Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Korean Air heeft deze week een nieuwe merkuitstraling gepresenteerd in Seoul. De Zuid-Koreaanse nationale airline komt namelijk met een nieuwe huisstijl, inclusief een nieuw logo én een nieuwe livery. De eerste Dreamliner van Korean Air is al voorzien van deze nieuwe livery. Met de nieuwe huisstijl wil Korean Air moderniseren, met respect voor de geschiedenis van de maatschappij.
Een nieuwe voorkomen voor Korean Air
Korean Air vond het blijkbaar nodig om de uitstraling van het merk een upgrade te geven. Hier was volgens de maatschappij al 41 jaar geen significante wijziging meer in aangebracht. Deze week kondigde de nationale airline van Zuid-Korea de nieuwe huisstijl op het hoofdkantoor in Seoul. Het Taegeuk symbool dat als logo dient heeft een nieuw ontwerp en een donkerblauwe kleur gekregen. De huidige vormgeving is wat minimalistischer. Voor de naam ‘Korean Air’ is ook een nieuw lettertype ontwikkeld. En de letter staan vanaf nu in kapitalen bij het logo.

Dreamliner met nieuwe livery
Het eerste toestel is inmiddels ook al voorzien na de nieuwe livery. De Boeing 787-10 Dreamliner met registratie HL-8515 heeft een nieuwe lik verf gekregen en vliegt als eerste met het nieuwe logo. Het vliegtuig heeft ook de nieuwe Prestige Suites 2.0 aan boord. Op dit moment vliegt de Dreamliner voornamelijk tussen Seoul Incheon en Tokyo Narita.
Het nieuwe logo en de huisstijl komen niet helemaal uit de lucht vallen. Het is namelijk ook een moment waarbij de integratie van Asiana Airlines mooi samenkomt.

Ook vernieuwde catering aan boord
Het blijft echter niet alleen bij een nieuwe huisstijl en livery voor Korean Air. Ook aan boord is er nieuws te melden. Zo kunnen passagiers binnenkort in alle reisklasses nieuwe maaltijden verwachten. En er komen ook nieuwe amenity kits.
De nieuwe service zal vanaf deze week beschikbaar komen op 10 belangrijke longhaul routes. Waaronder van Seoul naar New York, Parijs en Londen. Vanaf juni zijn alle longhaul routes voorzien. En vanaf september komt het nieuwe service aanbod ook naar medium en shorthaul routes.

Bron foto’s: Korean Air
Reageer