KLM voert algehele tariefsverhoging door2 min leestijd

KLM Premium Comfort Amenity Kit

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft deze week een algehele tariefsverhoging doorgevoerd voor alle KLM-vluchten naar alle wereldwijde bestemmingen. De luchtvaartmaatschappij heeft last van oplopende operationele kosten, waardoor zij zich genoodzaakt voelt om de ticketprijzen te verhogen.

KLM komt met algehele tariefsverhoging

De algehele tariefsverhoging voor KLM-vluchten komt na de recente verhogingen van de buy-ups, de wijzigingskosten in premium cabines, de ruimbagage en de loungetoegang.

Voor KLM-vluchten van en naar intercontinentale bestemmingen zijn de tarieven verhoogd. Bij retourtickets geldt een verhoging van €20 voor Economy Class, €40 voor Premium Comfort en €80 voor World Business Class. Ook de prijzen voor enkele reizen zijn aangepast, met een stijging van €14 voor Economy Class, €28 voor Premium Comfort en €56 voor World Business Class. Deze prijsaanpassingen gelden eveneens voor alle vluchten naar bestemmingen in de Verenigde Staten.

Voor KLM-vluchten van en naar Europese bestemmingen wordt een tariefsverhoging doorgevoerd voor Economy Class. De verhoging bedraagt €5 voor retourvluchten en €3 voor enkele reizen.

Omdat de tarieven voor Economy en Business Class op medium-haul bestemmingen gekoppeld zijn, heeft deze verhoging ook invloed op de prijzen voor Business Class. Deze algemene tariefsverhoging geldt voor alle tarieven van KLM, met uitzondering van promotietarieven.

KLM introduceert nieuwe World Business Class-stoelen in de B777-300/200 Air France korting

Verhoging van Buy-up tarieven

KLM en Air France bieden drie tariefopties aan: Light, Standard en Flex. Elke optie heeft specifieke voordelen en voorwaarden. Bij de Light-optie zijn bijvoorbeeld ruimbagage en stoelreservering niet inbegrepen.

De kosten voor de buy-up van deze tariefopties hangt echter af van de boekingsklasse. Hoe lager deze boekingsklasse is, hoe minder je hoeft te betalen voor een Standard- of Flex-tariefoptie. Verder zijn de tariefopties beschikbaar in de Economy Class, Premium Comfort en World Business Class cabines.

De kosten voor deze buy-up heeft KLM, samen met partner Air France, vorige maand ook verhoogd. Een overzicht van alle wijzigingen lees je hier op InsideFlyer.

Afbeeldingen KLM

Reacties

  1. Van Gooiland zegt

    Het is sneu voor KLM dat AMS hun thuishaven is. Royal Schiphol Group is een vastgoedbedrijf dat tussendoor nog probeert eventjes een luchthaven te runnen. Dat doen ze bedroevend slecht, en de klanten betalen het gelag.

    Desondanks moet KLM nu toch echt de hand in eigen boezem steken. Je kunt de ticket prijzen niet eindeloos blijven verhogen, en de service aan de passagiers continu verslechteren is ook een heilloze weg. Snijden in de kosten zonder dat de klanten daar de dupe van worden is essentieel. Verwende piloten die op hun 56e met pensioen gaan; de luxe cao van de cabinebemanning die niet meer van deze tijd is; een inefficiënte organisatie met een hoofdkantoor vol hotemetoten, waarvan er dit jaar meer dan 100 de Flying Blue C2000/Skipper status hebben gekregen (echt waar, ik verzin dit niet!), enz. enz.

    Ooit was KLM een fijne maatschappij om mee te vliegen, met een fijn frequent flyer programma. Het staat mij nog allemaal levendig voor de geest. De teloorgang met lede ogen moeten aanzien is geen pretje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *