AMEX Business Gold Card

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jvad, 19 feb 2026 om 13:25.

1. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Om het topic over de reguliere AMEX kaarten niet te vervuilen en omdat ik benieuwd ben naar ervaringen met de AMEX business kaart (vooral Gold maar evt. ook Green en Entry) even een nieuw topic. Ik hoor niet zo vaak over deze kaart, maar heb er onlangs zelf eentje genomen op aanraden van een bevriende ondernemer. Doordat hij veel internationaal inkoopt spaart hij behoorlijk wat punten die ook gewoon voor privégebruik naar bijvoorbeeld Flying Blue kunnen worden overgeboekt. In het verleden hadden de aanmeldbonussen van de Business Gold Card altijd een minium spend van €14.000 in 3 maanden, maar nu gaat het net als bij de reguliere kaarten alleen nog om het houden van de kaart voor minimaal een jaar (met 50% van de bonus na 6 en 50% na 12 maanden).

Mijn eerste bevindingen zijn dat een deel van de kaartvoordelen die ik met mijn privé AMEX al had nu dubbel krijg. Ik kan deze maand bijvoorbeeld een keer extra van Dining for 2 profiteren. Ik ben wel zeer benieuwd of ik uiteindelijk een aanmeldbonus zal krijgen doordat ik al wel een privé AMEX-kaart heb. Het zou me niet helemaal verbazen als na zes maanden blijkt dat er toch niks binnenkomt. De voorwaarden zijn daar niet heel duidelijk over en ik ben dan ook benieuwd naar recente ervaringen.

Zijn er hier anderen die deze kaart hebben? Is het de extra €270 per jaar waard naast een privé Platinum of Gold card?

Deel Deze Pagina