Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De low cost dochter van Lufthansa, Eurowings, zal tegen de zomer een volwaardige business klasse introduceren op haar lange afstandsvloot. De stoelen zullen gebaseerd zijn op deze van Lufthansa.
Tot op heden bood Eurowings ter vervanging van een volwaardig business klasse het product “Best” aan. Dat was eerder een Economy plus, zonder veel franjes. Daar komt nu dus verandering in. De nieuwe business klasse gaat BIZclass heten. Het zal waarschijnlijk geen toeval zijn dat business op het korte afstand netwerk van Brussels Airlines, die volgens Lufthansa willens nillens in Eurowings moet opgaan, een gelijkaardige naam heeft, Biz&Class.
Het kan zijn dat de stoelen je bekend voorkomen. Het zijn namelijk dezelfde, mits een nieuw kleurenpatroon, die je in de A340 en A330 vloot van Lufthansa aantreft. Met inderdaad de middle seats die naar elkaar toe gericht staan, wat altijd een beetje onwennig aanvoelt als je naast een volslagen vreemde zit.
Eerst op VS vluchten
De nieuwe service zal aanvankelijk aangeboden worden op de Amerikaanse bestemmingen die vanuit Düsseldorf aangevlogen worden. Zoals we reeds eerder meldden op Insideflyer, zullen deze vluchten door Brussels Airlines uitgevoerd worden, maar wel met A340 toestellen in een Eurowings livery.
Eurowings kondigt ook aan dat de passagiers in BIZclass hun eigen catering aan boord krijgen. Op dit moment kunnen Best passagiers gratis hun keuze maken uit het standaard buy on board aanbod.
Low cost in business?
De Lufthansa business klasse, hoewel zeker niet slecht, was de minst geavanceerde van de verschillende business klassen aangeboden door de maatschappijen van de Lufthansa groep. Swiss, Brussels Airlines en Austrian bieden allemaal min of meer dezelfde business klasse aan, met dezelfde stoelen. Lufthansa vernieuwt trouwens vanaf 2020 haar business klasse.
Het product dat Eurowings nu gaat aanbieden is natuurlijk wel hoogwaardig, zeker voor een low cost maatschappij. Het blijft uitkijken naar hoeveel een BIZclass zitje gaat kosten. En je kan je de vraag stellen of het toevoegen van een business klasse, en alle extra’s die daar aan verbonden zijn, net niet tegenstrijdig is aan het lage kosten model. Volgens Eurowings zelf merken ze dat er op bepaalde routes vraag is naar een hoogwaardiger product. Het volledige nieuwe BIZclass product zal in maart op de ITB beurs in Berlijn voorgesteld worden.
Geef een reactie