Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het Ierse Aer Lingus gaat sommige Europese vluchten uitvoeren met lange-afstandsvliegtuigen. De business class van deze vliegtuigen heeft stoelen met veel privacy en kunnen volledig plat. Een van de bestemmingen die Aer Lingus met een Airbus A321LR zal aanvliegen wordt Amsterdam ! Nog wel even wachten: het zal pas in de loop van 2019 van start gaan.
Airbus A321LR
Aer Lingus is vanuit de hoofdstad Dublin vooral gericht op vluchten van en naar Noord-Amerika. Passagiers vanuit Noord-Amerika kunnen in Ierland overstappen op een vlucht naar vele Europese bestemmingen en andersom. De lange-afstandsvloot van Aer Lingus bestaat op dit moment uit 13 Airbus A330’s en 5 Boeing 757’s. Door de groei van de maatschappij was behoefte aan nieuwe vliegtuigen en heeft men voor de Airbus A321LR gekozen. Een nieuw vliegtuigtype dat pas begin van dit jaar de eerste vlucht maakte. Het is een “narrowbody” toestel; dat wil zeggen met één gangpad, maar wel dusdanig geschikt dat het lange afstanden kan vliegen.
Business class
De business class wordt echter als lange-afstandsvliegtuig ingericht. Dat wil zeggen, stoelen met veel privacy die daarbij zelfs helemaal plat kunnen.
Er is vaak een groot verschil in kwaliteit tussen een vlucht in business class binnen Europa of intercontinentaal. De meeste maatschappijen, zoals KLM, Lufthansa of British Airways vliegen de Europese routes met Boeing 737, Airbus A320/321 of Embraer toestellen.
De business class in deze toestellen zijn meestal “gewone” economy class stoelen waarbij de middenstoel vrij wordt gehouden. Tenminste, als je geluk hebt, want bij drukte wordt ook deze stoel soms ingezet. Meestal worden de business class stoelen variabel ingezet en kan de divider met het gordijntje door de crew bij de juiste stoelen ingesteld worden. Vóór het gordijntje krijg je weliswaar een betere catering, maar wat stoel betreft zit je precies hetzelfde als in economy class.
Efficiënt gebruik
De nieuwe A321LR vliegtuigen worden pas vanaf het tweede kwartaal aan Aer Lingus afgeleverd en zullen dan gaan vliegen op Noord-Amerikaanse routes. De meeste vliegtuigen arriveren achter ’s morgens vroeg in Dublin en gaan pas einde van de middag of ’s avonds weer de oceaan over. Om de capaciteit optimaal te benutten, is nu bedacht om deze vliegtuigen overdag in te zetten op Europese vluchten. De maatschappij denkt aan bestemmingen waaronder Londen, Parijs, Barcelona en Amsterdam, meldt de Irish Times.
Het geeft voor business class reizigers een betere ervaring. Een reiziger uit Noord-Amerika die overstapt in Dublin op een vlucht naar een Europese bestemming, kan dan de gehele route in comfort reizen. Aer Lingus hoopt dat er hierdoor meer zakenreizigers aangetrokken worden om via Dublin te reizen.
Avios
Aer Lingus is partner van British Airways en heeft zelfs een eigen frequent flyerprogramma op basis van Avios. Hierdoor kun je dus straks goedkoop deze luxueuze business class uitproberen door wat Avios te besteden voor een tripje naar Dublin. In dit artikel lees je op InsideFlyer meer over het goedkoop besteden van Avios op vluchten van Aer Lingus!
Geef een reactie