Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Qatar Airways introduceert een nieuwe service voor haar premium passagiers. First en Business Class passagiers die vanaf Doha vertrekken naar geselecteerde vluchten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Australië of Nieuw-Zeeland kunnen vanaf 14 dagen tot 24 uur voor vertrek online een hoofdgerecht uitkiezen. Dit is als aanvulling op het, standaard al vrij uitgebreide, dine-on-demand concept aan boord van de 5-sterren maatschappij. De menu’s voor de pre-selectie variëren per seizoen. In aanmerking komende passagiers kunnen online of via de app de maaltijd uitkiezen en reserveren. Later dit jaar wil Qatar Airways het ‘Pre-Select Dining’ ook uitbreiden naar outstations.
Niet de eerste
Qatar Airways CEO Akbar Al Baker, niet vreemd van controversiële opmerkingen, laat weten dat de airline ‘continu op zoek is naar innovatieve manieren om het product en service te verbeteren’ en dat de maaltijdselectie vooraf ‘een nieuw voorbeeld is van de onovertroffen on-board experience.’ Echter is Qatar Airways verre van innovatief met pre-select dining. Maatschappijen als Singapore Airlines en Malaysia Airlines bieden dit al zeer lang (ook vanaf outstations) aan; Singapore Airlines zelfs voor Premium Economy passagiers. Andere airlines bieden dit op kleinere schaal aan, zoals American Airlines. Thai Airways is recentelijk juist gestopt met het vooraf reserveren van maaltijden door Business Class passagiers.
Geef een reactie