AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik vermoed dat het restaurant vergeten was bij Dining City aan te geven dat ze gesloten waren op Koningsdag. Of Amex je daarin tegemoet komt, is maar de vraag dan.

2. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij heb ik van Amex een Dinner aangeboden gekregen. Via de amex app geboekt en als onderdeel van mijn platinum voordelen. Niks te maken met hoe amex dit administratief afhandelt wat mij betreft. Hun dining credit, hun probleem

3. FWie

FWie Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Update op mijn bericht #234.
    Klacht ingediend bij Amex over lage waarde van dining benefit bij Bistro Flores in Nijmegen en ons besluit daar niet te eten.
    Ik kreeg binnen 1 week na de klacht €100 bijgeschreven als "Credit aanpassing". Geen mail van Amex als reactie op mijn klacht maar goed dat ik de "echte waarde" van de benefit nu heb gekregen.

Francisco_NL, ppt, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Yuka

Yuka Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Wij hebben gedineerd bij Florent, de bistro in Utrecht. Met de AMEX-deal hadden we recht op een tweegangendiner, maar dit voelde absoluut niet als een volwaardig diner. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen dat de één het tweegangenmenu nam met drie extra bitterballen als bite, en de ander koos voor het viergangendiner, waarbij we het dessert vervingen door een kaasplankje tegen een meerprijs van €7,50.

Los van de waarde van de AMEX-promotie vonden we het op zich niet erg om extra gangen bij te bestellen. We zijn echter geen liefhebbers van zoet, en het was jammer dat het vervangen van het dessert door een tussengerecht opnieuw €7,50 kostte.

De service in het restaurant was overigens uitstekend; daar hebben we niets op aan te merken. Onze kritiek is dan ook vooral gericht op AMEX en de invulling van de promotie.

Bijgevoegde bestanden:

Francisco_NL vindt dit leuk.
  5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    361
    Trofeepunten:
    63
    Wat mis ik het oude concept zeg!
    Lekker met 150,- korting anoniem bij een sterrenzaak eten i.p.v. nu op een Groupon achtige manier ontvangen worden met (blijkbaar ineens heel veel) mede-kaartgebruikers die eigenlijk het liefst Biefstuk met Frites willen eten voor weinig..

Domans, Dan1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij was dit de welbekende druppel, na jarenlange devaluatie van de Platinum kaart (remember 1,5 mr punt/euro, een fatsoenlijke dining credit zonder ‘oh, u komt voor de American Express kortingsactie’, ineens €10 extra kosten 2e plat houder) ben ik er wel klaar mee. Kaart geannuleerd, mij zijn ze kwijt als klant. Dat moest ook weer in twee etappes, want de telefonische opzegging bleek na twee weken ineens onvindbaar. Tsja.

Ruut, Francisco_NL, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    607
    Trofeepunten:
    123

Ik ben het volledig met je eens en vind dat je dit enorm goed verwoord hebt. Ook de mogelijkheid om in het buitenland je tegoed te besteden past veel beter bij het imago dat Amex bij deze kaart bedacht heeft.

Kent iemand hier daar geen mensen in het NL management? Bundeling van klachten al dan niet via Inside Flyer? Ik zou me daar graag voor willen inzetten.

Laatst bewerkt: 5 mei 2025
    Ruut, Robinho, Jeroen23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    13
    + 1 - Ik sluit mij aan bij een eventueel initiatief.

OutintheBlue, Robinho, Dan1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    33
    Vanaf 22 Mei kan je reserveren voor de tweede ronde tussen 1 en 30 Juni.

vlieg8877 vindt dit leuk.
  10. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Ik ook!

Deel Deze Pagina