InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Slaat helemaal nergens op... alsof kinderen bij voorbaat een last zijn in t vliegtuig.?

2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Ik heb op zich niets tegen kinderen. Maar in het vliegtuig kunnen ze wel degelijk erg lastig zijn. En dat ligt vooral aan de ouders.
    En een koptelefoon op is leuk, maar wat doe je met de kinderen die tegen je stoelleuning zitten te schoppen. Of hun stoelleuning continu naar voren en naar achteren aan het doen zijn of op de stoel staan/springen. Nu is dit wel te overleven voor een 1 a 1,5 uur. Maar 8 uur ofzo?
    Vandeweek nog van Lyon naar Ams meegemaakt. En papa die er naast zit doet zijn koptelefoon op en doet ook net of hij niets hoort of ziet.
    Mjah dan ga je wel nadenken over een extra bedrag betalen om in ieder geval daarmee niet gestoord te worden. Het kan je reisplezier best verminderen.

3. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    arjen05 vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Te overleven voor 1 a 1,5 uur? In principe wel ja, maar mocht ik er last van hebben, is het al lang als ik na 5 minuten nog niet (vriendelijk) aan het kind gevraagd heb of ze willen stoppen, gaat het dan toch door, vraag ik aan de ouder(s) of ze hun kind in toom willen houden.

Kids zijn idd niet per definitie vervelend in een vliegtuig, maar ik vind wel dat ik het recht heb, om relaxed in mijn eigen stoel te zitten, zonder continu gestoord te worden door een kind (of een volwassene, die kunnen er ook wat van).

Sowieso ben ik wel voorstander van een aankondiging/demonstratie, hoe uit je rij te stappen zonder daarbij de stoel(en) in de rij voor je een meter naar achter te moeten trekken ;)

FlyingFonz, lloydje33, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Ben ik helemaal met je eens. Heb ik al eens gedaan! Toen heb ik de hele reis mot gehad met papa die erbij was. Is ook niet zo fijn! Zeker niet als het een vlucht is van Orlando naar Manchester o_O
    Dus jah, wat doe je....
    Je gaat aan boord van een vliegtuig waar je opeengepakt zit met zijn allen en ik ben dan iemand die rekening houdt met zijn omgeving. Helaas hebben velen er lak aan wat hun omgeving er van vindt.

6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Als papa onredelijk is en je daar "mot" mee houdt, gedurende de vlucht, kun je altijd nog een van de FA's inschakelen om het op te lossen, mocht het niet op een beschaafde manier lukken...

Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  7. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.480
    Trofeepunten:
    303
    Of mensen die opweg naar de wc bij iedere rij de hoofdsteun vastpakken als wandelsteun. Of, zoals ik laatst meemaakte gaan leunen tegen je inflightschermpje op de exitrow terwijl ze voor de wc wachten, om een beetje extra houwvast te hebben.

Ik merk trouwens bij ´koffieautomaat gesprekken´ op het werk dat sommige ouders echt verbolgen zijn over zulke initiatieven voor kinderloze hotels etc. Alsof ze daarmee onrecht wordt aangedaan en gediscrimineerd worden.

8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Of mensen die met hun rugzak boven op je gaan zitten omdat ze iemand er langs willen laten in het gangpad. Doe aub je rugzak af!

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Als je meer wilt betalen en niet tegen kinderen kan, huur gewoon een privé jet! Pfff

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Aangezien mijn oudste, zoals ze rond Rotterdam zeggen, bij de Brienenoord al begon te janken als we maar met de auto weggingen, heb ik met kleintjes nooit ver gevlogen. Ik zou mezelf er niet prettig bij voelen. Nou is het ene kind het andere niet en heb ik weleens kinderen in de buurt gehad die echt voorbeeldig waren, maar ik ben in eerste instantie ook niet blij als ik ze in het vliegtuig mijn richting op zie komen.

@larzy1977 heb je slechte ervaring met reacties op jouw kinderen? Je reageert nl nogal geïrriteerd ;)

arjen05 vindt dit leuk.
  11. Nee ik word een beetje moe van mensen die doen alsof kinderen vervelend zijn... praten helpt echt beter dan je er een hele vlucht aan storen!
    En nee mijn kinderen vliegen denk ik meer miles dan de gemiddelde bezoeker op deze site en heb nog nooit problemen gehad...
    Dat je gaat nadenken om extra te betalen over een vlucht van Lyon naar Amsterdam??? Waar hebben we het over. Wees blij dat je kan vliegen en irriteer je niet zo snel.

jongesander vindt dit leuk.
  12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Ach zo zie je maar weer, de een ergert zich aan kinderen, de ander ergert zich aan mensen die zich aan kinderen ergeren. Sorry, beetje een inkoppertje ;)

FlyingFonz, VinceG, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Hahahaha.. Da's ook weer zo!
    Maar ff eerlijk, moeten we niet gewoon wat positiever zijn? Klagen is zo makkelijk

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    Daar ben ik een voorstander van. :D

Marcelle en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    ja hoor. praten helpt beter....als je tegenwoordig wat over iemands kind zegt dan heb je al mot. Kijk maar naar je eigen reactie.
    En als je goed leest dan geef ik aan dat een korte vlucht nog wel te overleven is, maar heb ook vluchten van meer dan 8 uur mee gemaakt die echt niet leuk waren. Wees blij dat je kan vliegen? Mjah met zo'n instelling komen we er wel!

