Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Huidig Executive Vice President Customer Experience bij KLM Boet Kreiken neemt per 1 juli 2023 afscheid van zijn huidige functie bij KLM. Eerder dit jaar maakte KLM ook al bekend om per 1 mei het directieteam uit te gaan breiden.
Boet Kreiken neemt afscheid van KLM
Na een periode van 40 jaar werkzaam te zijn geweest bij KLM neemt Boet Kreiken per 1 juli 2023 afscheid van het bedrijf. De 58-jarige Executive Vice President gaat dan namelijk met pensioen. Naast Executive Vice President Customer Experience te zijn geweest bij KLM is hij tussen 2009 en 2017 ook directeur geweest van KLM Cityhopper.
In zijn gehele loopbaan bij KLM heeft Kreiken diverse topfunctie vervuld. Vanaf 2017 heeft Boet Kreiken dus 6 jaar lang de functie van Executive Vice President Customer Experience gehad. Hij nam het in dat jaar over van zijn voorganger Ryanne van der Eijk die toen plotseling naar Dubai Airports vertrok. Vanaf 1 juli treedt hij dus na 40 jaar werkzaam geweest te zijn bij KLM uit dienst. Wie zijn opvolger zal zijn is op dit moment nog niet bekend. De functie van Executive Vice President Customer Experience werd in 2014 in het leven geroepen met als doel om ervoor te zorgen dat het hele bedrijf nog klantgerichter wordt
Uitgelichte afbeelding: KLM
Van Gooiland zegt
“De functie van Executive Vice President Customer Experience werd in 2014 in het leven geroepen met als doel om ervoor te zorgen dat het hele bedrijf nog klantgerichter wordt.”
En wat hebben de passagiers daarvan gemerkt? Race to the bottom!
Derk zegt
Lijkt me goede keuze, deze persoon 1 × persoonlijk gesproken en zag eigenlijk niets van meerwaarde voor KLM-klanten. Hoop echt op verbetering bij de persoon die deze portefeuille overneemt.
Rijk Pleijter zegt
Ryanne van der Eijk heeft in de begin jaren echt inhoud aan de functie gegeven. Je las er veel over, ze was echt actief en wanneer je haar zag of sprak was ze bevlogen. De heer Kreiken heeft ongetwijfeld getracht met verve deze functie te vervullen maar heb er eerlijk gezegd weinig van gemerkt. Ik ben benieuwd waar de KLM Customer care score staat maar mijn gevoel zegt een heel stuk minder. Je hoorde ook nooit van de heer Kreiken en op mails nooit geen antwoord. Terwijl mevrouw van der Eijk keurig antwoord gaf op serieuze mails en ook af en toe telefonisch contact opnam om persoonlijk een verhaal aan te horen. En je kreeg er altijd een terugkoppeling op.