Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Emirates heeft bij Boeing een bestelling geplaatst van 30 Boeing 787-9 Dreamliners. Met deze order is 8,8 miljard dollar gemoeid. De airline verwacht de nieuwe toestellen vanaf 2023 in te zetten. In 2017 had Emirates het al over een bestelling van 40 Boeing 787-10 Dreamliners, maar er werd nooit overgegaan tot actie. De 30 Boeing 787-9 toestellen komen echter in plaats van een aantal Boeing 777X toestellen die de airline op het oog had.
Met een totale bestelling van maar liefst 126 toestellen blijft Emirates echter de grootste Boeing 777X afnemer ter wereld. Een aantal van deze toestellen zijn al in de maak, maar er treedt ernstige vertraging op en verwacht wordt dat de Boeing 777X toestellen pas in 2021 in dienst komen.
Toekomstige plannen
Emiretes heeft de laatste jaren vele plannen aangekondigd met betrekking tot de vernieuwing van de vloot. Ook is er een aantal keer van gedachten veranderd. Zo maakte de maatschappij maandag nog bekend dat er geen Airbus A330neo toestellen zullen komen. In plaats daarvan komen er vijftig Airbus A350 toestellen. Verder worden er geen nieuwe Airbus A380 toestellen meer besteld. Gelukkig worden er deze week knopen doorgehakt en hebben we een beter beeld hoe de vloot er de komende jaren uit zal zien:
Emirates heeft een bestelling geplaatst voor:
- 50 Airbus A350-900 toestellen
- 30 Boeing 787-9 Dreamliners
- 126 Boeing 777X (bestaande uit Boeing 777-8 en Boeing 777-9 toestellen).
We weten nu dus ook dat Emirates de volgende bestellingen heeft laten vallen:
- Er zullen geen 40 Boeing 787-10 Dreamliners komen waar de airline het in 2017 over had
- Er zullen geen 40 Airbus A330neo toestellen komen waar eerder dit jaar over werd gesproken
- Het aantal bestelde Boeing 777X toestellen is verminderd.
Keuze voor de Boeing 787-9 Dreamliner
De vloot van Emirates bestond vele jaren alleen maar uit Boeing 777 en Airbus A380 toestellen. Daar komt dus in de toekomst verandering in. Het is opvallend dat de maatschappij voor zowel de Airbus A350-900 als de Boeing 787-9 Dreamliner kiest. Er zit weinig verschil in beide toestellen en vele maatschappijen kiezen voor één variant.
Bron en beeldmateriaal: Emirates en One Mile At A Time
Geef een reactie