16. Sorry ik denk dat het de manier van praten en benaderen is... Tuurlijk heb ik ook weleens last gehad van kinderen, maar als je de kinderen leuk benaderd, zullen de ouders minder snel boos reageren.

Met welke instelling kom je er dan wel?

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    333
    Geen idee haha, als ik dat wist. Niet iedereen is namelijk even goed met kinderen of vind kinderen leuk. Maar als je dat tegenwoordig ook nog eens zegt dan kijken mensen je heel raar aan, want iedereen vindt kinderen leuk toch?
    Maar laten we het dan even omdraaien. Waarom moet ik vragen of iemand zijn kind in toom wil houden?
    En voordat ik aangekeken wordt als een boeman: Ik heb het echt niet over die kinderen die last hebben van de oren en daardoor gaan huilen of moe zijn en na een half uur in slaap vallen. Nee ik heb het echt over de kinderen die gewoon losgelaten worden zodat papa en mama een rustige vlucht hebben.
    Ik zal even een voorbeeld schetsen: Vlucht van 4,5 uur in een 3 - 3 opstelling. Ik zit aan het gangpad en er komt een papa met dochtertje (3-4 jaar oud) binnen die zitten naast mij. Papa gaat aan de raamkant zitten en dus kind in de middleseat. Papa valt vrijwel direct in slaap dus jah op wie gaat het kind zich richten....MIJ. Kan het kind niets aan doen, maar papa wel.
    Niet lang daarna heb ik een vlucht waarbij een familie van 6 aan de andere kant van het gangpad zit, pa en ma en 4 kinderen in diverse leeftijden. De jongste van een jaar of 2 is ook de drukste, de rest is voorbeeldig! Die van 2 heeft 3 uur lang gekrijst, gejengeld, door het gangpad gehold en heeft geen 5 minuten gezeten. En de crew vond het maar wat schattig. Een mevrouw voor mij die zei er wat van tegen de crew (ik was gelukkig niet de enige die er niet zo blij mee was!) en die werd door de crew op haar plaats gezet met de opmerking dat het nou eenmaal een kind is..... Mjah wat moet je dan nog?
    Daarom denk ik dat het altijd een discussie zal blijven tussen mensen die kinderen hebben en geen kinderen (meer) hebben en mensen die graag op wat comfort gesteld zijn zonder rumoer. Als je daar dan wat meer voor moet betalen dan kan ik me best voorstellen dat daar geïnteresseerden voor zijn.

arjen05, Grouchy, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Ik begrijp je volkomen en je hebt helemaal gelijk! In zo'n situatie zou ik direct de FA contacten en de situatie uitleggen. Maar kinderloze vluchten vind ik ver gaan. Erg ver

VinceG vindt dit leuk.
  19. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.636
    Trofeepunten:
    478
    Ik was een beetje aan het bladeren in m'n paspoort (bijna 4 jaar oud) en dacht...hmm...nog maar 5 lege pagina's over. Ik ga volgende week weer naar Azie...en doordat er wat optredens bij zijn gekomen in Myanmar en Cambodja toch maar visa aangevraagd.....tot ik weer wat vluchten ging bekijken...en dan te bedenken hoeveel stempels ik ga krijgen. Daarom vorige week maar snel even langs de gemeente gegaan. Ik wilde graag een tweede (Nederlandse) paspoort hebben, zodat ik ook kan reizen wanneer een paspoort er niet is omdat 't op de ambassade ligt. Onmogelijk werd me verteld, maar ik kon wel een 'zakenpaspoort' aanvragen; dubbel zo veel pagina's. Maarja...wanneer je die nieuwe ophaalt word de oude ongeldig...en daar zijn de visa voor Cambodja en Myanmar op aangevraagd. Net een bericht gehad uit Cambodja; zij passen mijn e-visa gratis aan. Uit Myanmar nog niks gehoord....en wanneer ik kijk hoeveel stempels / stickers er bij gaan komen...dan is het misschien maar goed dat ik een nieuwe aan heb gevraagd.....
    4 aug : Aankomst Pattaya, entry stempel
    4 aug : Vertrek uit Bangkok, exit stempel
    4 aug : Aankomst Phnom Penh, entry stempel
    6 aug : Vertrek Phnom Penh, exit stempel
    6 aug : Aankomst Bangkok, entry stempel
    9 aug : Vertrek Bangkok, exit stempel
    9 aug : Aankomst Mandalay, entry stempel
    (tussentijds nog directe vlucht naar Yangon, domestic, dus geen nieuwe stempels)
    12 aug : Vertrek mandalay, exit stempel
    12 aug : Aankomst Bangkok, entry stempel
    14 aug : Exit Pattaya, exit stempel
    15 aug : Aankomst Doha, transit 24 uur, entry stempel
    16 aug : Vertrek Doha, exit stempel

20. Toen ik nog vaak optredens in t buitenland had, had ik altijd 2 paspoorten.. Ik reisde toen veel tussen Egypte, Indonesië en Israel

Deel Deze Pagina