Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
LATAM heeft aangekondigd flink te gaan investeren in de cabine van de Boeing 777. De Chileense airline maakt hiervoor zo’n 500 miljoen US Dollar vrij. LATAM ook een soort Economy Comfort introduceren, genaamd LATAM +. Dit is te vergelijken met Economy Comfort van KLM. De investering is overigens geen overbodige luxe voor deze 777s. De cabine van dit toestel is namelijk redelijk verouderd. Niet alleen de cabine van de Boeing 777 wordt aangepakt. Zo’n 200 vliegtuigen worden gerenoveerd de komende jaren.
Boeing 777
De vloot van LATAM bestaat enkel uit vliegtuigen van Airbus en Boeing. Van Airbus heeft de maatschappij de kleinere A319, A320 en A321. Daarnaast beschikt de airline over de nieuwe A350. Van Boeing is er de Dreamliner in de 787-8 en -9 variant, waarbij de -9 flink meer passagiers kan vervoeren. Naast de Boeing 767-300, is er de B777-300ER. Dit laatste toestel heeft plaats voor 379 passagiers en is na de Airbus A350 het grootste vliegtuig in de vloot. De 777 van LATAM vliegt ook nog rond in de livery van TAM. Dit naar aanleiding van de samenvoeging van de airlines LAN en TAM in 2012.
LATAM Business Class
Om de cabine weer concurrent te maken komt er een nieuw hard product aan boord van de Boeing 777. De eerste tien toestellen zullen worden verbouwd. Deze zijn allen gestationeerd in Brazilië. De toestellen bedienen vanuit daar bestemmingen als Miami, Frankfurt, Londen en Madrid. De business class cabine is geconfigureerd in een 2-3-2 opstelling waarbij niet alle stoelen directe toegang hebben tot het gangpad. Ook kunnen de huidige business class stoelen niet volledig plat.
Daarom kiest LATAM nu voor de Thompson Vantage XL stoel in een 1-2-1 opstelling met directe toegang tot het gangpad voor alle passagiers. De stoelen in de nieuwe LATAM business class kunnen wel omgetoverd worden tot een platliggend bed. De airline introduceert ook nieuwe premium kussens en beddengoed. Bovendien heeft de stoel een speciaal matras waardoor je het niet te snel warm of juist koud krijgt aan boord. Er is ook gedacht een prettig aanvoelende stof met kleuren die in de huisstijl van de maatschappij passen. Daarnaast moet een nieuw modern 18-inch Panasonic inflight entertainment screen het nodig vermaak bieden.
Naast de nieuwe business class cabine wordt er ook een nieuw economy product geïntroduceerd. Dit product, genaamd LATAM + is vergelijkbaar met Economy Comfort van KLM. Het gaat niet om een aparte cabine, maar om een economy stoel met extra beenruimte. De service is ook hetzelfde als in de reguliere economy.
LATAM maakte eerder onderstaande video over de vernieuwde cabine.
Geef een reactie