Bali Januari 2024

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Roy010, 2 okt 2023.

?

Hard tips nodig voor het boeken van een KLM vlucht naar bali

  1. tips

    1 stem(men)
    33,3%
  2. tips

    2 stem(men)
    66,7%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allemaal.. Inmiddels al een aantal jaar lid van het forum maar nog steeds een complete noob op het gebied van alle trucjes en handigheidjes die er zijn bij het boeken van tickets..
    Ik ben in het bezit van een AMEX FB Platinum en FB Zilver en +- 100K fb miles.

    In Januari ga ik met de vrouw naar Bali, voor een dag of 16. Nou Ben ik al 2 weken naar tickets aan het kijken en inmiddels zie ik scheel van het turen naar mn scherm en lopen de prijzen alleen maar op.

    Turkish airlines komt als goedkoopste naar boven.. maar het liefst vlieg in natuurlijk met KLM. Daarnaast betaal ik ook liever wat meer voor extra comfort dan dat ik voor de goedkoopste optie ga (Al moet ik zeggen dat de reisblog van turkish er best oke uit zagen op het eerste gezicht).

    Heeft er iemand tip hoe ik het beste mijn ticket kan boeken bij KLM en eventueel nog dmv fb miles (eventueel nog bij te kopen en ik verwacht er nog 40K door een eerdere upgrade aanbieding van AMEX) up te graden naar premium economy

    (eventueel een lange overstap op singapore is ook prima zodat we een dagje singapore kunnen pakken)
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Januari was normaliter laagseizoen op Bali, maar dat is wel wat gewijzigd na COVID. Omdat veel mensen daar voor langere tijd blijven zijn de tarieven relatief hoog voor accomodaties. Ook de vraag naar vliegtickets nog altijd hoog, en met name omdat de concurrentie van Cathay en Chinese maatschappijen nog altijd niet 100% is blijven prijzen aan de hoge kant.

    Een paar tips:

    - Als je Flying Blue award tickets zoekt, zoek dan met de kalender. Dit do eje zonder de datum in te vullen en dan krijg je de goedkoopste awards te zien;
    - Zoek ook naar omliggende vliegvelden. Dit kan soms behoorlijk schelen. Daarbij ligt CGK (Jakarta) voor de hand (binnenlandse vluchten zijn niet zo duur), maar ook andere luchthavens;
    - Kijk breder dan KLM. Je geeft zelf al een beetje een voorzet maar TK is bijvoorbeeld beter qua F&B dan KLM. En de prijs is lager, terwijl je met KLM ook gewoon een stop hebt op SIN. Over het algemeen kun je goedkoper vliegen met QR, TK, SQ. Qua service zijn deze naar mijn mening wat beter dan KLM maar YMMV.

    Veel succes en selamat jalan.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2023
  3. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de tips, Jakarta had ik nog niet gekeken. Daar ga ik gelijke s mee aan de slag
     
  4. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Zoals het er nu uit ziet ga ik toch met KLM.. en dan de volgende route AMS-KUL(30 uur stop)-DPS-AMS voor 1860 euro met z'n 2e
     
  5. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Kun je - behalve het sentiment - één reden geven waarom je het liefst met KLM zou willen vliegen? Juist naar Azië heb je keus uit airlines die goedkoper en/of een betere service/ervaring (beenruimte/bagage/privacy in business/etc) bieden. Naar Azië zou ik liefst níet met KLM willen vliegen, dus ik ben oprecht nieuwsgierig naar je gedachtengang :)
     
    Dan1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Zoals ik in mijn eerste post al aangaf ben ik een complete noob in het zoeken van tickets. Dus het gemak van een Nederlandse website als die van klm. Maar vooral het feit dat ik op het moment niet bijzonder veel vlieg dus wil ik mijn gouden flying blue status halen moet ik de vluchten die ik doe wel met KLM (of partners) doen.
    Maar suggesties blijven altijd welkom. Heb nog 24 uur om te beslissen haha
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Google Flights is wel echt top om tickets te zoeken.

    Een snelle zoekopdracht levert bijvoorbeeld € 1124,00 met Swiss en Singapore Airlines op voor 2 personen (wel met twee tussenstops).

    Amsterdam - Jakarta € 1261,00 met Turkish Airlines. Saudia naar Singapore voor € 1198,00 (kun je ook nog XP's sparen voor je gold status).
     
  8. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Je vliegt toch nooit rechtstreeks naar Bali.
    Dus je kan prima zoeken naar HKG, BKK, SIN, CGK, KUL

    Vanuit deze steden vlieg je allemaal rechtstreeks naar DPS, de awardtickets zijn erg voordeliger qua Miles, weinig belastingen en veel beschikbaarheid.

    boven genoemde steden (misschien op CGK na) zijn ook allemaal leuk om voor 2/3 dagen te bezoeken!
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Snap deze opmerking wel, maar zou toch willen opmerken dat ook CGK beslist de moeite waard kan zijn. Wel moeilijker en minder aantrekkelijk dan de andere steden, maar er is (onder andere) veel te zien (geschiedenis) en je hebt tophotels voor scherpe prijzen.
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Vond Jakarta idd een 'moeilijke' stad ja, dat is wel een goede benaming. Maar heb me er voor die paar dagen dat ik er was best vermaakt, je moet wel wat gerichter naar de leuke plekken toe. Ik had niet echt een wijk ontdekt waar je even lekker kan rondlopen, althans ik had die niet gevonden. Maar je kan wel bitterballen eten iig.. :p
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Wandelen in Indonesië is bijna overal een drama kan ik je melden haha.

    Verder met je eens. Ondanks dat ik al een flink aantal keren in Jakarta ben geweest wil ik de volgende keer een gids inschakelen. Dat doe ik bijna nooit maar is hier wel efficiënt.
     
  12. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    KL835 KL836 is wel de snelste manier om op Bali te komen naar mijn mening. Tickets KLM naar Bali zijn gruwelijk duur geworden. Plus 45 % t.o.v. voor COVID. Upgrade met Miles van eco naar BC meestal rond de 80 K Miles. Succes en veel plezier op Bali!
     
  13. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Uiteindelijk toch gekozen voor KLM… AMS-KUL(31 uur stop-DPS-AMS.
    Bovengenoemde opties nog wel globaal bekeken maar uiteindelijk niet veel goedkoper als we bagage en stoelkeuze mee tellen. Zeker gezien het feit dat ik met duikuitrustig reis.
    Hopen op een goed aanbod voor een upgrade naar BC
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  14. Roy010

    Roy010 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Zoals eerder al aangegeven lekker eigenwijs toch voor KLM gekozen... wat een drama was dat. Ik durf wel te zeggen dat ik nooit meer met KLM vlieg.

    Helaas een fout gemaakt bij het invoeren van de naam van mijn vriendin (roepnaam in plaats van de naam zoals die in het paspoort staat), daar kunnen ze bij KLM natuurlijk niets aan doen en is volledig mijn fout. Echter dit 2 weken voor vertrek ontdekt en contact gezocht met KLM via de chat, reactie van de medewerker was dat KLM hier niets mee kan omdat een deel van de vlucht uitgevoerd wordt door malaysia airlines en ik eerst contact met hen moest zoeken en zij toestemming moeten geven voor de wijziging. Vervolgens telefonisch contact gezocht, uiterst vriendelijke en behulpzame medewerkster aan de telefoon die aangaf dat dit niet klopte en zij de wijziging gewoon door kunnen voeren aangezien het ticket bij hen geboekt is, specifiek gevraagd of dit dan ook geldt voor de vlucht van malaysia dit werd bevestigd.

    Dag voor vertrek bij het inchecken nogmaals de tickets bekeken en bleek nog niet veranderd te zijn. Opnieuw contact gezocht situatie uitgelegd waarop de medewerkster aangaf een spoed melding te gaan maken aangezien deze vorige keer niet doorgezet was, als het niet optijd aangepast zou worden kon dit altijd nog bij de incheckbalie.

    aangekomen op schiphol het probleem aangegeven bij de incheckbalie (na een uur in de rij gestaan te hebben), medewerkster gaf aan hier niets mee te kunnen en we naar de service balie moesten. Hier opnieuw 1,5 uur moeten wachten waarop de medewerkster aangaf dat zij dit niet kunnen en dit in overleg met malaysia had gemoeten. Echter was het verschil 2 letters, dit schijnt binnen de toegestane marges te zijn dus konden volgens haar zonder problemen vertrekken. Dit bleek inderdaad het geval en bij geen van de vluchten problemen gehad met de naam.

    De vlucht van AMS naar KUL was een ware hel, compleet opgevouwen, 0 beenruimte en upgrades waren niet beschikbaar. Bestelde maaltijd was vergeten en dus niet beschikbaar, weinig momenten waarop drinken aangeboden werd en tot 2 keer toe een glas drinken over me heen gehad nadat een stewardess tegen de stoel beukte.

    Wat een verschil was het de volgende dag bij Malaysia airlines, elegante en stijlvol geklede stewardessen, goede maaltijd en tijdens de vlucht van 3 uur vaker de vraag gehad of alles naar wens is dan de 12 uur durende vlucht van AMS naar KUL.

    Voor de terugvlucht comfort stoelen geboekt a 145 euro per stoel, dit scheelde een hoop, daarnaast het geluk dat de stoel naast ons leeg bleef. Upgrades naar business met miles waren niet beschikbaar in het vliegtuig, wel voor cash.. a 950 euro pp.

    al met al dure les geweest en volgend jaar zeker met een van de andere aanbieders richting azie.
     
    Daan3, Bijzonderetickets en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina