Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Aegean heeft per direct besloten om de award tabel voor Star Alliance partner awards aan te passen in het Miles+Bonus programma. Er werd zelfs geen mailing naar frequent flyers voor gestuurd, de award tabel is per direct aangepast. In dit artikel lees je alles over de wijzigingen.
Interessant programa
Aegean Miles+Bonus staat bij veel reizigers bekend als een interessant programma binnen Star Alliance. Eerder schreven we op InsideFlyer al een artikel hoe je snel status kunt behalen binnen het programma. Naast dat je redelijk makkelijk en snel de Star Alliance Gold status kunt behalen, krijg je op veel vluchten een hoog percentage miles, op bepaalde tariefklassen in business class kan dit zelfs oplopen tot 200%!
Ook om miles te besteden is het programma interessant, aangezien je relatief weinig miles kwijt bent voor een interessante vlucht. Voor een vlucht van Europa naar Amerika was je tot voor kort maar 45.000 kwijt voor een enkele reis in business class. Onderstaande tabel toont het aantal benodigde miles aan voor een retour:
Aangepaste Award tabel
Helaas komen er aan deze interessante tarieven een einde. Aegean heeft namelijk per direct besloten om de award tabel aan te passen. Zo ben je voor een enkele reis van Europa naar Amerika vanaf nu 55.000 miles kwijt voor een enkele reis in business class. Voor een first class award ben je 75.000 miles kwijt. Onderstaande tabel toont de nieuwe tarieven aan:
Ook zijn de tarieven omhoog gegaan voor vluchten van Europa naar Azië en het Verre Oosten. Een enkele reis van Europa naar het Midden-Oosten blijft bij Miles+Bonus 30.000 miles kosten in business class, wat een redelijk goede deal is. Na het Verre Oosten vlieg je vanaf nu voor 65.000 miles enkele reis.
Conclusie
Het is altijd jammer om te zien dat er een devaluatie komt in een bepaald loyaliteitsprogramma. Zeker als je al een doel voor ogen had om je gespaarde miles in te zetten. Zelf begrijp ik dat deze veranderingen kunnen optreden, maar ik verwacht dan wel dat een luchtvaartmaatschappij haar klanten hierover vooraf informeert. Dat heeft Aegean deze keer niet gedaan.
Bron: One Mile At A Time
Geef een reactie