Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Flying Blue Service Centre gaat je automatisch herkennen aan je telefoonnummer en je voorkeurstaal. Op die manier hoef je jouw 10 cijferige Flying Blue nummer niet meer in te voeren als je het Service Centre belt.
Flying Blue Service Centre herkent je telefoonnummer
Deze nieuwe service is alleen beschikbaar voor Europese deelnemers van het loyaliteitsprogramma. Belt een lid vanuit een ander land, dan moet je nog wel je Flying Blue nummer invoeren als je belt. Om veiligheidsredenen moet je nog wel steeds je pincode invoeren tijdens het gesprek.
Om gebruik te maken van deze nieuwe service moet je het telefoonnummer en je taalvoorkeur in je profiel vastleggen. Je telefoonnummer moet uniek zijn en mag niet gekoppeld zijn aan meerdere accounts. Op die manier kan het Service Centre je Flying Blue nummer namelijk niet herkennen.
Je kunt je telefoonnummer en je taalvoorkeur wijzigen in je profiel op KLM.com. Vervolgens ga je naar ‘Persoonlijke Gegevens’ en daar kun je alles wijzigen of aanvullen.
Recente andere verbeteringen
Vanaf 15 maart 2017 zijn je Flying Blue miles langer geldig. Voorheen verliepen deze als je 20 maanden geen Level Miles had gespaard, maar vanaf heden zijn deze 2 jaar geldig. Je hebt nu dus 4 maanden langer om een kwalificerende vlucht te maken of je miles te besteden.
Je kunt je miles ook verlengen door een aankoop te doen met de Flying Blue American Express kaarten. Per aankoop verleng je de miles met 24 maanden, waardoor je langer de tijd hebt om ze te gebruiken. Meer informatie over deze kaarten kun je in dit artikel vinden.
Een kwalificerende vlucht is een vlucht met KLM, Air France, Aircalin, Hop!, Kenya Airways, TAROM, Air Corsica of een van de andere SkyTeam partners van Flying Blue. Maak je een kwalificerende vlucht, dan worden je miles automatisch verlengt.
Sinds februari kun je ook eerder je award ticket online boeken. Voorheen kon je deze maximaal 10 maanden vooruit boeken, maar vanaf heden kan dit 12 maanden voor vertrek. Het bellen van het Flying Blue Service Centre is hiervoor niet meer nodig.
Vind jij dit een verbetering van het Service Centre? Laat het hieronder of op ons forum weten!
Geef een reactie