Nee ik had nog niks geboekt voor volgend jaar. Maar vriendin woont in London dus ik had gehoopt relatief makkelijk weer Silver te halen, niet dus haha
Ik heb ruim 29k avios bij british airways verzameld over de afgelopen jaren. De laatste tijd komt daar ivm kleine kinderen thuis niets meer bij. Nu krijg ik een melding dat mijn avios gaan verlopen, dat is zonde. Ik heb nog nooit een vlucht oid geboekt met punten. Hoe zou ik deze punten kunnen besteden? Wijn wordt alleen in het VK bezorgd, verder zag ik niets waar ik het aan uit kon geven (hotels zijn allemaal duurder). Ik moet 10 of 11 april in Wenen zijn voor een congres, maar ook daar vind ik geen vluchten die ik voor 29k punten kan boeken. Of zien jullie opties? Vertrek liefst vanaf Eindhoven of Amsterdam.
Nee dat is zeker niet leuk. Ik dacht er nog over om voor 1 april proberen gold te behalen (nog "maar" 570 tier points nodig), maar met het nieuwe programma wordt het onmogelijk om het dan ook te behouden. Hopelijk dat zilver wel gaat lukken. Maar 7500 pond minimaal te besteden om dit te behalen moet wel lukken denk ik als ik zie wat mijn besteding is afgelopen jaar. Vooral de vluchten met Qatar tikken wel aan, zeker als ze in BC zijn. Maar goed, ik denk dat het een slechte keuze is van BA. Ze stonden er al niet echt voor qua reputatie en dit gaat het niet beter maken.
Op social media wordt de aankondiging van British airways club (niet executive meer ) niet echt heel goed ontvangen. Wat ook begrijpelijk is. Denk niet dat BA dit soort negatieve publiciteit nu kan gebruiken. Ze waren al flink aan het afglijden en nu devalueren van hun programma gaat zeker niet helpen.
Je kan de geldigheid verlengen door een transactie te doen. Bv autohuur laten crediteren bij BA of avios kopen.
Door de verandering bij BA ben ik naar Qatar aan het kijken... zie ik het nou goed en heb je daar slechts 300 Qpoints nodig voor Gold (Oneworld Sapphire)? Of zijn het er meer? Indien dat het geval is, dan is een trip naar Azië in biz met QR en paar trips naar London genoeg om die status te behalen met alle bijkomende voordelen.
Ja ik geloof niet dat Qatar zo snel gaat. Heb er eens naar gekeken en toen toch besloten mijn qatar vluchten bij BA te crediteren.
Ik ben momenteel 2600 punten verwijderd van Gold for Life. Op basis van het huidige tempo zou ik in ±2 jaar deze status bereiken, maar sinds ik niet meer in London werk, vlieg ik minder met BA en/of OneWorld. Dus ik ben benieuwd hoe mijn huidige verzameling Lifetime Tier Points wordt omgerekend, en hoeveel ik dan nog moet vliegen om GFL te bereiken. Is daar al iets bekend over? Ik ben ook benieuwd of er nog tier points te verdienen zijn door met andere OneWorld partners te vliegen (geen code-sharing). Want de revenue komt natuurlijk niet ten goede aan BA.
De enorme hoeveelheid negatieve reacties viel mij ook al op. Ik denk dat het BA redelijk aan zijn/haar achterste zal roesten wat hun loyale achterban hier van vindt: het gaat hier om zoveel mogelijk geld verdienen dat mag duidelijk zijn. Shareholders staan al jaren op de eerste plek bij BA, dus revenue based tier model zat er eigenlijk al aan te komen. En ik vraag me af of iedereen BA massaal in de ban gaat doen. Want puntje bij paaltje, als BA de beste verbinding, of snelste optie biedt... waarom zou je dan omslachtig gaan doen en met een andere maatschappij vliegen? Ik verwacht dat de soep niet zo heet gegeten zal worden. Ik zie ook een voordeel. Ik verwacht dat er nu veel minder gold-status houders zullen zijn, waardoor het wat rustiger wordt in de First Class lounge op Heathrow. En ja minder frequent-flyers met lounge toegang, zal ook aardig wat kosten besparen. Ik vraag me al jaren af wat BA kwijt is aan alcoholische dranken, op jaarbasis. Er gaat behoorlijk wat champagne, wijn en bier doorheen in die BA lounges, het is een bacchanaal van 's-morgensvroeg tot 's-avonds laat.
Zelf denk ik dat ze plank behoorlijk mis geslagen hebben. Stel dat KLM morgen komt met: "Wil je platinum halen, dan moet je 25.000 euro (exclusief toeslagen/tax) aftikken bij ons in een jaar." Eigenlijk wordt de hele middenklasse van BA frequent flyers buitenspel gezet. Vlieg je redelijk vaak voor je eigen zaak, of betaal je reizen uit eigen zak, dan kun je Gold wel vergeten. Als er echt verbeteringen waren aangekondigd, of inversteringen in het programma, dan had ik het nog wel begrepen. Er is echter geen enkele garantie dat het beter gaat worden, behalve een iets rustigere lounge. Dus dan is de vraag, is Gold 20.000 pond waard. Nou nee, echt niet. Ze hebben te vaak en te lang TP promoties gehad, en nu is er een correctie die heel hard de andere kant opgaat.
Nou ik ben maar een eenvoudige zakelijke reiziger, maar nam altijd BA vanwege de status als het mogelijk was. Ga nu echt geen BA meer nemen naar heathrow en dan rijden. Neem nu wel vaker KLM om dichterbij te komen.