Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De afgelopen tijd zijn we vaak in Londen geweest. Vorige keer verbleef ik onder meer bij het Sofitel London Heathrow Terminal 5 en het Mondrian Londen Shoreditch. Deze keer koos ik voor een verblijf bij het 4-sterren Hilton Londen Hyde Park. Het hotel is ideaal gelegen tegenover Hyde Park en biedt een prima ontbijt. In deze review over het Hilton Londen Hyde Park lees je alles over onze ervaringen met dit hotel.
Locatie in Londen, tegenover Hyde Park
Het Hilton Londen Hyde Park is, niet geheel verassend, direct tegenover Hyde Park gelegen in de wijk Bayswater. De ingang van het Hilton is te vinden aan de Bayswater Road, nummer 129. Dit is net ten noord-westen van Hyde Park. Populaire plekken als Nothing Hill, Kensington en Nightsbridge zijn gemakkelijk te voet of per openbaar vervoer te bereiken. In de directe omgeving van het hotel zijn veel restaurants, bars en winkels te vinden. Qua bezienswaardigheden zijn naast Hyde Park en Kensington Gardens ook Royal Albert Hall, Harrods en Kensington Palace vlakbij.
Het hotel is zeer gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. De ingang van station Queensway (Central Line) is namelijk direct naast het hotel te vinden. Station Bayswater (Circle Line en District Line) ligt op 5 minuten wandelen. Vanuit dit station ben je in ongeveer een half uur op de luchthaven van Heathrow. London City Airport is zo’n 45 minuten met de London Underground. Mocht je op Londen Stansted vliegen houd dan rekening met een reistijd van ruim anderhalf uur.
Kom je met de Eurostar vanuit Nederland, België of Frankrijk dan arriveer je op het internationale treinstation St. Pancras. Hier stap je over op bijvoorbeeld de London Underground, bus of taxi. Vanuit St. Pancras ben je met het openbaar verover in 25 minuten bij het hotel. Met een taxi doe je in het beste geval even lang over, maar gedurende de spits kan de reistijd flink oplopen.
Vorige keer verbleef ik bij het Mondrian Londen Shoreditch (onderdeel van Accor ALL). Benieuwd naar onze ervingen. Check hier de uitgebreide review.
Ontvangst bij Hilton Londen Hyde Park
Na een prima reis per Eurostar vanuit Amsterdam arriveer ik rond 22.30 uur op station St. Pancras. Hier pak ik de London Underground naar station Bayswater. Door wat vertraging op de lijn kom ik helaas pas een uur later aan bij het hotel. Het echte ‘Londen-gevoel’ zit er in ieder geval goed in na een korte wandeling door deze wijk met haar prachtige historische gebouwen uit onder meer de Edwardiaanse tijd.
Bij binnenkomst word ik vriendelijk begroet door de receptioniste. De lobby en receptie zijn keurig vormgegeven in een klassieke stijl met veel hout en gouden accenten. Na controle van mijn paspoort en kamerreservering moet ik nog een borg van 1 Britse pond afrekenen. Dit is meer bedoeld voor verificatie van m’n American Express creditcard dan dat dat het echt een borg is. Na een korte uitleg over het ontbijt en waar ik mijn kamer kan vinden krijg ik de kamerkaart overhandigd. Overigens meldt de medewerkster nog dat ik 10.000 punten als welkomstgeschenk zal krijgen. Dit leek me al onwaarschijnlijk en tot op de dag van vandaag heb ik die ook nog niet gehad. Waarschijnlijk een foutje dus.
Tijdens de check-in kreeg ik een upgrade naar een King Deluxe Room, terwijl ik een Single Guest Room had geboekt. Een mooie upgrade dus.
De kamers van het Hilton Londen Hyde Park
Het Hilton bij Hyde Park biedt een diversiteit aan verschillende kamers. Het begint bij de Single Guest Room voor 1 persoon. Deze kamer is de goedkoopste, maar daarmee ook erg klein met 11 m2. De Queen Guest Room is wat groter met een gemiddelde oppervlakte van 12,4 m2. Een Queen Guest Room is er met uitzicht op de stad of op het park, waarbij laatstgenoemde duurder is. Daarna volgt de King Deluxe Room. Deze kamer is gemiddeld 18 m2 en biedt weer luxere faciliteiten. Denk bijvoorbeeld aan een Nespresso koffiezetapparaat en een groot kingsize bed. Tot slot is er nog de Grand Superior Room met ofwel een kingsize bed en een slaapbank of twee kingsize bedden. Het hotel beschikt over één type suite. De Dome Suite is 33,4 m2 en heeft een aparte woonkamer, slaapkamer en badkamer.
In deze review over het Hilton Londen Hyde Park ga ik verder in op de King Deluxe Room.
De kamer: King Deluxe Room
De kamers zijn zowel via de lift als de trap bereikbaar. Ik sjouw graag m’n koffertje de trap op en zie daarmee meteen wat meer van de sfeer van het hotel. En die is klassiek Engels, met een Franse twist. Een goede binnenkomer dus.
