Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Komende zomer komt Air Transat vaker naar Amsterdam dan dit jaar. De frequentie van de route van Toronto naar Amsterdam gaat omhoog van 4 naar 7 wekelijkse vluchten. Air Transat verhoogt het aantal vluchten naar van Montreal naar Brussels Airport echter niet.
Zomerdienstregeling
Het Canadese Air Transat heeft de dienstregeling voor de zomer van 2025 aangekondigd. En daar zitten wat wijzigingen in ten opzichte van dit jaar. Zo komt het Spaanse Valencia erbij als nieuwe zomerbestemming vanuit Montreal. En bestemmingen als Londen, Basel en Lima krijgen hogere frequenties. Opvallend is Parijs de enige bestemming die Air Transat met alledrie de Canadese hubs verbindt (Quebec, Toronto en Montreal).
De nieuwe planning is ook goed nieuws voor Schiphol. De non-stop frequentie Toronto-Amsterdam gaat namelijk omhoog van 4 naar 7 vluchten per week. Een opsteker voor zowel Canada als Nederland dus. Op deze route vliegen zowel KLM als Air Canada ook non-stop. KLM doet dit zelfs meerdere keren per dag.
Air Transat vliegt ook naar Brussel. De frequentie blijft komende zomer echt steken op viermaal per week, hetzelfde als dit jaar. De route Montreal-Amsterdam lijkt voorlopig nog niet terug te komen.
Airbus A321neo
Zoals het er nu naar uitziet zet Air Transit op de route Toronto-Amsterdam een Airbus A321neo met Extra Long Range (XLR) in. Op haar eigen website spreek de airline echter van de LR-variant. De XLR toestellen hebben een bereik van meer dan 8.500 kilometer.
Het vliegtuig heeft 12 Club Class stoelen in een 2-2 indeling, vergelijkbaar met Business Class. Deze stoelen zijn 56 cm breed en hebben een seat pitch van 97 cm. Het Inflight entertainment scherm is 13,3 inch. In staan 187 stoelen in een 3-3 opstelling. De stoelen zijn 46 cm breed en hebben een pitch van 79 cm. Het IFA scherm is 10,1 inch groot.
Alle info over de Airbus A321neo van Air Transat is hier terug te vinden.