Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
British Airways, onderdeel van oneworld, is een proef gestart om te boarden met gezichtsherkenning. Deze proef zal gedaan worden in samenwerking met Los Angeles Airport (LAX) (VS). Daarbij gaat het om internationale vluchten uit de VS.
British Airways start proef gezichtsherkenning
Het doel van de proef is om de klantervaring naar een hoger niveau te brengen. Daarnaast helpt het om de tijd die nodig is om een vliegtuig te boarden zo klein mogelijk te maken.
De nieuwe technologie is ontworpen door Vision-Box. Door de technologie is het niet meer nodig om het paspoort en de boarding pass te tonen bij de gate. Deze zijn alleen nog benodigd bij het inchecken en de beveiliging. De passagier kijkt in de camera en het systeem check vervolgens de biometrische gegevens en zodra deze overeen komen, gaat het poortje open en kan de passagier het vliegtuig in.
De poortjes zijn momenteel op drie verschillende plaatsen in Los Angeles Airport geplaatst. British Airways is momenteel de enige luchtvaartmaatschappij die er gebruik van maakt. De basis van de technologie zijn de poortjes die momenteel ook op London Heathrow Terminal 5 staan die in gebruik zijn voor British Airways.
Carolina Martinoli, British Airways’ director of brand and customer experience, zegt het volgende over deze proef;
“We’re using biometric technology that consumers are now familiar with and trust because it delivers a convenient, reliable and secure experience. This step forward to modernise our operation is a first in the industry, and we will continue to work with airports around the world to evolve this technology, and revolutionise the way in which people travel.”
Ook KLM heeft in het verleden een proef met gezichtsherkenning gedaan. Meer informatie daarover kun je in dit artikel vinden.
Deel jouw mening over deze proef hieronder of op ons forum!
Geef een reactie