Ja, precies. Dubbele credits. Dat is bijna misleidend adverteren.. Een business class ticket van 1550 euro leverde op de datum van adverteren 150 blue credits op. Dat werden er 300 door de reclamecampagne t/m 31 mei. Na het veranderen van de spelregels na het eindigen van de promo, met terugwerkende kracht van toepassing op geboekte tickets, levert het onder oude voorwaarden geboekte business class ticket van 1550 euro ineens 46,5 blue credits op. Gezien de promotie wel nog geldt, wordt dat 93 credits. Tickets geboekt op 31 mei zijn bijna per definitie voor vluchten op of na 1 juni, dus ze wisten donders goed dat als je op 1 juni je voorwaarden verandert, dat van toepassing is op tickets geboekt tijdens de actieperiode. Die marketeers bij KLM moeten zich de ballen uit hun broek gelachen hebben bij de resultaten van deze campagne, want je gaat me niet vertellen dat ze niet al wisten dat op 1 juni het programma zou devalueren.
Waarbij ze even vergaten dat Marriott zoveel loyale klanten verloor, dat ze nu volle bak investeren om hun hoogste status tiers te behouden. Hele internet staat vol met hoe klanten met ambassador status ineens dikke upgrades krijgen en allerlei cadeaus. Daarnaast staat datzelfde internet ook vol met hoeveel mensen zich belazerd voelen (https://www.bonvoyed.com/)
In April met 2 personen WBC Tokyo gevlogen. Gisteren gebeld. Geen BB credits. Ticket was te goedkoop.
Kan je wat meer gegevens over je ticket geven? Als dit een KL ticket is van voor 4 juni zouden de oude regels moeten gelden. Welke boekingsklasse was het?
Toevallig geboekt als pakketreis? In dat geval zou je een touroperating tarief kunnen hebben geboekt, die komen niet voor BB credits in aanmerking.
Ik heb in januari een vlucht gemaakt die ik heb moeten afbreken, doordat het heel slecht met mijn moeder ging, waardoor ik het laatste segment gemist heb. Ik heb het online formulier al een keer ingevuld en na verloop van tijd een keer gebeld. Beide keren kreeg ik een e-mail met m'n gegevens erin. Echter, de punten worden niet bijgeschreven. Zou er een reden zijn waarom ik m'n punten voor de wel gevlogen segmenten niet krijg?
Niets. Ik heb het er ook niet specifiek over gehad. Ik heb aangegeven dat het betreffende ticket niet was bijgeschreven.
1. Ik heb naar ik mij kan herinneren sowieso nooit een mail gehad over deze wijziging van credits berekenen. 2. Een retourvlucht naar Japan van afgelopen februari is bij mij nog gewoon via de oude formule/tabel gecrediteerd. 3. Een recente retourvlucht naar Argentinië is helemaal fout gecrediteerd. Heb daar net over gebeld. De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde mij dat het BlueBiz programma is uitbesteed aan een derde partij dus zij moet nu eerst daar navraag gaan doen. 4. Hoe je het ook keert of went, ook dit is weer een devaluatie. Ik verlang terug naar de jaren '90 ....
Laten we niet vergeten dat in de jaren 90 de vluchten minimaal dubbel zo duur waren. Dat iedereen goedkoop wil vliegen moet ergens van betaald worden..
Ik heb eindelijk mijn eerste BB miles gekregen. Beetje vaag allemaal. Ik heb me o.a. aangemeld voor die actie om dubbele BC miles te krijgen maar die heb ik dus niet, weet ook niet meer wat de voorwaarden nou waren trouwens, maar volgens mij voldeed ik eraan. Voor een aantal Europese vluchten heb ik wisselende hoeveelheden credits. Het is een beetje een rommeltje. Hoe dan ook, je moet best wel wat vliegen om nuttige hoeveelheden punten te verzilveren als je dit op je eenmanszaak doet nu Het is m.i. een fout van ze dat BC geen extra punten krijgt en dat het nu puur cash based is.
Mijn advies: hou er altijd je eigen boekhouding op na. BB is echt een zootje en het gaat vaker fout dan goed.
Weet iemand nog hoe het zat met die dubbele punten? Scheelt in mijn geval een kleine 50 bb-points ongeveer (eigenlijk veel meer maar toen veranderden ze het programma)