Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM vliegt met ingang van de zomerdienstregeling nog maar tot drie keer per dag tussen Amsterdam Airport Schiphol en Parijs Charles de Gaulle. Op zondag is er nog maar een KLM vlucht op deze route.
KLM minder vaak naar Parijs, Air France neemt over
KLM halveert vanaf eind maart het aantal vluchten naar Parijs. Het aantal vluchten gaat omlaag van zes dagelijkse vluchten naar maximaal drie dagelijkse vluchten. Partner Air France neemt de vluchten op de route over. Deze luchtvaartmaatschappij vliegt tot negen keer per dag op de route tussen Frankrijk en Nederland.
KLM vliegt in de zomerdienstregeling volgens dit schema tussen Amsterdam en Parijs:
- KL1401 vertrekt van maandag tot en met zaterdag om 06.45 uur uit Amsterdam (AMS) en komt om 07.55 uur aan in Parijs (CDG)
- KL1405 vertrekt elke dag om 08.05 uur uit Amsterdam en komt om 09.25 uur aan in Parijs
- KL1411 vertrekt op maandag tot en met vrijdag om 17.55 uur uit Amsterdam en komt om 19.05 uur aan in Parijs
Op de route zet de luchtvaartmaatschappij een Boeing 737 in. Op zondag vliegt het grootste type van dit toestel op de route, namelijk een Boeing 737-900. Air France zet Airbus A220, A318, A319, A320 en A321 toestellen in op de route tussen Amsterdam en Parijs.
Vaker naar andere bestemmingen, maar stopt ook met drie
Naast de halvering van de vluchten naar Parijs stopt KLM ook met drie Europese routes in de zomerdienstregeling. De luchtvaartmaatschappij vliegt vanaf eind maart niet meer naar Graz (GRZ) in Oostenrijk, Dresden (DRS) in Duitsland en Sandefjord Airport Torp (TRF) in Noorwegen.
Daarentegen gaat de frequentie op een aantal andere bestemmingen omhoog:
- Stavanger van vijf naar zes dagelijkse vluchten
- Gdańsk van drie naar vier dagelijkse vluchten
- Wrocław van een naar twee dagelijkse vluchten
- Krakau van drie naar vier dagelijkse vluchten
KLM Cityhopper voegt ook een additionele dagelijkse vlucht toe op de route tussen Amsterdam Airport Schiphol en Southampton. Op deze route zijn straks drie dagelijkse vluchten te boeken. Op zaterdag vertrekt er een vlucht minder. Met deze frequentieverhoging vervalt ook de huidige nachtstop op de route.
Afbeeldingen ©KLM/AirFrance
Artemis zegt
Ik vind dit heel jammer. Ik vind de KLM vluchten naar Parijs veel fijner dan de Air France vluchten. Alleen al het gebrek aan stoelen met extra beenruimte op de Air France vluchten is een gemis.
Van Gooiland zegt
Goed nieuws voor passagiers in de Business Class, die maken nu gelukkig een stuk minder kans op een lelijke kartonnen doos met onsmakelijke prak. In de gemiddelde penitentiaire inrichting eten ze een stuk beter. En met vork en mes, ook dat nog.
Artemis zegt
Ik heb een andere mening. Ten eerste vind ik het eten in de KLM Europe Business Class prima. Een leuke doos ook. Het bestek is inderdaad wat jammer. Ten tweede heeft Air France een voorkeur voor zalm, en anders andere vis. De vis gaat bij mij altijd onaangeroerd terug.
Voor u dus een fijne verandering. Voor mij een minder fijne verandering.