Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
433 Gebruikers
5015 Reactions
1.1 M Bekeken
lloydje33
(@lloydje33-2)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

solofarie wrote:Aha, ik zag bij de FB Amex platinum kaart namelijk staan dat je 75.000 FB miles kan krijgen. Heeft de reguliere Amex platinum kaart ook dergelijke bonussen?

Dat is de upgrade bonus voor bestaande kaarthouders. Daar kun je pas na 6 maanden aanspraak op maken. Is een andere strategie, nu een gold via referral hier op het forum 20K en dan upgraden na 6 mnd 75k = samen 95k pts.

Anders direct aanvragen is zoals @Vliegende_Keep aangaf 30k via referral en niets via Amex zelf.

Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!

Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?

(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)

Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK

FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP

BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

solofarie wrote:Aha, ik zag bij de FB Amex platinum kaart namelijk staan dat je 75.000 FB miles kan krijgen. Heeft de reguliere Amex platinum kaart ook dergelijke bonussen?

Heb even gekeken voor de FB en momenteel krijg je 30000 miles als je op een van de vele linkjes op dit forum klikt. Als je rechtsreeks via Amex je aanvraag doet is het zelfs maar 15000 miles.

Bij de reguliere krijg je via een link op het forum 30.000 punten en rechtstreeks via Amex zie ik momenteel helemaal geen punten aanbieding staan zelfs. Vond dat eigenlijk wel apart, heb dat ook nog nooit gezien...

Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
solofarie
(@solofarie)
Trusted Member

Vliegende_Keep wrote:Nog een tip mocht je geen haast hebben met het aanvragen, is om even te wachten met het aanvragen van de Amex kaart. Geregeld zijn er veel betere welkomstbonussen dan momenteel het geval is.

Aha, ik zag bij de FB Amex platinum kaart namelijk staan dat je 75.000 FB miles kan krijgen. Heeft de reguliere Amex platinum kaart ook dergelijke bonussen?

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member

Nog een tip mocht je geen haast hebben met het aanvragen, is om even te wachten met het aanvragen van de Amex kaart. Geregeld zijn er veel betere welkomstbonussen dan momenteel het geval is.

Ontvang 70.000 FB-miles

lloydje33 and solofarie reacted
BeantwoordenCiteren
solofarie
(@solofarie)
Trusted Member

Top, dank voor de snelle response! 🙂

ThimoM reacted
BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member

Ook moet je via de officiële kanalen van het hotel boeken om voordelen te krijgen, dus bijv niet via booking.com een Hilton Hotel boeken, want dan krijg je geen voordelen.

Ontvang 70.000 FB-miles

lloydje33 and solofarie reacted
BeantwoordenCiteren
Urbanjazz
(@urbanjazz)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

solofarie wrote:Hi allen,

Ik gebruik al een langere tijd de Mastercard Black maar overweeg binnenkort de switchen naar de Platinum Metal Card van American Express. Ik liep vanochtend even door de voordelen van deze kaart heen en kwam toen langs de voordelen van de kaart en kwam toen tegen dat je status krijgt bij o.a. Hilton, Mariott en Radisson. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg je enkel de voordelen als je met je Amex kaart betaald of hebben jullie daadwerkelijk een pasje van het hotel in kwestie gekregen?

Zoals @cvr al aangaf kun jij jezelf aanmelden nadat je daadwerkelijk het proces van aanmelden bij AMEX bent doorlopen. Indien je al klant bent bij bijvoorbeeld Hilton dan kun je ook je bestand Hilton Honors Nummer invullen. Indien je dat niet doet wordt je nieuwe klant. (Het kan zijn dat je eerst jezelf moet aanmelden bij Hilton). De Priority Pass gaat vanzelf, hoef je niets voor te doen. Voor de Privium aanmelding moet je zelf eerst een afspraak plannen.

AMEX Platinum cardholder | Airlines: FB Platinum for Life | Hotels: Hilton Diamond, IHG Platinum, Melia Platinum, Radisson Premium, Marriott Bonvoy Gold | Car rentals: Hertz Presidents Circle, Avis Presidents Club

Ook zin in fijne extra opties zoals snelle grens doorgang op Schiphol, upgrades bij hotels en cashback bij restaurants?
Meld je dan aan bij American Express. Kies zelf de kaart die bij je past en krijg korting plus een inschrijfbonus..

lloydje33, solofarie and cvr reacted
BeantwoordenCiteren
 cvr
(@cvr)
Estimable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

solofarie wrote:Hi allen,

Ik gebruik al een langere tijd de Mastercard Black maar overweeg binnenkort de switchen naar de Platinum Metal Card van American Express. Ik liep vanochtend even door de voordelen van deze kaart heen en kwam toen langs de voordelen van de kaart en kwam toen tegen dat je status krijgt bij o.a. Hilton, Mariott en Radisson. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg je enkel de voordelen als je met je Amex kaart betaald of hebben jullie daadwerkelijk een pasje van het hotel in kwestie gekregen?

Op je persoonlijke Amex Platinum pagina staan directe links naar de diverse programma's waarmee je direct de (gold) status kunt aanvragen. Van sommige krijg je een pasje, bij anderen zie je de status in de app.

solofarie and lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
solofarie
(@solofarie)
Trusted Member

Hi allen,

BeantwoordenCiteren
Ruut
 Ruut
(@ruut)
Noble Member

Urbanjazz wrote:Volgens mij staat ergens in de kleine lettertjes dat die aankopen niet meetellen.

Ik durf het niet aan, anders zou ik nu op de valreep nog een giftcard bestellen bij een mooie tent in België...

American Express Platinum met tijdelijk 100.000 reward points?

Via deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rUDOLBI5bb&CPID=999999548
Gold via dezelfde link.

Flying Blue Amex Platinum met 60XP en tijdelijk 50.000 miles?

Gebruik deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=rUDOLBIZEj&XLINK=MYCP
Gold via dezelfde link.

Urbanjazz reacted
BeantwoordenCiteren
Urbanjazz
(@urbanjazz)
Noble Member

Robinho wrote:Iemand al met succes online een gift card gekocht met de Dining Credit?
En zo ja waar? 🙂

Volgens mij staat ergens in de kleine lettertjes dat die aankopen niet meetellen.

AMEX Platinum cardholder | Airlines: FB Platinum for Life | Hotels: Hilton Diamond, IHG Platinum, Melia Platinum, Radisson Premium, Marriott Bonvoy Gold | Car rentals: Hertz Presidents Circle, Avis Presidents Club

Ook zin in fijne extra opties zoals snelle grens doorgang op Schiphol, upgrades bij hotels en cashback bij restaurants?
Meld je dan aan bij American Express. Kies zelf de kaart die bij je past en krijg korting plus een inschrijfbonus..

BeantwoordenCiteren
VinceG
(@vinceg)
Noble Member

Robinho wrote:Iemand al met succes online een gift card gekocht met de Dining Credit?
En zo ja waar? 🙂

Ik acht de kans daarop klein. Vorig jaar met de lockdown geprobeerd. oa Waldorff Astoria Amsterdam stond op de lijst en toen een box voor thuis besteld. Dit werd helaas gemanaged door een ander systeem en dus ook op de afrekening stond geen Waldorff Astoria waardoor het dus niet meetelde. Helaas 🙁

* FlyingBlue Platinum * Executive club silver * Star Alliance Silver * Honors Diamond *

BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Prominent Member

Iemand al met succes online een gift card gekocht met de Dining Credit?
En zo ja waar? 🙂

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

BeantwoordenCiteren
Miya
 Miya
(@miya)
Noble Member

cvr wrote:Introduceren heb ik al geprobeerd maar ze hapten niet, ze reizen niet zo heel veel helaas...

Mbt Virgin Lounge op JFK, plan was eigenlijk om Centurion te doen op JFK. Ben in Vegas in de Centurion lounge van Amex geweest en dat was top. Is Virgin beter dan Centurion op JFK?

Mijn persoonlijke mening: Ja, volledig 3 gangen menu met tafel service, ook bar helemaal gratis (inc. Champagne & cocktails). Verder goed uitzicht over het vliegveld.

Wat ook niet meehielp was dat de Centurion lounge helemaal vol zat toen ik er was.

Daan3 and cvr reacted
BeantwoordenCiteren
 cvr
(@cvr)
Estimable Member

Miya wrote:Koop ze gewoon 2x een guest voucher voor Privium (airside) en laat ze genieten, dan vertellen dat ze dat ook gratis kunnen doen met de Amex kaart en of je zie niet kan introduceren :)?

Als je terug vliegt van JFK, kan ik de Virgin Lounge (toegang met Amex plat) erg aanraden, kom alleen wel in de middag, want in de avond kan het snel erg druk worden.

Introduceren heb ik al geprobeerd maar ze hapten niet, ze reizen niet zo heel veel helaas...

Mbt Virgin Lounge op JFK, plan was eigenlijk om Centurion te doen op JFK. Ben in Vegas in de Centurion lounge van Amex geweest en dat was top. Is Virgin beter dan Centurion op JFK?

BeantwoordenCiteren
Pagina 218 / 445
Deel: