Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,188 Berichten
431 Gebruikers
7551 Reactions
1.1 M Bekeken
 cvr
(@cvr)
Estimable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

ErwinLansing wrote:KLM op Messenger was duidelijk: Die kunnen niets doen, direct FB contacteren.

Volgens Flying Blue chat: Klopt dat de miles/XP niet automatisch worden bijgeschreven. Kontakt FB via chat of contactformulier op de FB site. Schrijf dat het om de CO2ZERO miles/XP gaat, en niet de normale miles, en natuurlijk boekingnummer en FB nummer. Een paar weken geleden werd het meteen op de chat geregeld en vorige week kon ik geen chat vinden, maar binnen een uur antwoord via formulier en de miles/XP bijgeschreven.

Hopelijk krijgen ze IT binnenkort aan de praat dat het automatisch gaat.

Dank voor de reactie.

Ik zie al even geen chat functie meer op de FB site, klopt dat?

BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Over acties gesproken: vanuit onze buurlanden komen er aardig wat codes rondom AFKL Valentijn. Een overzichtje:

Air France Duitsland: € 50 korting met code FEBRUARY14.
KLM België: 10% korting op ticketprijs(ex belasting). Niet vanaf ZWE. Code: LOVE10BE23
KLM Duitsland: € 50 korting met code KLVALENTIN

Nog meer landen die mensen hebben ontvangen?

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

cvr wrote:Bijzondere ervaring met SAF.

Nav diverse topics hier ook maar eens SAF aangeschaft voor onze trip naar NY. Bij terugkomst wel de normale XP's gekregen, niet de SAF XP's. KLM via Whatsapp benaderd, "we nemen het in behandeling". Na 2 weken nog eens een reminder gestuurd maar het "was in behandeling".

Na een week FB zelf maar eens gebeld, "voor SAF kunt u het beste ons rechtstreeks bellen. We hebben helaas een fout in ons systeem dus ik kan ze er nu niet bijzetten maar ik ga een notitie maken en zorgen dat het in orde komt". Na een week volledige radiostilte vorige week nog maar eens gebeld, kreeg ik exact hetzelfde verhaal te horen.

Nu weer een week verder en inmiddels 4 weken terug uit NY en nog steeds geen XP's. Heb dit jaar nog >10 vluchten staan en was van plan dit vaker te doen maar dit is niet echt bemoedigend...

KLM op Messenger was duidelijk: Die kunnen niets doen, direct FB contacteren.

Volgens Flying Blue chat: Klopt dat de miles/XP niet automatisch worden bijgeschreven. Kontakt FB via chat of contactformulier op de FB site. Schrijf dat het om de CO2ZERO miles/XP gaat, en niet de normale miles, en natuurlijk boekingnummer en FB nummer. Een paar weken geleden werd het meteen op de chat geregeld en vorige week kon ik geen chat vinden, maar binnen een uur antwoord via formulier en de miles/XP bijgeschreven.

Hopelijk krijgen ze IT binnenkort aan de praat dat het automatisch gaat.

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

cvr reacted
BeantwoordenCiteren
 cvr
(@cvr)
Estimable Member

Bijzondere ervaring met SAF.

Nav diverse topics hier ook maar eens SAF aangeschaft voor onze trip naar NY. Bij terugkomst wel de normale XP's gekregen, niet de SAF XP's. KLM via Whatsapp benaderd, "we nemen het in behandeling". Na 2 weken nog eens een reminder gestuurd maar het "was in behandeling".

Na een week FB zelf maar eens gebeld, "voor SAF kunt u het beste ons rechtstreeks bellen. We hebben helaas een fout in ons systeem dus ik kan ze er nu niet bijzetten maar ik ga een notitie maken en zorgen dat het in orde komt". Na een week volledige radiostilte vorige week nog maar eens gebeld, kreeg ik exact hetzelfde verhaal te horen.

Nu weer een week verder en inmiddels 4 weken terug uit NY en nog steeds geen XP's. Heb dit jaar nog >10 vluchten staan en was van plan dit vaker te doen maar dit is niet echt bemoedigend...

BeantwoordenCiteren
(@ramonkr)
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De gratis stopover is al live. Echter is dit alleen een feature voor FlyingBlue award tickets, en dus niet voor reguliere (cash) tickets.

En inderdaad momenteel alleen te boeken per telefoon.

FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi! Ik ben een vlucht aan het uitzoeken waarbij vertrek vanuit DUS veel voordeliger is dan vanaf AMS op te stappen #classic. Nou heb ik een tijdje geleden deze post voorbij zien komen.

FindingFlyer wrote:Op een webinar voor Flying Blue leden uit Scandinavië zijn zojuist de volgende zaken aangekondigd:

2. Tussenstops kosten geen extra geld meer

Verder een lang verhaal over tussenstops op op Air France KLM-vluchten. Als je een tussenstop wilde toevoegen op vluchten van partners van KLM, dan werd vaak de volle mep gerekend. Dat wordt nu gewijzigd. "Nu kunt u tot een jaar lang zonder
extra kosten stoppen. Zo kun je als het ware een extra vakantie hebben in Amsterdam of Parijs, tot maximaal 12 maanden". Delta doet niet meteen mee, maar volgt wel op termijn.
.

Zou dan graag in weekend 1 DUS>AMS doen, en het weekend daarna het vervolg van de reis. Zijn er inmiddels meer regels over bekend? Ook geldig met vertrek vanuit Duitsland (Webinar was voor scandi's)? Alleen telefonisch te boeken?

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

noppie wrote:Een maand geleden verlenging aangevraagd voor FB Gold obv ouderschapsverlof. FB Gold status zou in augustus verlopen. Vandaag een e-mail ontvangen dat ik een jaar langer op het huidige niveau blijf. Ik heb hiervoor een geboorte certificaat en bewijs van ouderschapsverlof moeten mailen naar FB.

Dat is interessant! Heb je dat aangevraagd via de chat? Of direct gemaild naar FB? Afgelopen zomer ook ouderschapsverlof opgenomen, daardoor wel minder gereisd.

Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.

BeantwoordenCiteren
NLAviation
(@nlaviation)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Is er al meer bekend wanneer bij KLM de A330 uit de dienstregeling gaat? er gaan al meerdere jaren geruchten dat dit toestel verdwijnt bij KLM maar tot op heden vliegen er nog 6 stuks A330-200 en 5 stuks A330-300

April vlieg ik met de A330 naar Bonaire in WBC. helaas niet met de 777 of 787 🙁

BeantwoordenCiteren
noppie
(@noppie)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

westi wrote:En ze zeiden bij KL niet "dan kunt u de overige 4 dagen toch reizen" 😉

De hoeveelheid verlof hoef je geen inzicht in te geven.

westi reacted
BeantwoordenCiteren
westi
(@westi)
Noble Member

noppie wrote:1 dag per week gedurende een jaar.

En ze zeiden bij KL niet "dan kunt u de overige 4 dagen toch reizen" 😉

FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle

FlyingBlob reacted
BeantwoordenCiteren
noppie
(@noppie)
Estimable Member

arjen05 wrote:Leuk, hoe lang heb je verlof opgenomen?

1 dag per week gedurende een jaar.

BeantwoordenCiteren
westi
(@westi)
Noble Member

Koersverschil, geboekt op een website met een andere valuta?

FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle

BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Nu wil ik met mijn reisgenoot binnen de comfortzone verhuizen van stoel van 6 C en B naar 4 C en B maar moet ik 0,60 bijbetalen. Nog nooit gezien. Waarom is dit en is dit normaal?

upload 2023 2 10 5 32 28

Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

noppie wrote:Een maand geleden verlenging aangevraagd voor FB Gold obv ouderschapsverlof. FB Gold status zou in augustus verlopen. Vandaag een e-mail ontvangen dat ik een jaar langer op het huidige niveau blijf. Ik heb hiervoor een geboorte certificaat en bewijs van ouderschapsverlof moeten mailen naar FB.

Leuk, hoe lang heb je verlof opgenomen?

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

noppie reacted
BeantwoordenCiteren
(@flyremco)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

FlyRemco wrote:Was 9 t/m 14 sept AMS - AUS aan het bekijken, aantal miles is gisteren ineens x3 gegaan 69k per enkele reis 🙁 Krijg bij het zoeken nu ook vaak de melding dat er geen vluchten beschikbaar zijn..

En weer terug naar 24,5k.

Valt mij wel op dat Austin vaak in de promo rewards is. Zou het slim zijn om daar nog even op te wachten? Huidige promo loopt t/m juli, dus dat zou nog 2 maanden wachten betekenen in de hoop op 25% (12.250 miles) korting.
@Bjorn Kan je daar wellicht iets over zeggen met jouw historische data?

Amex Platinum met 100k welkomstbonus

BeantwoordenCiteren
Pagina 263 / 613
Deel: