Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,188 Berichten
431 Gebruikers
7551 Reactions
1.1 M Bekeken
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Topic starter  

KLM direct

Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat

FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying

Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:

BeantwoordenCiteren
(@sanne-von-kriegenbergh)
Noble Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

SVDH wrote:Had ik toch bijna een Mini-fare-fout...

Tijdje terug voor komend weekend een vlucht geboekt (heen KLM, terug AF via CDG), waarbij in de boekingsbevestiging stond aangegeven dat ik voor de 3 vluchten mijlen zou verdienen. Keek ik afgelopen weekend op KLM.com, zie ik staan dat ik nog maar 188 mijlen zou verdienen (voor één vlucht dus - die van KLM)! Zat ik 'opeens' voor de return-vluchten in een mini-fare, waar je niks mee verdient!

Gebeld (toch wel zo'n 3 a 4 keer) met KLM, waarbij op een gegeven moment werd aangegeven dat ik even 230 euro mocht lappen voor een wijziging. Uiteindelijk met de laatste medewerker die ik sprak kunnen regelen dat de bookingclass voor een meerkost van 20 euro geregeld kon worden, wat ik in het kader van de weg van de minste weerstand maar gedaan heb. Kan altijd nog een mail sturen daar customer care om 't terug te vragen.

Moraal van het verhaal: vlieg je intra-europa met AF? Opletten!

Had je die via de klm website geboekt of bij ee n ota?

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  

Had ik toch bijna een Mini-fare-fout...

Tijdje terug voor komend weekend een vlucht geboekt (heen KLM, terug AF via CDG), waarbij in de boekingsbevestiging stond aangegeven dat ik voor de 3 vluchten mijlen zou verdienen. Keek ik afgelopen weekend op KLM.com, zie ik staan dat ik nog maar 188 mijlen zou verdienen (voor één vlucht dus - die van KLM)! Zat ik 'opeens' voor de return-vluchten in een mini-fare, waar je niks mee verdient!

Gebeld (toch wel zo'n 3 a 4 keer) met KLM, waarbij op een gegeven moment werd aangegeven dat ik even 230 euro mocht lappen voor een wijziging. Uiteindelijk met de laatste medewerker die ik sprak kunnen regelen dat de bookingclass voor een meerkost van 20 euro geregeld kon worden, wat ik in het kader van de weg van de minste weerstand maar gedaan heb. Kan altijd nog een mail sturen daar customer care om 't terug te vragen.

Moraal van het verhaal: vlieg je intra-europa met AF? Opletten!

BeantwoordenCiteren
 LVH
(@lvh)

Pff afgelopen weekend een UX vlucht gehad, kreeg een beetje LCC / transavia gevoel erbij 🙁

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
Basjep wrote:Heeft schiphol toch besloten elite en privium te scheiden van de rest bij het schengen filter? Er stonden namelijk wat hekken tussen de twee ingangen in. Kon er alleen niet uit opmaken of dat werkzaamheden waren of een blijvende verandering.

zal volgende week 's kijken, zou goed nieuws zijn wat mij betreft!

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

Heeft schiphol toch besloten elite en privium te scheiden van de rest bij het schengen filter? Er stonden namelijk wat hekken tussen de twee ingangen in. Kon er alleen niet uit opmaken of dat werkzaamheden waren of een blijvende verandering.

BeantwoordenCiteren
 LVH
(@lvh)

chawa wrote:Weet iemand of class X voor EU vlucht met KLM een quality flight is voor level Miles?

volgens https://www.flyingblue.com/earn-miles/airlines/partner/39/klm.html

Alle reisklassen (internationale & Europese vluchten)O, X0%

BeantwoordenCiteren
(@chawa)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Weet iemand of class X voor EU vlucht met KLM een quality flight is voor level Miles?

BeantwoordenCiteren
(@vlieggraagverweg)
Trusted Member

Ik ben sinds januari 2013 lid geworden van FB met als reden dat ik had besloten om meer op vakantie te gaan na mijn studie afgerond te hebben. Daarnaast zijn er ook veel vrienden/familie naar het buitenland verhuisd (Japan,Afrika,Curacao,Suriname,UK) en die wil ik ook nog graag (blijven) opzoeken. Sinds dit jaar heb ik ook de FB AMEX bemachtigd.

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

@LVH Ja maar op dezelfde website is er ook overlap van de boekingsklasse. Dus dat wil nog niks zeggen. Misschien een idee om te suggestie te doen die ik gaf of anders via Twitter even AF vragen of je inderdaad een MiNiFare te pakken hebt. Succes!

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

BeantwoordenCiteren
 LVH
(@lvh)

Flying Blue-deelnemers kunnen geen Miles sparen:

• op door Air Corsica uitgevoerde vluchten met een AF-vluchtnummer tussen Lyon en Ajaccio, Lyon en Bastia, Lyon en Calvi, Lyon en Figari, Marseille en Ajaccio, Marseille en Bastia, Marseille en Calvi, Marseille en Figari, Nice en Bastia, Nice en Calvi, Nice en Figari en Montpellier en Figari.
  • op MiNi-tarieven:

MiNi-tarieven (Europese vluchten)E, N, R, V, X, T, Q0%
MiNi-tarieven (Binnenlandse vluchten)T, E, N, R, X, V, Q0%

Hmm toch een mini fare dat ik te pakken heb voor mijn IST tripje. 🙁

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

LVH wrote:hoe kan je zien dat je een minifare te pakken hebt? Ben van plan om komend weekend ff een snelle retour te doen naar IST vanaf AMS voor 4 segmenten voor 214 euro.
Savonds weg en op IST rondhangen in de Skylounge en de volgende ochtend weer terug.
https://www.dropbox.com/s/3gha81dndcq2d75/Screenshot 2014-11-06 07.23.06.png?dl=0

Leuk tripje! Ik kan vaak in de app van KLM (of ingelogd op de site) kan ik zien of ik in aanmerking kwam voor miles of segmenten. Simpelweg je boeking toevoegen van AF (DL kan ook trouwens, handig!), dan bij Mijn Volgende Vluchten, klik dan op Bekijk Details. Klik vervolgens Passagiersgevens en daar staat onder Flying Blue Miles hoeveel je in totaal (heen en terug) verdient. Wel eventjes zelf uitrekenen wat het zou moeten zijn, kan best dat een segment een MiNiFare is.

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
LVH wrote:hoe kan je zien dat je een minifare te pakken hebt? Ben van plan om komend weekend ff een snelle retour te doen naar IST vanaf AMS voor 4 segmenten voor 214 euro.
Savonds weg en op IST rondhangen in de Skylounge en de volgende ochtend weer terug.
https://www.dropbox.com/s/3gha81dndcq2d75/Screenshot 2014-11-06 07.23.06.png?dl=0

je moet de boekingscode even opzoeken en dan kijken of die in aanmerking komt voor het verdienen van mijlen (obv je screenshot is dat niet te bepalen...). Verdien je mijlen, dan verdien je ook segmenten.

BeantwoordenCiteren
 LVH
(@lvh)

hoe kan je zien dat je een minifare te pakken hebt? Ben van plan om komend weekend ff een snelle retour te doen naar IST vanaf AMS voor 4 segmenten voor 214 euro.
?dl=0

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
chawa wrote:Ha dankzij jullie hier, kwam ik er achter dat ik z'n mini fare ticket had voor volgende week Athene.
Ik heb die nu gelukkig tijdig kunnen laten wijzigen naar begin december en ipv AF wordt het nu KL.
KLM was zo vriendelijk geweest om mijn niet wijzigbaar ticket deze keer een uitzondering van te maken.
De extra betaling valt het ook mee, gelukkig.
Ik heb nl nog 1 segment nodig om silver te behouden.
Gold zal het dit jaar niet worden, dit jaar een ongelukje gehad met mijn been in Marokko.
Dank jullie wel voor jullie tip.

bedankt voor het delen @chawa - leuk om te horen 🙂

BeantwoordenCiteren
Pagina 606 / 613
Deel: