Na het invullen van web form kreeg ik direct een bevestiging dat ik "uiterlijk binnen 24u" een reactie zou krijgen, de volgende werkdag dan. Bluebiz zou Bluebiz niet zijn als het gewoon een volle week duurde. Het antwoord had ook wel een week nodig, iemand had namelijk in een email getypt dat de algemene voorwaarden van KLM van toepassing zijn op alle vluchten, zonder verwijzing naar welk artikel of hoe en wat. Toen ik op het linkje klikte, kreeg ik de vervoersvoorwaarden van KLM. Nou ben ik geen jurist, maar die vervoersvoorwaarden zijn van toepassing op passagier en bagage, en volgens mij is Bluebiz als programma van toepassing op KLM en aangesloten bedrijven. In de Bluebiz voorwaarden staat hier natuurlijk niets over. Mailtje teruggestuurd dat ik het veel te gemakkelijk vind om hiernaar te verwijzen en dat ik gewoon een specifiek antwoord wil. Kreeg toen wel snel een bericht, dat ze mijn feedback over dat marketing emails duidelijk moeten zijn intern gaan doorsturen. Als het nou de eerste keer was dat Bluebiz op hun website of in emails "vergeet" te melden dat op zo'n beetje alles wat ze organiseren additionele voorwaarden van toepassing zijn......
Is er een mogelijkheid om bij een bestaande boeking het BlueBiz nr toe te voegen? Door de problemen met de vouchers heeft de plat lijn laatst nieuwe boekingen moeten maken en toen ben ik vergeten BlueBiz toe te voegen. Voorheen kon het, maar nu kan ik de optie niet meer vinden.
Sorry voor mijn vraag, even zoeken levert het antwoord al op. 4. For Air France and/or KLM flights, after the reservation has been completed. Please go to ‘My bookings’ on the Air France website, or to ‘My trip’ on the KLM website, log in and click on the appropriate passenger's name and fill in the bluebiz number in the loyalty program entry field. Your bluebiz number is now added to the booking.
Gelukt? Ik kon het eerder ook niet vinden. Toen werd me verteld dat dat ook alleen nog bij boeken kon.
Ja, gelukt. Als je op de naam van de passagier klikt kan je allerlei info toevoegen waaronder BlueBiz nummer.
Heeft het toevoegen van een BlueBiz nummer eigenlijk nog beperkingen aan je boeking? Consumentenrecht is goed geregeld; het zou vervelend zijn als AFKL een wijziging of voucher niet toestaat (of voor €€€€) omdat het een zakelijke boeking wordt(?) als je BlueBiz nummer is toegevoegd.
Geen idee, nooit iets van gemerkt in ieder geval. Laatst nog door wijzigingen en niet eens met de vlucht die voor me gekozen was een andere uitgezocht. Dat ging probleemloos en zonder kosten. Geannuleerde vluchten ook gewoon geld teruggekregen, dus verwacht geen verschil.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je met je bluebiz tegoed geen AirFrance kortingspas kan aanschaffen. Die 20 of 40xp die zo'n pas meebrengt zijn welkom. Maar helaas.
Even 2 vraagjes: Weet iemand of het trucje van ticket boeken met bluecredits en dan omzetten in voucher nog kan of storten ze de credits weer terug bij annulering. En of je naast je bluecredits ook nog een voucher kan doen als betaalmiddel? Ik heb net niet genoeg credits namelijk.
VS gaat open en onder voorwaarden dubbele bluebizz credits whoehoe... pffff Voor iedereen die een BUD fare heeft wellicht nog interessant.... wel nog even aanmelden
Blijkbaar is de vervaltermijn gepauzeerd. Ik had nog credits die dit jaar zouden vervallen maar nu zie ik dit in mijn overzicht. Toch erg netjes van KLM
Wow... 2 credits zijn erbij geschreven, zonder een retroclaim in te hoeven dienen... tis ongelofelijk.... en dat binnen 2 maanden na m'n vlucht... APPLAUSE
Iemand ervaring met bijgeschreven krijgen van Bluebizz punten van vluchten die nooit gemaakt zijn door mij? Sinds enige tijd zie ik die verschijnen op mijn account. Waarschijnlijk staat mijn Bluebizz nummer ergens in een bedrijfsaccount.
Ik zit sindskort ook met een BlueBiz account 'opgescheept', vandaar even deze eerste keer vraag: als er in een boeking 'zakelijke reis' staat aangegeven, gaat dit dan automatisch goed met BlueBiz? D.w.z. ik moet ze niet alsnog achteraf gaan claimen? Meen er hier wel eens wat frustratie over gelezen te hebben