Aantal vragen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door AlexanderSupertramp, 27 jun 2023.

  1. AlexanderSupertramp

    AlexanderSupertramp Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi,

    Ik heb sinds een tijdje een Amex Gold kaart en heb hier nu zo'n 90k MR mee verzameld. Hier wil ik een deel van gebruiken voor een business class vlucht naar DXB met Qatar Airways. Maar ik heb nog nooit zoiets geboekt en/of punten gebruikt, het is me niet helemaal duidelijk hoe nu verder.

    Op de site van QA heb ik een ticket gevonden voor 42k Avios. Nu begrijp ik dat ik mijn MR moet omzetten naar Avios, maar op de Amex site kan dit alleen via British Airways. Ga ik mijn Avios dan ook terugvinden in mijn overzicht op de QA-site als ik dit doe? Of moet ik dan ook via BA dit ticket boeken?

    En nog een losse vraag: hoe kom ik erachter of de vlucht over Q-suites beschikt?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
     
  2. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    De Avios bij BA zijn niet zichtbaar op je account bij QA (het is geen gezamenlijke pot ook al hebben ze dezelfde naam), maar volgens mij kun je ze van BA wel overboeken naar QA.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt je BA en QR account ook "linken" en zo kun je realtime Avios heen en weer schuiven, en onlangs zag ik in mijn QR account ook mijn BA Avios staan die je zo kunt gebruiken.
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Klopt inderdaad, na het linken kun je gewoon gelijk boeken en je hoeft niet eerst de miles uit te wisselen.

    Om op je andere vraag terug te komen, er zijn diverse manieren:

    1. Zoek je vlucht op in Google Flights en selecteer Business Class. Als het een Qsuites vlucht is dan staat er "individuele suite" bij. Dat zijn Qsuites, tenzij het de Boeing 787-9 is.

    2. Kijk naar de stoel indeling. Zie je een 1-2-1 configuratie waarbij de daadwerkelijke stoel steeds lijkt te verspringen dan heb je de Qsuites te pakken.
    Zie je daarentegen een 2-2-2 dan heb je een oudere 777. Een 1-2-1 indeling waarbij de indeling voor alle stoelen hetzelfde is betreft een reverse herringbone stoel (met of zonder deurtje).

    Aan de hand van het toestel kun je ook al wat richting krijgen:

    777: Qsuites in 1-2-1 opstelling of open 2-2-2- opstelling. Meestal Qsuites. Op een paar routes tijdelijk een 1-2-1 reverse herringbone van Cathay Pacific.
    A350: Qsuites en reverse herringbone. Meestal reverse herringbone, behoudens de A350-1000.
    787: nooit Qsuites. De 787-9 wel een reverse herringbone stoel met deur.
    A380: nooit Qsuites. Reverse herringbone.
    A320: nooit Qsuites. Meestal ook niet lie-flat.
    A330: vermijden. Nooit Qsuites.

    Dan tot slot: bij Qatar weet je het eigenlijk nooit helemaal zeker totdat je eenmaal zit. Last minute equipment swaps komen helaas regelmatig voor.
     
    HanH, lloydje33, FlyOreo en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. AlexanderSupertramp

    AlexanderSupertramp Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Oké, dan ga ik eens kijken hoe ik de accounts kan linken.
    Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord!
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina