Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Air France-KLM zou volgens topman Ben Smith veel geld verliezen door problemen met de levering van onderdelen. Vorige maand verwachte Rintel dat de capaciteit van KLM dit jaar op orde zou komen.
Problemen met levering onderdelen bij Air France-KLM
Op een evenement van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaf Smith aan zich zorgen te maken over deze toelevering van onderdelen. Volgens hem moeten er hierdoor veel toestellen aan de grond blijven staan. “Terwijl de vliegtuigen niet de lucht in kunnen moeten we ook nog eens geld besteden aan reparaties”, aldus Smith. Dit is volgens de topman erg frustrerend. Na de uitbraak van de pandemie nam de vraag naar vliegtickets opeens snel toe. Hier waren veel luchtvaartmaatschappijen echter niet op voorbereid. Zo kreeg ook Air France-KLM met problemen te maken. Als er dan ook nog eens onderdelen niet op tijd geleverd worden, ontstaan er natuurlijk capaciteitsproblemen.
Door de toenemende vraag naar vliegtickets kampen veel leveranciers met een vertraagde levertijd. Dit komt omdat er ook een toenemende vraag is naar onderdelen.
Air France-KLM kiest voor repareren
Omdat de levertijd soms dermate lang is, heeft Air France-KLM ervoor gekozen om onderdelen te repareren. De maatschappij hoeft in dat geval niet te wachten op vervangende onderdelen. Het is op dit moment nog onduidelijk hoe lang deze lange levertijd blijft aanhouden. Air France-KLM is niet de enige maatschappij die kampt met een lange levertijd van onderdelen. Volgens Airbus-topman Guillaume Faury kan het nog wel twee jaar duren voordat onderdelen weer op tijd worden geleverd. Ondertussen zet Air France-KLM zoveel mogelijk reservevliegtuigen in.
Uitgelichte afbeelding: Air France-KLM
Geef een reactie