Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Tijdens mijn reis rond de wereld op frequent flyer miles moest ik op een of andere manier de Grote Oceaan zien over te komen. Al snel viel mijn oog op Virgin Australia waar ik goede verhalen over heb gehoord. Wat volgt is een review van mijn vlucht met Virgin Australia in economy class van Los Angeles naar Sydney.
Nadat ik met Delta Air Lines vanuit Phoenix op de luchthaven van Los Angeles was aangekomen, moest ik eerst naar een andere terminal. Virgin Australia zit namelijk in de nieuwe Tom Bradley Terminal.
De vlucht
Virgin Australia heeft een nauwe samenwerking met Delta Air Lines. Hierdoor kunnen elite leden van SkyMiles gebruikmaken van de elitevoordelen bij Virgin Australia. Ik was op dat moment Silver Medallion bij Delta dus ook ik kon gebruikmaken van priority boarding. Toen ik wilde boarden werd mijn boarding pass geweigerd. De gate agent zei dat ik een andere stoel had toegewezen gekregen omdat een familie graag bij elkaar wou zitten. Daarom kreeg ik in plaats van stoel 33A nu 24A. Voor mij geen enkel probleem. Mijn vlucht werd uitgevoerd door een Boeing 777-300ER. Dit toestel heeft 278 zitplaatsen in economy class, 24 in premium economy en 37 in business class. De economy stoelen zijn opgesteld in een 3-3-3 opstelling. Aan boord werd ik vriendelijk welkom geheten door de Australische crew. Direct viel mij de rode mood lighting in het vliegtuig op. Dat heeft toch iets bijzonders vind ik. Op mijn stoel lag een amentiy kit en een deken met kussen. Het zou mijn langste vlucht tot nu toe worden, maarliefst 16 uur de Grote Oceaan over!
De stoel bleek behoorlijk wat beenruimte te hebben, zeker meer dan de meeste Amerikaanse of Europese maatschappijen op de standaard economystoelen aanbieden op long-haul vluchten.
Na ongeveer 30 minuten waren alle passagiers aan boord. Er kwam niemand naast me zitten, dus ik had alle drie stoelen voor mezelf. Als je over de Grote Oceaan vliegt, ga je natuurlijk de datumgrens over. Het was op het moment van vertrek dinsdagavond 2 februari 2016. We zouden aankomen in Sydney op donderdagochtend 4 februari. Ik sloeg 3 februari dus eigenlijk gewoon over. Even later taxieden we naar de startbaan waarna we aan de 16 uur durende vlucht naar Sydney begonnen. Ik bladerde wat door het Inflight entertainment en zag op het scherm mijn vliegroute, enkel en alleen maar zee voor de komende 16 uur!
Eten en drinken
Na ongeveer 1 uur kwam de crew langs met eten en drinken. Ik nam een rode wijn en als eten besloot ik een rijst met kipmaaltijd te nemen. Het eten smaakte prima en is van veel betere kwaliteit dan dat van de meeste Amerikaanse maatschappijen.
Het was ondertussen al middernacht, dus ik besloot om wat te gaan slapen. In de nacht werd ik een paar keer wakker door turbulentie. Verder had ik een aangename nachtrust. Toen ik bij zonsopkomst wakker werd, zaten we ergens boven de Cookeilanden.
Na ongeveer een uur werd het ontbijt geserveerd. Dit bestond uit gebakken ei, met champignons en tomaten. Ook zat er vers fruit en een muffin bij. Ook nu was ik weer erg tevreden over de kwaliteit van het eten. Een tweede koffie was ook geen probleem voor de trouwens erg vriendelijke crew.
Na 16 uur landde het toestel eindelijk op Australische bodem. En ik zal je vertellen. Na 16 uur in economy gevlogen te hebben, wil je het toestel echt wel verlaten. Het was mijn langste vlucht tot nu toe.
Ik bedankte de crew voor de aangename vlucht en zette voet op Australische bodem.
Conclusie
Virgin Australia biedt een goede service op long-haul vluchten. De viersterrenmaatschappij staat bekend als beste airline voor vluchten over de Grote Oceaan. De crew was erg vriendelijk en het eten smaakte goed. Vooral de beenruimte viel me erg mee voor een vlucht in Economy. Later die reis had ik ook een vlucht met een Boeing 737-800 naar Denpasar en ook toen was ik erg tevreden over de service.
Geef een reactie