Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het is niet de eerste keer dat Brussels Airlines in de prijzen valt dit jaar. Eerder won the Loft Lounge van deze Belgische vliegtuigmaatschappij al de prijs voor de beste airport lounge van Europa. Dit keer geen prijs voor de beste lounge, maar prestigieuze prijzen voor het wijnaanbod van Brussels Airlines.
Wines on the Wing
Afgelopen april in New York vond alweer de 18e editie plaats van de Wines on the Wing competitie. Georganiseerd door reisplatform Global Traveler maakte dit evenement zijn langverwachte terugkeer.
Luchtvaartmaatschappijen van over de hele wereld zenden hun rode, witte en mousserende wijnen in met de hoop een van de prestigieuze prijzen in de wacht te slepen. Aan een blinde jury de zware taak om tussen al deze inzendingen de beste te kiezen.
De resultaten zijn inmiddels binnen en de winnaars bekend. In de categorie Top Red Wine International Businessclass komt de rode wijn van Brussels Airlines als beste uit de bus. Ook de andere wijnen van Brussels Airlines doen het goed bij de blinde jury met een derde plaats voor het algehele aanbod aan boord.
Dit jaar aan het hoofd van de jury stond niemand minder dan Tom Gannon, een ervaren sommelier uit New York zelf.
Het wijnaanbod van Brussels Airlines is divers en heerlijk. Het is een zeer goed samengestelde selectie waaruit duidelijk de toewijding voor passagiers blijkt. Ik geloof heel erg dat een wijnkaart zowel vertrouwde elementen moet bevatten als verleidelijke ontdekkingen, die reizigers misschien nog niet kennen en een echte revelatie kunnen zijn. Ik was onder de indruk van de manier waarop Brussels Airlines wijnen selecteert en hoe ook regelmatig Belgische wijnen op het menu staan, en op die manier de “Belgitude” uitgedragen wordt. Chapeau, Brussels Airlines!” aldus de Competition Director van de Wines on the Wing Awards, Tom Gannon.
De wijnen aan boord van Brussels Airlines
Dan rijst natuurlijk de vraag wat is zo goed aan de wijnen aan boord van Brussels Airlines? Als we de luchtvaartmaatschappij zelf mogen geloven zit het vooral in het aanbod van unieke wijnen die afkomstig zijn van kleinere producenten.
Beter dan de Inflight Product Manager Philip Mortier kunnen we het zelf niet verwoorden:
Onze strategie op langeafstandsvluchten is om een ervaring aan te bieden zoals in een boetiekhotel, maar dan in de lucht. Onze wijnkaart past ook in die filosofie. We werken met kleine, onafhankelijke wijndomeinen en we proberen om een zeer gevarieerde wijnkaart te maken met zowel klassieke, Franse wijnen als met unieke, bijzondere wijnen. Op die manier kunnen passagiers kiezen tussen iets wat ze al kennen of om nieuwe smaken te ontdekken. En uiteraard, als Belgische luchtvaartmaatschappij, hebben we ook regelmatig een Belgische wijn op de kaart staan.
De wijnkaart
Brussels Airlines neemt zijn wijnen zeer serieus. Tijdens een tweedaagse proeverij worden meer dan 200 verschillende wijnen onder de loep genomen door een team van experts. Uiteindelijk komen van die honderden wijnen slechts 24 op de wijnkaart terecht. Ook wisselt deze kaart regelmatig, gezien de wijnen passend zijn bij de menu’s die speciaal ontworpen worden door echte Belgische sterrenchefs.
De aanpak van Brussels Airlines is de Wines on the Wing jury dus ook niet ontgaan met de winst van deze prestigieuze prijzen. Mocht je binnenkort Businessclass vliegen met Brussels Airlines vergeet dan vooral niet om een rood wijntje te bestellen.
Geef een reactie