Thanks voor de tip! Het probleem is echter al opgelost nu 
Ik heb tussendoor een klacht ingediend via de nl website waar ik bizar snel reactie op kreeg. Blijkbaar stond mijn reservering wel degelijk in het systeem en de nederlandse medewerker van SA gaf aan dat de vlucht confirmed is. Nog voor ik kon reageren belde de engelse support van SA mij terug met een heel warrig verhaal en de vraag of het nu wel gelukt is. Nou niet dus want ik had nog steeds geen ticket en ook de miles stonden nog op mn account. Volgens haar was de ticket nog niet confirmed (en niet betaald), maar dit konden we handmatig over de telefoon wel doen. Dit ging nog 2x fout maar lukte bij de 3e keer wel door handmatig mn cc gegevens door te geven (niet heel fijn maargoed). Mn amex is nu 3x gecharged voor de taxes, maar de tickets zijn binnen!
Het probleem met de betaling en de dubbele charges zijn geëscaleerd naar een andere afdeling. Ik ga ervan uit dat dit ook goed komt.
Uiteindelijk was de support van SA dus wel behulpzaam, maar wel pas na het indienen van een klacht via de nederlandse website.
Laatst bewerkt: 25 nov 2022