KLM vliegt met nieuwe Airbus A321neo naar deze zes bestemmingen2 min leestijd

a321neo klm nieuwe beschildering livery 2024

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM ontvangt binnenkort haar eerste Airbus A321neo toestel. Dit toestel gaat vanaf september vliegen en zal in eerste instantie ingezet worden op zes routes vanaf Amsterdam Airport Schiphol.

KLM met Airbus A321neo naar zes bestemmingen

KLM ontvangt de eerste Airbus A321neo waarschijnlijk in augustus. Het eerste toestel krijgt de registratie PH-AXA. In totaal zijn er 227 stoelen aan boord, waarvan er 30 beschikbaar zijn voor Europe Business Class passagiers.

De stoelen staan in een 3-3 opstelling, net zoals in de de Boeing 737 toestellen van KLM. Het gangpad is echter wel breder in de Airbus A321neo en de stoelen krijgen ook een USB-C aansluiting.

Het nieuwe toestel van KLM vliegt op 16 september 2024 als eerste tussen Amsterdam Airport Schiphol en Kopenhagen. Het betreft de vluchten met vluchtnummers KL1267 en KL1268.

Vanaf 16 september vliegt het toestel ook naar Berlijn als KL1777 en KL1778. De derde bestemming op deze dag is Stockholm als KL1225 en KL1226.

KLM Airbus A321neo

In oktober ook naar Parijs en Wenen

Vanaf 7 oktober 2024 komt Parijs Charles de Gaulle er bij als vierde bestemming. Op sommige dagen zullen KL1411 en KL1412 uitgevoerd worden met de nieuwe Airbus A321neo.

De Airbus A321neo zal vanaf deze datum ook ingezet worden naar Praag. Het gaat daarbij om de vluchten met vluchtnummer KL1355 en KL1356.

Vanaf 12 oktober vliegt de nieuwe KLM Airbus A321neo ook naar Wenen als KL1905 en KL1906. Het toestel vliegt alleen in het weekend tussen Nederland en Oostenrijk.

In de zomerdienstregeling van 2025 komt ook Rome Fiumicino er bij als bestemming voor de Airbus A321neo.

Uiteraard kan het voorkomen dat het toestel op andere vluchten ingezet wordt. Je kunt via de vluchtstatus pagina van KLM het type toestel vinden dat de vlucht uitvoert.

Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. Van Gooiland zegt

    Het zal mij benieuwen hoe dat straks gaat.

    KL1267 heeft een schema aankomsttijd van 8u40, en KL1268 een schema vertrektijd van 9u25, dus 45 minuten tussen vertrek en aankomst. Een blik op Flightradar24 leert dat de KL1267 meestal 5-15 minuten vóór schema in CPH arriveert. Desondanks vertrek KL1268 meestal 10-15 minuten ná schema, soms nog later. Als de geplande turnaround van 45 minuten met een 738 of 729 bijna nooit lukt, hoe wil KLM het dan voor elkaar krijgen met een A321? Flink meer passagiers, koffers, en handbagage . . . . zoals gezegd, het zal mij benieuwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *