Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
433 Gebruikers
5015 Reactions
1.1 M Bekeken
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

PeterD wrote:Net gebeld voor een retention offer op mijn platinum card. Uiteindelijk 50k punten en 3 maanden dubbele punten (3 punten, niet 2.5). Spend is zo'n 27k afgelopen jaar.

Heb je zwart op wit staan 3 punten per euro? Vaak zeggen ook agents aan de telefoon vaak “dubbele punten” maar in de praktijk is het voor die platinum altijd 1.5 + 1 extra = 2.5 punt per euro.

Ik heb nog nooit gehoord van 3 punten per euro…

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

BeantwoordenCiteren
PeterD
(@peterd)
Estimable Member

Ruim een jaar, daarvoor een gold/green card gehad.

Overweeg je een AMEX kaart aan te vragen?
https://cutt.ly/vehwy3tH

Mijn reizen:
https://my.flightradar24.com/peterd87

cvr reacted
BeantwoordenCiteren
 cvr
(@cvr)
Estimable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

PeterD wrote:Net gebeld voor een retention offer op mijn platinum card. Uiteindelijk 50k punten en 3 maanden dubbele punten (3 punten, niet 2.5). Spend is zo'n 27k afgelopen jaar.

Ben je al een aantal jaren platinum kaarthouder? Ik zit deze maand aan het einde van mijn eerste jaar en twijfel nog over doorgaan (met name ivm de kosten van € 65 pm). Spend is ongeveer 15K in 2022

BeantwoordenCiteren
PeterD
(@peterd)
Estimable Member

Net gebeld voor een retention offer op mijn platinum card. Uiteindelijk 50k punten en 3 maanden dubbele punten (3 punten, niet 2.5). Spend is zo'n 27k afgelopen jaar.

Overweeg je een AMEX kaart aan te vragen?
https://cutt.ly/vehwy3tH

Mijn reizen:
https://my.flightradar24.com/peterd87

MoonJ, lloydje33 and noppie reacted
BeantwoordenCiteren
Daeni
(@daeni)
Honorable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Wij waren op 31-12 ook in de Centurion Lounge op LAS. Mochten 30 minuten eerder al in en het was natuurlijk ook niet druk, maar we hebben erg lekker gegeten. Echtgenote wilde nog even shoppen. Vandaar te vroeg weer terug richting gate gegaan. Veele winkels al dicht.
Bij de gate was de Skyteam „Lounge“….. dat was stukken minder.

Flying Blue Platinum4Life

Mijn vliegverleden

MoonJ, noppie and cvr reacted
BeantwoordenCiteren
 cvr
(@cvr)
Estimable Member

MoonJ wrote:Wanneer ben je daar geweest? Ik ben daar in Oktober / November 2021 tweemaal geweest en vond het echt een enorm slechte lounge. Te druk + aanbod van eten was om te huilen... Hopelijk hebben ze dus daar wat aan gedaan?

Bijzonder... Wij waren er in juli 2022, lounge was voor de helft gevuld en een ruime keuze aan eten & drinken. Vond het een heel stuk beter dan de doorsnee Skyteam lounge.

MoonJ reacted
BeantwoordenCiteren
Brunoweilo
(@brunoweilo)
Estimable Member

BartF wrote:Heb hier al eens over gebeld in het verleden. Zelfde situatie, geen verblijfskosten. Tanken onderweg in Duitsland of op bestemming (betalen met Amex) was toen het advies om toch verzekerd te zijn.

Dit ligt ook aan welke dekking je precies bedoelt, medische kosten kan je beroep op doen zonder tickets/overnachting te hebben betaald met de kaart oid, voor de annuleringsverzekering moet dat weer wel.

Het staat allemaal aangegeven op de website: https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/nl/assets/pdf/verzekeringsvoorwaarden/verzekeringsvoorwaarden-american-express-platinum-card.pdf?intlink=nl-service-platinum-card-verzekeringsvoorwaarden

AMEX regulier Platinum of Gold? Bonus referral MR Points: klik hier.

AMEX Flying Blue Platinum of Gold? Bonus referral Miles: klik hier.

BartF reacted
BeantwoordenCiteren
BartF
(@bartf)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

MoonJ wrote:Weet iemand hoe het zit met de AMEX Platinum Reisverzekering als je reist met de auto?
Ik ga zondag op wintersport met de auto en heb geen overnachtingskosten die ik met AMEX kan betalen (ik verblijf gratis in het huis van mijn baas). Als ik de benzine betaal met AMEX, zou dat dan voldoen als de reis betalen met AMEX en zo verzekerd zijn?

Heb hier al eens over gebeld in het verleden. Zelfde situatie, geen verblijfskosten. Tanken onderweg in Duitsland of op bestemming (betalen met Amex) was toen het advies om toch verzekerd te zijn.

MoonJ, noppie and FlyingBlob reacted
BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member

Weet iemand hoe het zit met de AMEX Platinum Reisverzekering als je reist met de auto?
Ik ga zondag op wintersport met de auto en heb geen overnachtingskosten die ik met AMEX kan betalen (ik verblijf gratis in het huis van mijn baas). Als ik de benzine betaal met AMEX, zou dat dan voldoen als de reis betalen met AMEX en zo verzekerd zijn?

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member

cvr wrote:Ben in Vegas in de Centurion lounge van Amex geweest en dat was top.

Wanneer ben je daar geweest? Ik ben daar in Oktober / November 2021 tweemaal geweest en vond het echt een enorm slechte lounge. Te druk + aanbod van eten was om te huilen... Hopelijk hebben ze dus daar wat aan gedaan?

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

BeantwoordenCiteren
NisshinMaru
(@nisshinmaru)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

lloydje33 wrote:Dat is de upgrade bonus voor bestaande kaarthouders. Daar kun je pas na 6 maanden aanspraak op maken. Is een andere strategie, nu een gold via referral hier op het forum 20K en dan upgraden na 6 mnd 75k = samen 95k pts.

Anders direct aanvragen is zoals @Vliegende_Keep aangaf 30k via referral en niets via Amex zelf.

Ik heb mijn FB Gold kaart ook ge-upgrade naar platinum nu. Los van 1.5x sparen en de 60xp points is die 75K wel een top actie. Let op wel een 3K spend in 3 maanden nodig om de bonus te krijgen.

Afgelopen jaar lid geworden met FB Gold (8 maanden geleden) met een bonus van 30K en 30XP miles en nu de 75K is toch 105K aan miles in een jaar.

BeantwoordenCiteren
(@thimom)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

solofarie wrote:Top, dank voor de snelle response! 🙂

Je kan inderdaad wachten totdat er een mooie aanbieding is. Vaak via een referral een mooie bonus, ik kan mij 75k punten herinneren. Doordat je dan ook status bij o.a. Hilton hebt, kan je bij vrijwel alle grote car rentals een statusmatch aanvragen waardoor je het hoogste niveau krijgt

BeantwoordenCiteren
pw1979
(@pw1979)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik sta nu weer in de wacht (20 minuten en counting), zal daarna die optie eens proberen.

Edit

Screenshot 20230104 145612 Call

41 minuten.. En nog niks

BeantwoordenCiteren
Ruut
 Ruut
(@ruut)
Noble Member

pw1979 wrote:Probeer al 3 dagen de Claims afdeling van AXA te bereiken, maar meermaals na 30 minuten opgegeven. Fijne service bij je 800,- kaart.

Kun je je niet laten doorverbinden via Amex?

American Express Platinum met tijdelijk 100.000 reward points?

Via deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rUDOLBI5bb&CPID=999999548
Gold via dezelfde link.

Flying Blue Amex Platinum met 60XP en tijdelijk 50.000 miles?

Gebruik deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=rUDOLBIZEj&XLINK=MYCP
Gold via dezelfde link.

BeantwoordenCiteren
pw1979
(@pw1979)
Honorable Member

Probeer al 3 dagen de Claims afdeling van AXA te bereiken, maar meermaals na 30 minuten opgegeven. Fijne service bij je 800,- kaart.

BeantwoordenCiteren
Pagina 217 / 445
Deel: