Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Sinds afgelopen juni zet Aeroflot op enkele vluchten vanaf Schiphol naar Moskou een Airbus A330 in. De Skyteam maatschappij wil graag groeien, maar door het tekort aan slots kan er geen extra frequentie bij komen. Vandaar meer capaciteit door een groter type; normaal wordt een Airbus A321 ingezet. Dit is een groot succes gebleken; er is veel vraag naar vluchten tussen Amsterdam en de Russische hoofdstad én verbindingen richting Azië. Volgende maand wordt de A330 dagelijks ingezet en op sommige dagen zelfs op twee dagelijkse vluchten. In eerste instantie zou de widebody inzet alleen tijdens het zomerseizoen plaats hebben. Aeroflot’s regio manager voor de Benelux laat aan Insideflyer weten dat dit ook wordt doorgetrokken naar de winterdienstregeling, die eind oktober ingaat.
Er zal zowel met een A330-200 als grotere A330-300 worden gevlogen naar gelang de vraag, met uitzondering van zaterdag. Tijdens de winter betreft het de middagvlucht, SU 2551, met vertrek om 13:00u en aankomst om 18:20u op de luchthaven Sheremetyevo. De vluchtduur is 3:20 uur.
Aeroflot A330
Vergeleken met de A321 biedt de A330-200 zo’n 60 stoelen meer, en ruim 120 meer vergeleken met de A330-300. Hoewel Aeroflot voor Europese begrippen een prima business class heeft op de A321 met recliner stoelen in 2-2-2 opstelling, is de widebody natuurlijk een fantastische verbetering. In Business Class zijn de angled-flat stoelen in 2-2-2 indeling opgesteld. Daarnaast is er een 15 inch scherm voor het entertainment en ook wifi is beschikbaar. Ook in Economy profiteren passagiers van een eigen scherm voor het entertainmentsysteem. De indeling is hier 2-4-2.
Geef een reactie