Eenmaal bij de kamer open ik de deur met mijn kamerkaart. Hier is meteen rechts een pantry te vinden met een Nespresso koffiezetapparaat en een waterkoker. Daaronder is een koelkast gevuld met twee flesjes bronwater. Deze krijg ik gratis als Hilton Honors Gold lid. Naast de pantry is een garderobekast geplaatst met een kluisje en een strijkplank met strijkijzer.
Tegenover de garderobekast is het grote Kingsize bed te vinden. Deze is voorzien van een mooi hoofdbord met daarin twee nachtkastjes en nachtlampjes verwerkt. Links staat er een telefoon, die overigens niet werkt en rechts een digitale wekkerradio. Bij het bad is ook gedacht aan een (Brits) stopcontact en USB-A oplaadpunt.
Naast het bed staat een ronde tafel met een grote fauteuil voor het raam. Op de tafel ligt onder meer een magazine en een welkomstbericht van het hotel. Naast de tafel is in de wand op een wat gekke plek ook nog een stopcontact en een USB-C oplaadpunt geplaatst.
De badkamer
Terwijl de kamer zelf een prima grootte heeft is de badkamer juist wat aan de kleine kant. Bij binnenkomst is meteen rechts is een nette wastafel met grote verlichte spiegel. Daar zijn ook de handdoeken te vinden. Achterin is een inloopdouche met handdouche, helaas geen regendouche. De flacons zeepjes bij de wastafel en in de douche zijn van het Amerikaanse merk Crabtree & Evelyn.
Naast het feit dat de badkamer nogal klein is sluit de deur naar de slaapkamer ook niet helemaal goed af. Die kan daardoor dus ook niet op slot. Verder kan de afwerking van de wanden wel wat aandacht gebruiken. Voor mij geen grote problemen, maar wel iets wat opgelost moet worden natuurlijk. Dit heb ik dan ook bij de check-out gemeld.
Ontbijt bij Restaurant Aubaine
Voor dit bezoek aan Londen heb ik een kamer inclusief ontbijt geboekt. Het ontbijtbuffet wordt dagelijks geserveerd in Restaurant Aubaine op de begane grond van het hotel. De keuze van het ontbijt vind ik best uitgebreid. Zo zijn er zowel warme Engelse ontbijtitems als diverse koude keuzes. Denk bijvoorbeeld aan bonen in tomatensaus, gegrilde tomaten, aardappel-röstis en gebakken eitjes. Maar ook yoghurt met ontbijtgranen, brood met beleg en verschillende zoete broodjes als croissantjes en koffiekoeken. Qua drinken is er keuze uit koffie en thee, maar ook vruchtensap en water.
De service is overigens erg goed. Bij binnenkomst kreeg ik ook een klein a la carte menu overhandigd met daarop onder meer opties als verse omelet net groente en geraspte kaas.
Faciliteiten
De faciliteiten van het Hilton Londen Hyde Park zijn naar mijn mening wat beperkt, toch zal ik ze kort bespreken in deze review. Het hotel beschikt over een eigen restaurant en bar genaamd Aubaine, maar daarmee heb je het ook wel gehad. Er is bijvoorbeeld geen gym, zwembad of klein winkeltje. Maar een rondje hardlopen in Hyde Park is natuurlijk ook geen straf.
Bij het Hilton Londen Hyde Park zijn huisdieren (tot 6 kg) toegestaan tegen een toeslag van 50 Britse pond per boeking (omgerekend zo’n € 59). Hier krijg je wel een ‘pet experience’ voor terug, wat dat betekent is echter niet duidelijk te achterhalen via de website van het hotel.
Voor zakelijke reizigers is er de mogelijkheid om een vergaderruimte in het hotel te gebruiken. Het hotel biedt geen parkeergarage en er is ook geen shuttle service naar het vliegveld. Overigens verwacht ik weinig gasten die met de auto zullen komen, gezien het uitstekende openbaar vervoer in Londen.
Voordelen Hilton Honors
Op dit moment heb ik de Hilton Honors Gold status. Deze status heb ik gekregen via mijn American Express Platinum Card. Met deze status krijg ik onder meer gratis ontbijt en een kamerupgrade (indien beschikbaar). Ook krijg ik 2 gratis flesjes bronwater op de kamer.
Bij de check-in werd netjes een upgrade geboden naar een iets grotere kamer. Ook benoemde de medewerkster dat ik een welcome amenity van 10.000 punten zou krijgen. Dat leek me best veel, maar ze was vasthoudend. Deze punten heb ik echter nooit ontvangen.
Bij de check-out had ik nog aangegeven dat er wel het een en ander mankeerde aan de kamer. Zo lag er afval onder het bed, kon de badkamer niet dicht en werkte de telefoon niet. De medewerker bood direct zijn excuses aan en verzekerde mij dat dit nagekeken zou worden. Ik kreeg ook als geste 5.000 punten aangeboden. Maar ook deze heb ik nooit ontvangen.
Bron foto’s: InsideFlyer – Christian
Geef een reactie