[Award Alert] Business Class RETOUR naar Vietnam (Juli/Aug) – 140k Miles + €492

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Davidfb, 20 feb 2026 om 12:27.

1. Davidfb

Davidfb Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allemaal,

Ik heb een bizarre "sweet spot" gevonden voor de komende zomervakantie. Voor wie in de meest gewilde maanden (juli en augustus 2026) nog in luxe naar Azië wil: er is momenteel uitstekende 'Saver' beschikbaarheid bij partner Vietnam Airlines.

Het unieke aan deze deal is dat er voor vrijwel elke datum in juli en augustus beschikbaarheid is geladen, zowel voor de heen- als de terugreis. In het hoogseizoen is dit echt een zeldzaamheid!

Voorbeeld van de Route & Kosten (Retour):

• Heenreis (voorbeeld 11 juli): Amsterdam (AMS) ➔ Hanoi ➔ Da Nang (DAD)
      • Kosten: 74.500 FB miles + €294
    IMG_9285.jpeg
    • Terugreis (voorbeeld 4 augustus): Hanoi (HAN) ➔ Amsterdam (AMS)
      • Kosten: 65.500 FB miles + €198 (Directe vlucht!)
    IMG_9283.jpeg

Totaal voor de volledige RETOUR: 140.000 Miles + €492 aan tax. (Nogmaals: dit zijn voorbeelddata, er is op bijna elke dag in juli/aug beschikbaarheid!)

De 'Missing Link' (Binnenlandse vlucht): Omdat je aankomt in Da Nang en vertrekt uit de hoofdstad Hanoi, moet je een klein stukje overbruggen. De binnenlandse vlucht van Da Nang naar Hanoi boek je met Vietnam Airlines al voor minder dan €100 inclusief bagage.

De Rekensom (3,06 cent per mile!): Om aan te geven hoe bizar goed dit is voor het hoogseizoen: als je deze exacte voorbeeldreis volledig cash zou boeken op de website van Vietnam Airlines, ben je €4.777,- kwijt.
    WhatsApp Image 2026-02-20 at 13.19.44 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2026-02-20 at 13.19.44 (2).jpeg
    • Cash prijs: €4.777

• Minus tax op miles-ticket: €492

• Netto besparing: €4.285

• Waarde per mile: (€4.285 / 140.000 miles) = 3,06 cent per mile!
    Voor Flying Blue in de zomer is dit een absolute topdeal.

Hoe ik dit heb bekostigd (Amex Bonus): Ik heb deze reis kunnen financieren door slim gebruik te maken van een American Express aanmeldbonus. Toevallig loopt er op dit moment ook een actie voor 170.000 punten (de hoogste bonus ooit in Nederland!).

Belangrijke side-note: Houd er wel rekening mee dat je deze 170k punten niet direct op dag één ontvangt (deze worden verdeeld over maand 7 en 13), maar het is wel dé manier om dit soort Business Class reizen in de toekomst nagenoeg gratis te maken. De link voor deze 170k actie vind je in mijn handtekening hieronder.

Succes met boeken, en als er vragen zijn over de data of de route: stel ze gerust!

Laatst bewerkt: 20 feb 2026 om 12:43
    TimH vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.028
    Trofeepunten:
    708
    Altijd leuk, een eerste bericht waarin een AMEX referral wordt gepitched.

Deel Deze Pagina