Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Een verslag van een korte trip naar Chicago en Los Angeles. Voor een ontmoeting met een andere “Travel Hacking” liefhebber, werd het tijd een reis naar Los Angeles in te plannen. Natuurlijk ligt Los Angeles niet om de hoek, dus ik bouwde er een leuk reisje omheen.
Dit verslag bestaat uit de volgende onderdelen:
- Trip Intro: een kort bezoek aan Chicago en Los Angeles;
- Lufthansa Business Lounge Düsseldorf (Review);
- SAS Plus CRJ-900 Düsseldorf – Oslo (Review);
- SAS Plus A320 Neo Oslo – Stockholm (Mini-Review);
- British Airways Club Europe Boeing 767 Stockholm – London (Review);
- Renaissance London Heathrow (Review);
- BA Galleries First Lounge London Heathrow Terminal 5 (Review);
- British Airways Club World Boeing 747 London – Chicaco (Review);
- Palmer House by Hilton Chicago (Review);
- AA Flagship Lounge Chicago O’Hare (review, dit artikel);
- American Airlines A321 Economy Chicago – Los Angeles (review);
- Hilton Los Angeles Airport (review);
- Hotel Maya, a Doubletree Hotel Long Beach (review);
- AA Flagship Lounge Los Angeles Airport (review);
- American Airlines 787-9 Premium Economy LAX-Dallas-Madrid (review).
Nadat ik het prachtige Palmer House heb verlaten, loop ik naar het metrostation. De Blue Line metro brengt me in ongeveer 50 minuten naar Chicago O’Hare. Daar moet ik eerst nog naar Terminal 3 lopen, maar dat is slechts een minuut of 5.
In Terminal 3 zijn behoorlijk veel check in desks te vinden. Ik kan echter geen priority beveiliging vinden, dus ik ga maar naar de gewone beveiliging. Hier is het best druk, maar toch ben ik al na zo’n 15 minuten aan de beurt. Op naar de Lounge!
American Airlines Flagship Lounge Chicago
De Flagship Lounge van American Airlines is recentelijk geheel verniewd. Ik ben dan ook benieuwd naar deze nieuwe lounge. De Flagship Lounge kun je vinden tussen de gates H en K. De lounge is toegankelijk voor de volgende passagiers:
- Passagiers in First- en Business Class die dezelfde dag op een internationale reis vliegen;
- Aadvantage Platinum, Platinum Pro en Executive Platinum leden die dezelfde dag op een internationale reis vliegen, ongeacht de cabine.
- OneWorld Sapphire en Emerald leden, ongeacht de cabine waarin ze vliegen.
Op mijn boarding pass heb ik mijn American Airlines nummer staan, waardoor ik geen toegang zou hebben. Mijn vlucht is immers niet internationaal. Ik tover mijn LATAM Black App tevoorschijn en leg uit dat ik Emerald lid ben maar de miles graag bij American wil crediteren. De lounge agent bedankt me voor mijn duidelijke uitleg en geeft vervolgens een toegangskaart voor de lounge. Dat ging gelukkig makkelijk!
Na binnenkomst moet je vervolgens met de lift naar verdieping twee. De Admirals Club kun je vinden op de derde verdieping. Bij het uitstappen van de lift neemt een medewerker mijn uitnodigingskaart in ontvangst en kan ik de lounge binnenlopen. De lounge is heel modern, een stuk beter dan de Flagship lounges waar ik tot nu toe ben geweest (New York, Los Angeles en Londen).
Flagship Lounge O’Hare: indeling & faciliteiten
Aan de rechterzijde van de lounge is een gedeelte met relax stoelen. Hier heb je direct al een goed uitzicht over het platform van O’Hare.
Tevens is hier een koffiemachine, wat zoetigheid en een Bloody Mary bar. Dit is overigens een behoorlijk uitgebreide Bloody Mary bar.
Ook de toiletten bevinden zich aan de rechterkant van de lounge en deze zijn netjes, maar niet zo luxe als bijvoorbeeld de Cathay Pacific lounge in Londen. Helemaal achterin is een relax ruimte waar een paar slaapstoelen staan. Er zijn geen nap rooms. Ik weet niet of je hier echt tot rust komt, omdat de ruimte niet afgesloten kan worden.
Er zijn ook douches aanwezig, maar deze heb ik niet geprobeerd. Uiteraard is er een ruim aanbod aan kranten en tijdschriften aanwezig.
Flagship Lounge O’Hare: genoeg te drinken
Aan de linkerzijde van de lounge tref je een vrij uitgebreid buffet aan. Het begint met een champagne- en wijnbar. Vlak na de opening schonk men hier Bollinger, zoals ik heb gelezen op diverse websites. Tijdens mijn bezoek is dit inmiddels al weer vervangen door Taittinger, eveneens een uitstekende champagne. De champagne kun je ook uit een echte flute drinken. Kortom, de champagne en de glazen zijn op de grond een stuk beter dan in de lucht bij American Airlines.
Verder is er een uitgebreide bar aanwezig met diverse soorten sterke drank. Ook aan accessoires om een perfecte cocktail te maken geen gebrek.
Daarnaast staat een machine waar je allerlei soorten frisdrank kunt halen, precies zoals je het hebben wilt. Mocht je soort toch niet in deze machine aanwezig zijn, dan kun je nog in de koelkast terecht. Hier zijn tevens een aantal soorten bier aanwezig.
Flagship Lounge O’Hare: buffet
In de lounge is een uitgebreid buffet aanwezig. Op het moment van binnenkomst wisselt men net van Ontbijt naar lunch. Het ontbijt ziet er prima uit met diverse soorten kaas, spek, worstjes, sushi, etc.
Nadat de JAL vlucht naar Narita is vertrokken, is het gelijk een stuk rustiger in de lounge. Vanaf nu is het buffet gewijzigd naar de lunch opstelling. Hier zitten weer een aantal heerlijke gerechten tussen. Ik kies voor de sushi, want als ik ergens sushi tegenkom dan kan ik dat niet weerstaan. Deze is best oké, doch redelijk standaard.
Ik heb geen kaarten kunnen ontdekken waarbij je iets á la carte zou kunnen bestellen. Waarschijnlijk is deze optie er niet omdat er geen First Class vluchten van American vertrekken vanaf O’Hare. Er zijn genoeg tafeltjes waar je de keuze vervolgens kunt nuttigen.
Flagship Lounge O’Hare: zitplaatsen
Overal in de lounge zijn stroomvoorzieningen aanwezig. Zowel in eet gedeelte als elders in de lounge. Dat is echt een grote verbetering en een groot pluspunt ten opzichte van veel andere lounges.
Het mooiste van de lounge is waarschijnlijk het uitzicht dat je hebt op het platform. Het blijft natuurlijk een prachtig gezicht om vliegtuigen te zien opstarten, de de-icing, etc. In feite kun je er uren zitten te kijken.
Flagship Lounge O’Hare: conclusie
In mijn ogen heeft American Airlines een behoorlijk grote sprong voorwaarts gemaakt. Het kan nog steeds niet tippen aan bijvoorbeeld de Cathay Pacific Lounge op Londen Heathrow of de Qantas lounge op Los Angeles, maar het is veel beter dan het was.
Vooral Oneworld Sapphire leden en business class passagiers, die tot voor kort aangewezen waren op de Admirals Club, gaan er flink op vooruit.
Geef een reactie