Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het mag dan onrustig zijn in Nederlandse luchtvaart als gaat om beperkingen van het aantal vluchten en een nieuwe vliegtaks, maar Schiphol blijft investeren in haar faciliteiten. Naast het broodnodige onderhoud werkt de luchthaven ook aan nieuwe winkels en horeca. Zo opende deze maand een nieuwe hotspot op Lounge 1 van Schiphol. Restaurant The Wanderer biedt naast populaire streetfood gerechten ook een cocktailbar.
Nieuwe hotspot
The Wanderer is Schiphols nieuwste aanwinst op Lounge 1. De Amsterdamse luchthaven is er zelfs zo trots op dat het restaurant/bar concept meteen als ‘hotspot’ is uitgeroepen. The Wanderer heeft 240 zitplaatsen en biedt zowel maaltijden als drankjes. Het menu is geïnspireerd op culinaire tradities van over de gehele wereld en richt zich vooral op streetfood. Daarnaast is er een full-service cocktailbar waar je de hele dag terecht kunt voor een cocktail of mocktail. Schiphol beschrijft de inrichting van The Wanderer als ‘extravagant en surrealistisch’. Voor het nodige vertier is er ook voorzien in live DJ optredens.

The Wanderer is meer dan een restaurant of bar: het is een ervaring die reizigers verrast. Daarmee voegen we iets unieks toe aan Lounge 1. Het biedt een plek om te ontspannen, ontmoeten en genieten. Dit is precies de beleving die wij reizigers willen meegeven tijdens hun reis. Hiermee maken we van Schiphol niet alleen een efficiënte, maar ook een aantrekkelijke en inspirerende luchthaven. – Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer Schiphol
De nieuwste aanwinst van Lounge 1 is ontwikkeld is samenwerking met Avolta en de Dutch Cocktail Club.

Verbouwing Lounge 1
Schiphol is al langere tijd bezig met de vernieuwing van Lounge 1 in het Schengengedeelte van de luchthaven. Dit deel van het vliegveld wordt uitgebreid van 19.000 naar 24.000 vierkante meter en krijgt in totaal 23 retail- en horecalocaties. Schiphol ziet dit als een belangrijke stap om de kwaliteit en variatie van het winkel en horeca-aanbod te verbeteren. Want uiteindelijk wil het bedrijf natuurlijk zo veel mogelijk aan de (overstappende) passagiers verdienen.
Bron foto’s Lounge 1: Schiphol






Ziet er leuk uit. Waar in Lounge 1 is dit gevestigd? Op de mezzanine waar (voorheen) Burger King zat/zit?
We zijn er zelf nog niet geweest, maar het zou in Lounge 1 moeten zijn. Ik zie dat de website van Schiphol zelf ook nog niet geüpdatet is.
https://www.schiphol.nl/en/at-schiphol/eat-and-drink/?_gl=1*ljb3qx*_up*MQ..*_ga*MjMwMDk1NTYzLjE3NjA4MjgzOTQ.*_ga_SY55X9B9Q6*czE3NjA4MjgzOTQkbzEkZzAkdDE3NjA4MjgzOTQkajYwJGwwJGgxNTEzNzg4MzUz