Vanaf Eindhoven een #Eindjevliegen2 min leestijd

Vanaf Eindhoven een #Eindjevliegen

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Eindhoven Airport is de regionale luchthaven in Noord-Brabant. Vanaf hier vliegen de low-budget maatschappijen naar vele bestemmingen in Europa en verder. Afgelopen week lanceerde Eindhoven Airport een nieuwe merkcampagne, namelijk #eindjevliegen.

Eindhoven Airport

Eindhoven Airport vervoert jaarlijks zo’n 6 miljoen passagiers. Eigenlijk kent iedereen in Nederland de luchthaven wel. Echter blijkt uit onderzoek dat men geen goed beeld heeft bij de luchthaven. De luchthaven is voorzien van allerlei gemakken zoals een ruim aanbod aan horeca, een vlotte check-in en enkele hotels. Ook heeft de luchthaven een goede verbinding met het station in het centrum van Eindhoven, en een ruime parkeerplaats nabij de luchthaven. En misschien wel het belangrijkste: de luchthaven heeft ook een flink aanbod aan bestemmingen. Verschillende maatschappijen vliegen vanaf Eindhoven Airport naar meer dan 80 bestemmingen. Het beeld dat men heeft van de luchthaven klopt dus niet. Om dat te veranderen heeft de Brabantse luchthaven samen met marketingbureau IN10 een campagne ontwikkeld voor een beter beeldvorming van de luchthaven.

#eindjevliegen

Waar je ook maar naar toe wilt, vanuit Eindhoven Airport is het maar een eindje vliegen. Met deze #eindjevliegen probeert de luchthaven aan te tonen dat reizigers gemakkelijk vanaf de luchthaven kunnen reizen. Daarnaast is de hashtag gemakkelijk te koppelen aan sociale media. De betekenis van #eindjevliegen is ook dubbelzinnig. In het Brabantse, en vooral in en nabij Eindhoven is de koosnaam voor de stad ‘Eindje’. Daarnaast staat eindje voor een stukje. Een goed gekozen hashtag dus!

Vanaf Eindhoven een #Eindjevliegen
#eindjevliegen

Social Media

Men hoopt dat de hashtag #eindjevliegen gebruikt gaat worden bij alle posts die men gaat plaatsen wanneer men een eindje vliegt vanaf Eindhoven Airport. De campagne is vooral gericht op platforms zoals Facebook, Instagram en YouTube. Daarnaast zal er ook ‘on the go’ reclame op de luchthaven zelf, stations en tankstations geplaatst worden.

Eli Lejeune, Marketing Manager van Eindhoven Airport, zegt het volgende over de campagne:

“Eindhoven Airport geniet ondanks haar groei nog altijd van de vele voordelen van een compacte luchthaven. In de afgelopen periode openden we een nieuwe prijswinnende departure lounge met state-of-the art gates, met een tweede Starbucks en The Bar, een branded horeca concept van Bavaria. Het feit dat je daarnaast vanaf onze luchthaven naar meer dan 80 bestemmingen kunt, geeft aan dat we genoeg te vertellen hebben. Een verhaal dat wellicht niet zo bekend is. We denken met deze campagne hier op een impactvolle manier verandering in te brengen.”

 

Bron: Eindhoven Airport

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *