BlueBiz

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 6 nov 2014.

  1. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Op een IOS apparaat, kan ik niet inloggen op BB, lastig.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
  3. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Gaat dat per direct in?
     
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie nu dat voor mij het al per 01-01-2019 is ingegaan.

    Scheelt veel, ipv 260 credits voor XP run via CDG in november kreeg ik er voor mijn run in maart maar 38. Het ticket kostte in beide gevallen evenveel.
     
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wow, harde naaistreek dit. Heb voor aankomende maanden een boel vluchten staan in business. Kunnen jullie nog inloggen? Ik niet.

    Na dit en de devaluatie van flying blue is af-klm wel definitief exit voor mij wat betreft de long haul. Genoeg betere opties lijkt mij.

    Cheers! :cool:
     
    FlyingFonz en arjen05 vinden dit leuk.
  7. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik kan ook niet inloggen, lijkt mij toch dat dit enkel is voor nieuw te boeken tickets?
     
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    En weer een fikse devaluatie van het model. Flying Blue wordt zo steeds schraler en schraler.


    Inloggen is sowieso altijd al een ramp op Bluebiz geweest. Ben het eens dat na de zoveelste naaistreek het toch eens klaar moet zijn.

    Welke alternatieven overweeg jij om te nemen qua long haul, en wat is daar dan het beste programma voor?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Daar zou ik maar over gaan bellen, dat klopt dan niet.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helaas, mijn ticket voor maart had ik vorig jaar al geboekt, de wijziging ging in op 01-01 en dus kreeg ik de "nieuwe" credits.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb een Pools bedrijf, dus val onder de lokale regels. Op de website van Bluebiz staat dat de nieuwe manier van berekenen per 01-01 in gaat. Aangezien ik daar nooit kwam, weet ik niet of dat bericht er al eerder op stond.

    Ik zal eens in de mail zoeken of er communicatie is geweest, anders idd toch maar even bellen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Dat ze het devalueren moeten ze zelf weten. KLM hoeft de zakelijke reiziger blijkbaar niet te lokken met een uitgebreide spaarformule. Ze monopoliseren Schiphol al en met de slotrestricties is het makkelijk geld verdienen op de thuismarkt.

    Maar het had allemaal wel wat minder ad hoc gekund.
    Dat ga ik per route beslissen. Op mijn routes zijn OW en *A vaak veel goedkoper.

    Ik ga voor de goedkoopste full flat BC. Alleen als tijd een issue is en het ticket door derden wordt betaald vlieg ik rechtstreeks (met KLM of welke maatschappij dan ook).

    Miles gaan naar het programma waar ik op dat moment een specifieke redemption op het oog heb.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2019
    Thijsk vindt dit leuk.
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    De spaarformule hangt af van het land waar je bedrijf geregistreerd staat. In Nederland krijg je 3% rebate, in Polen krijg je 2,5% en in Spanje bijvoorbeeld 4%.
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb pas in januari een mail gekregen waarin ze spraken over de nieuwe manier van berekenen. Ik heb ze maar even een mail gestuurd om de berekening van dit jaar te corrigeren.
     
  15. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Over priority boarding staat overigens het volgende:

    "Kunnen onze reizigers instappen met prioriteit?
    Als bluebiz-deelnemer heeft u tijdens het instappen toegang tot een priority zone, als u in Economy Class reist op vluchten uitgevoerd door KLM of Air France.
    Deze service is nog niet op alle luchthavens beschikbaar, ook niet op Amsterdam Airport Schiphol
    ."

    Fijn dat het dus alleen op sommige (niet nader gedefinieerde) buitenstations beschikbaar is...

    Spaartabel (oude) is overigens ook pas vanochtend van de klm website (ondernemen.klm.com) gehaald... dus opzich raar dat (voor sommigen) de nieuwe formule al geldt/gold. Het is te hopen dat KLM, net als destijds toen het gratis bagagestuk uit BB werd gehaald, ervoor kiest om reeds bestaande boekingen nog tegen oude voorwaarden af te wikkelen...
     
  16. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Art. 4.1 van de algemene voorwaarden van Bluebiz geeft wel enige, formele, duidelijkheid.

    "4.1. Deelnemers kunnen Blue Credits sparen op vluchten van Air France, KLM en Deelnemende Luchtvaartmaatschappijen en Overige Airline Partners zoals beschreven in BlueBiz-publicaties. Blue Credits worden toegekend aan de Deelnemer in overeenstemming met het Blue Credits spaarsysteem zoals geldt op de datum van de relevante vlucht (...)"

    Vluchtdatum is dus bepalend, vraag is alleen wanneer het spaarsysteem is gaan gelden.


     
  17. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Gaat ons veel pecunia schelen, harkten in 1jr. 1k Eurootjes.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Lekker dan, afgelopen vrijdag eindigde de promo voor dubbele credits op business class vluchten, heb er nog 2 geboekt in die tijd. Die gaan nu van 300 credits per ticket naar 75...
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Het is inderdaad te hopen dat geboekte vluchten nog vallen onder de oude condities. Anders scheelt dat voor velen van ons wel een boel puntjes....
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Haha ik vrees het ergste. Nieuwe Flying Blue revenue based had ook geen overgangsperiode.. Moment van boeken maakte niet uit, moment van vliegen ging het om..
     

Deel Deze Pagina