American Airlines Economy op de 77W3 min leestijd

777-300ER AA

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Begin februari vloog ik met American Airlines van Londen Heathrow naar Los Angeles. De vlucht was een onderdeel van een trip naar Hawaii. Omdat we de reis waren gestart in Lissabon moesten we opnieuw langs de douane op Londen Heathrow. Na wat rond gekeken te hebben op de luchthaven waren we al snel bij de gate in terminal 3 waar het vliegtuig al klaarstond. Niet al te lange tijd na het boarden werden we keurig op tijd teruggeduwd voor take-off!

Voor aanvang van de vlucht had ik via de site van American Airlines stoelen gekozen. Omdat ik de reis ruim van te voren – ongeveer 6 maanden – had geboekt, was de beschikbaarheid van vrije stoelen gelukkig groot. Ik heb een truc toegepast om voor twee personen drie stoelen beschikbaar te hebben, dit artikel (klik) lees je (2e tip) hoe je dat kunt doen.

Row 29 Economy AA 777-300ER
Stoel 29 A en 29C, de middelste, stoel 29B was niet bezet!

Ik had gekozen voor rij 29 (met 3 stoelen). Rij 30 heeft twee stoelen, hierdoor kunnen de armleuningen niet omhoog – een dutje languit kun je dus wel vergeten. Gelukkig was het een dagvlucht. Een tweede nadeel is dat de stewardessen bijna standaard met het karretje tegen je stoel aan botsen.

De beenruimte was zoals je kunt verwachten in economy long-haul. Voor mij was het goed te doen (zie foto), maar voor iemand die 2 meter lang is, is het krap. Helemaal op een vlucht van bijna elf uur! De stoelen waren iets te hard aan en gaven mij niet voldoende steun in de onderrug, dat gelukkig op te lossen was met een goed geplaatst kussentje. De hoofdsteunen van de stoelen zijn in hoogte verstelbaar.

Toilet Maincabin AA 777-300ER
Rij 30 van de AA B77W; twee stoelen i.v.m. het toilet

Kort na het opstijgen werd er een drankje met een zakje pretzels geserveerd – een leuk feitje is dat je hierover wordt geïnformeerd op je scherm. Je kunt alles gratis bestellen, met uitzondering van sterke drank. Een Gin/Tonic zat er deze keer dus niet in aangezien ik daar geen 7 dollar voor wilde neerleggen. Toen ik het drankje had gekregen leek het mij een goed moment om een film te starten. Het inflight entertainment van American Airlines is prima en werkt redelijk snel. Het is zelfs in de Nederlandse taal in te stellen. Er is een keur aan films en series, helaas wel zonder Nederlandse ondertitels.

Drink and snack AA 777-300ER

Na ongeveer een uur werd de maaltijd geserveerd. De keuze bestond uit een ravioli of kip met broccoli en aardappelpuree.

Food AA 777-300ER

De smaak en kwaliteit van de maaltijd was verrassend! De kip was sappig en de broccoli vol van smaak. Wat ik wel miste was een toetje! Ik bleek iets te voorbarig. Er werd wel degelijk een toetje (een ijsje) geserveerd, alleen een paar uur na de maaltijd.

Dessert AA 777-300ER

Ondanks dat het geen nachtvlucht was hadden de meeste passagiers het raamluikje gesloten en was de cabine behoorlijk donker.

Moodlights geven sfeer in de cabine!
Moodlights geven sfeer in de cabine!

Op de meeste 777-300 toestellen biedt AA onboard WiFi tegen betaling. De prijzen zijn: 2 uur internet voor 12 dollar, 4 uur voor 17 dollar en voor de duur van de vlucht kost 19 dollar.

Inflight WiFi AA 777-300ER

De conclusie is dat mijn eerste ervaring met American Airlines goed was. De crew is vriendelijk en komt met regelmaat langs op een hapje of een drankje te serveren. Mocht dit niet voldoende zijn dan staat er in de ‘keuken’ een aantal flessen met water en frisdrank om voor jezelf wat in te schenken. Na een vlucht van 11 uur had ik toch wel wat last van mij achterwerk omdat de stoelen ‘hard’ aan voelden.

Reacties

  1. Lionell zegt

    Leuke review, ik weet één ding, als ik een mileage run met AA wil doen, dan moet ik zeker een stoel bij de nooduitgang hebben, want 11 uur zo zitten met mijn bijna 2 meter gaat hem niet worden 🙂

  2. StephanP zegt

    Leuke bijdrage Jan
    Door dit soort ervaringen te delen maakt deze site erg compleet en waardevol!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *