Air France stopt met klantenservice op Twitter2 min leestijd

Air France Twitter

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Air France heeft vorige week op Twitter laten weten te gaan stoppen met de klantenservice via chatberichten op dit social mediakanaal. Eerder dit jaar schreven we ook al dat de Franse maatschappij sinds januari bereikbaar is via WhatsApp.

Air France niet meer bereikbaar op Twitter

Passagiers van Air France kunnen sinds vorige week niet meer de klantenservice bereiken via Twitter. De maatschappij heeft namelijk op Twitter laten weten te willen stoppen met de klantenservice via dit social mediakanaal. De maatschappij verzoekt passagiers om telefonisch of via het contactformulier de klantenservice te bereiken. Als reden geeft Air France op dat de algemene voorwaarden zijn veranderd waardoor de maatschappij geen klantenservice meer wil geven via dit social mediakanaal. Wat deze reden precies is laat de maatschappij echter niet weten. Twitter is erg handig om iets te vragen of te wijzigen in een reservering. Zeker tijdens het reizen of wanneer het niet moeilijk is om telefonisch de klantenservice te bereiken. Ook de service die Air France via Twitter geeft wordt door vele reizigers goed beoordeeld. Het is daarom jammer dat Air France hiermee stopt. Zie hieronder het bericht dat Air France op Twitter heeft geplaatst.

Twitter Air France

Dat Air France stopt met de klantenservice via Twitter is best opvallend te noemen. Andere maatschappijen zoals American Airlines, British Airways en zelfs KLM hebben niet besloten om hiermee te gaan stoppen. Twitter is eigenlijk onmisbaar te noemen en passagiers zullen hier ongetwijfeld niet blij mee zijn. Als je de klantenservice telefonisch niet kunt bereiken op bijvoorbeeld een vlucht zul je volgens Air France nu het contactformulier op de website moeten gebruiken. Dat is natuurlijk niet heel handig. Ook is het opvallend dat Air France niet de precieze reden wil vermelden. Tot nu toe is Air France de enige maatschappij die stopt met de klantenservice via Twitter. Ik ben daarom ook benieuwd of er in de nabije weken ook meer maatschappijen volgen.

Beeldmateriaal: Air France

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *