Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
PostNL heeft een zogenoemde bagageservice. Met deze bagageservice kun je jouw bagage voor je vlucht laten ophalen door PostNL, waarna het bezorgd zal worden op Schiphol.
Vanaf deze week is het systeem van PostNL direct aangesloten op het systeem van Schiphol. Het voordeel hiervan is dat er nog meer passagiers gebruik van kunnen maken. Daarnaast kan PostNL door deze aansluiting de service aanbieden voor meer luchtvaartmaatschappijen dan voorheen.
PostNL Bagageservice op systeem schiphol
De PostNL bezorger komt aan de deur om jouw bagage op te halen. Hierbij scant de medewerker direct de boardingpas(sen). Daardoor wordt de informatie direct geverifieerd met de luchtvaartmaatschappij en is direct ingecheckt. De bagage wordt op de luchthaven via het reguliere proces verwerkt, waardoor het direct in het goede vliegtuig geladen zal worden. Op de plaats van bestemming kun je vervolgens jouw bagage weer van de band halen.
Het voordeel hiervan is dat je op de luchthaven jouw bagage niet meer af hoeft te geven bij de balie. Je kunt direct door de controle en scheelt dus weer wachten bij de balie.
De directeur van pakketten en logistiek van PostNL, Liesbeth Kaashoek, zegt het volgende over de aansluiting op de systemen van Schiphol:
Door samen te werken aan de professionalisering van de bagageservice zorgen Schiphol, Scarabee en PostNL ervoor dat het proces van de bagageservice nóg soepeler verloopt. Daarnaast ontzorgen we reizigers en bieden we hen gemak. We zien bijvoorbeeld dat 40% van de gebruikers van de bagageservice overstapt op openbaar vervoer. Wij willen dat zonder koffers reizen naar het vliegveld daarmee vanzelfsprekend wordt.
Je kunt gebruik maken van de PostNL bagageservice via deze link. De kosten hangen af van het aantal stuks, het gewicht en het formaat van jouw bagage. De prijs start vanaf €12,50 voor de regio Schiphol, €17,50 voor de randstad en €25,- voor de rest van Nederland.
H. Visscher zegt
L.S.,
ik wil heel graag gebruik maken van de “bagageservice” van PostNL.
Hoe gaat dit in zijn werk, ik kan namelijk verder niets over dit onderwerp op de PostNL-site vinden.
Met vriendelijke groet.
H. Visscher
Kilian zegt
PostNL is in 2019 met de service gestopt.