Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Air France-KLM schrapt tussen de 70% en 90% van alle vluchten. Deze reductie staat voor de komende twee maanden gepland. Door het schrappen van de vluchten zijn de twee luchtvaartmaatschappijen genoodzaakt om een aantal maatregelen te nemen. Een van deze maatregelen is om de volledige A380 vloot aan de grond te houden.
Boeing 747
Door de capaciteitsreductie ziet KLM zich ook genoodzaakt om eind deze maand met de B747 vloot te stoppen. Het plan was om deze per 2021 uit te faseren, maar dit is dus met een jaar vervroegd. Het is nog niet duidelijk welke exacte gevolgen dit heeft voor het routenetwerk.
Besparingen
Om de situatie rondom het Coronavirus het hoofd te bieden, heeft de Air France-KLM een aantal maatregelen genomen vanwege de cashflow. Zo zijn er besparingsmaatregelen getroffen die 200 miljoen zullen opbrengen in 2020. De investeringen zullen met 350 miljoen worden teruggebracht worden. Daarnaast zullen de luchtvaartmaatschappijen met de vakbonden om tafel gaan om de gevolgen voor het personeel te bespreken.
Air France zet A380 voorlopig niet meer in
Op dit moment heeft Air France nog negen A380 toestellen in haar vloot. De luchtvaartmaatschappij vloog met dit toestel naar deze bestemmingen vanaf Parijs Charles-de Gaulle (gebaseerd om Q4-2019);
- Abidjan (ABJ)
- Atlanta (ATL)
- Johannesburg (JNB)
- Los Angeles (LAX)
- Miami (MIA)
- Mexico City Juarez (MEX)
- New York J F Kennedy (JFK)
- Shanghai Pudong (PVG)
- Washington (IAD)
De uitfasering van dit grote toestel staat gepland voor 2022. Dit doet Air France met name omdat het toestel te duur is. Het is op dit moment niet duidelijk of de uitfasering naar voren geschoven zal worden in het licht van alle kostenbesparingen. Een review in economy class in de A380 van de Franse luchtvaartmaatschappij kun je hier vinden.
Afbeeldingen ©Air France/GreatCircleMapper
Geef een reactie