk met het juiste aantal credits.
https://www.bluebiz.com/nl/service-centre/retro-claim/ PNR + ticketnr invullen en als de boekingsklasse in aanmerking komt, worden de credits bijgeschreven. En zoals @MVA20 : wees geduldig. Ik heb vluchten van 1 t/m 26 januari vandaag bijgeschreven gekregen - duurt dus gerust 8 weken. Het kan ook zijn dat je terugvlucht in een andere periode valt (meestal een kalendermaand, maar het blijft Bluebiz, dus you never know..) en nog automatisch wordt bijgeschreven.
Ik kan er oprecht met m'n verstand niet bij, waarom Bluebiz zo traag crediteert. Als het lukt om KL-vluchten binnen een dag bij te schrijven in je Flying Blue account met correcte aantal miles, die afhangen van je ticketprijs, dan moet dat toch ook lukken met je Bluebiz credits, die ook afhangen van ticketprijs? Of je miles of Blue credits worden bijgeschreven hangt van exact dezelfde factoren af volgens mij: a) de ticketprijs b) of je aan boord bent gegaan cq. de vlucht daadwerkelijk gemaakt hebt c) of je FB/BB nummer in je reservering stond. De website van Bluebiz is ook al KLM-onwaardig. Inloggen op bluebiz.com (klm.com/zakelijk) verloopt via een iFrame (webpagina in webpagina) van airfrance.com, waardoor je 'm op mobiel/tablet (meer dan 50% van de web traffic tegenwoordig) nauwelijks kunt gebruiken, al is het maar omdat je opnieuw een cookie-venster krijgt dat ergens buiten beeld een knop heeft hangen. Als je voor je extra veiligheid een password manager gebruikt ben je al helemaal de sigaar, omdat ze ineens switchen van bluebiz.com naar klm.com naar airfrance.com. Hoppa, integreren die handel en een beetje user-friendly maken. Mensen haken af anno 2020 bij dit soort ervaringen.